Hääsuunnittelija muistuttaa IS:ssa: Tennarit häissä on etikettivirhe ja naisilla asuun kuuluu sukkahousut!
Kommentit (153)
Monilla naisilla jalat hikoaa sukissa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa, että monikaan osallistuu hääjuhlaan tennareissa?
On näitä. Jopa ihan arkisissa farkuissa tullaan niiden tennareiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sekö oikeuttaa oikaisemaan etikettiä?!?
Kunhan on pukeutunut, vaikka säkkiin ja tuhkaan. Pääasia, että on ok olo noinkin rasittavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Apteekin kautta, jos kärsii liikahikoilusta!
Höpönhöpön.
Laittakoon vaan itse ne sukkahousut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä laitan aina juhliin sukkikset, sellaiset 15 den. En oo kyllä ikinä nähnyt kellään häissä tennareita enkä muissakaan juhlissa. Mutta en minä usein niissä käy. Vanhoille ihmisille pitää sallia sellaiset kengät, mitkä heidän jalkoihinsa sopii, samoin jos nuorempikin on, jolla on jotain reumaa tai vastaavaa, silloin ei voi pistää mitä tahansa kevyitä popoja.
Jos on siistit tennarit niin miksi ei? En ymmärrä miksi kukaan pukeutuisi vapaaehtoisesti korkokenkiin. Ballerinat ei pysy jalassa. Mitään kenkiä en ole hankkimassa vain sen takia että voin käyttää niitä kerran elämässä.
Etiketti on pukeutumisen osalta vanhentunut ja turha. Se kesittää ainoastaan kasan vanhanaikaisia pukeutumis- ja siveellisyyssääntöjä, joista vanhimmat perustuu uskontoon, sekä vanhanaikaisia sukupuolistereotypioita.
Miksi sukkahousut? En ole hankkimassa sukkahousuja vain sen takia että voin rikkoa ne samana päivänä. Luonto kiittää.
Hääsuunnittelija saa vapaasti hiottaa oman pillunsa sukkahousuissa. Minä en sitä tee.
Onko olemassa miehille juhlakenkiä, jotka ovat mukavat jalassa?
Onko nuo etikettisäännöt peräisin jostain brittihovin 1800-luvun pukeutumisetikettikirjasta, missä myös kielletään yli polven ulottuvat housut alle kouluikäisiltä pojilta? Siksihän ne nykyäänkin vetää shortseissa ja polvisukissa kesät talvet.
Ei häissä ole mitään yleistä etikettiä.
Nykyään moni hääpari jopa toivoo itse rentoa pukeutumista vierailta.
Ei haittaa vaikka vieraat tule tennareissa eikä ole sukkahousuja. Pääasia, että vieraat tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Näin tänä keväänä hienoissa häissä useat.
Sukkahousut eivät ole enää pakolliset.
Pahastuuko joku noista jossain tavishäissä?
Vierailija kirjoitti:
Menisin koska en käytä hameita, mekkoja tai sukkahousuja, hyi yökk mitä kapistuksia!Kellekään ei kuulu mitä vaatteita mulla on, kunhan on ehjät ja siistit!
Vierailija kirjoitti:
Etiketti on pukeutumisen osalta vanhentunut ja turha. Se kesittää ainoastaan kasan vanhanaikaisia pukeutumis- ja siveellisyyssääntöjä, joista vanhimmat perustuu uskontoon, sekä vanhanaikaisia sukupuolistereotypioita.
Mihin uskontoon ne perustuvat ja millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa miehille juhlakenkiä, jotka ovat mukavat jalassa?
On, jos ei ole mikään naurettava trendien orja ja osta jotain kapeakärkisiä varpaat murskaavia nahkakenkiä. Leveälestinen ja leveällä kärjellä oleva nahkakenkä on aina mukava jalassa.