Hääsuunnittelija muistuttaa IS:ssa: Tennarit häissä on etikettivirhe ja naisilla asuun kuuluu sukkahousut!
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Jos morsiuspari on panostanu juhliinsa, niin onko väärin pyytää että hääväkikin panostaisi omaan ulkonäköönsä? Oli ne etikettisäännöt vanhanaikaiset tai ei, niin ainakin se on kohteliasta juhlien järjestäjiä kohtaan että vieraat ottaisivat ne huomioon. Jos ei viitsi sen vertaan, niin voi jäädä tulematta.
No niinpä. Lenkkarikansa tulee mielellään syömään ja juomaan mutta ei suostu itse antamaan itsestään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet, että esimerkiksi jalkavaivainen tai ihminen, jonka jalka on kipsissä voi asialle muka tehdä? :D En ainakaan lähtisi kipsin ylitse puskemaan jotain sukkahousuja vaan etiketin takia.
Nyt tuli jäätävä perustelu unohtaa etiketit, hih!
Moni nainen rakastaa tennareita ja no-show sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä näkee taas paljon niitä kenellä ei ole käytöstapoja juhliin pukeutumisella, tuskin millään muullakaan. Minä, minä, minä.
Tai sitten se on sinä, sinä ja sinä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä näkee taas paljon niitä kenellä ei ole käytöstapoja juhliin pukeutumisella, tuskin millään muullakaan. Minä, minä, minä.
Niinpä. Hirveä pakkomielle määritellä toisten puolesta, miten heidän juhliinsa pitää pukeutua. Minä, minä, minä ja minun kultainen Etikettioppaani.
Niin vanhanaikaista laittaa kesähäihin sukkikset. Luotan kyllä ihan omaan makuun näissä, enkä kenenkään tyylittömiin etukettivinkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet, että esimerkiksi jalkavaivainen tai ihminen, jonka jalka on kipsissä voi asialle muka tehdä? :D En ainakaan lähtisi kipsin ylitse puskemaan jotain sukkahousuja vaan etiketin takia.
Pätevä syy. Hih!
Jos etiketin noudattaminen tuntuu aivan ylivoimaiselta ja uhkaa pilata juhlaan osallistumisen, on sallittua unohtaa etiketti.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti alemmat sosiaaliluokat voivat nähdä etiketin mukaisen käyttäytymisen ja pukeutumisen ahdistavana ja kahlitsevana - ehkäpä omaa alemmuudentunnetta kokiessaan.
Ei, vaan nimenomaan alemmat seuraavat sokeasti vinkkejä, eivätkä luota itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos morsiuspari on panostanu juhliinsa, niin onko väärin pyytää että hääväkikin panostaisi omaan ulkonäköönsä? Oli ne etikettisäännöt vanhanaikaiset tai ei, niin ainakin se on kohteliasta juhlien järjestäjiä kohtaan että vieraat ottaisivat ne huomioon. Jos ei viitsi sen vertaan, niin voi jäädä tulematta.
No niinpä. Lenkkarikansa tulee mielellään syömään ja juomaan mutta ei suostu itse antamaan itsestään mitään.
No mitä niiden vieraiden pitäisi antaa? Minulle ainakin riitti, että olivat paikalla. Toki en ole kermapersesuvusta, jossa vaatteet ovat tärkeämpiä kuin ihmiset. Siksi ei haitannut vieraiden pukeutuminen. En edes muista mitä kenelläkin oli päällään, koska oli tärkeämpiä asioita sinä päivänä kuin vieraiden vaatetuksen vahtinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro minulle, onko se järkevää tai vaivan arvoista alkaa laittamaan ylle niitä 15 den sukkiksia, kun sinulla on kipsi jalassa? Kyllä joistain etiketeistä voi luistaa hyvän syyn kanssa ilman, että se loukkaa juhlien järjestäjää tai juhlittavaa ihmistä.
Vai loukkaantuisitko tuossa esimerkin tapauksessa, jos sun kaveri muuten noudattelisi etikettiä?
Vierailija kirjoitti:
Niin vanhanaikaista laittaa kesähäihin sukkikset. Luotan kyllä ihan omaan makuun näissä, enkä kenenkään tyylittömiin etukettivinkkeihin.
Se vaan on aika rahvaanomaista kulkea paljain säärin ja varpain.
En laita sukkahousuja kesähäihin. Eivätkä edes näytä hyvältä. Millä vuosikymmenellä hääsuunnittelija elelee?
Vierailija kirjoitti:
Tämä myös siitä jutusta.
"Myös tennareissa häihin tuleminen on etikettivirhe, mutta Mäkitalo ei pidä sitä kovinkaan pahana."
"Olen sitä mieltä, että jos kyseessä ovat puhtaat ja siistit tennarit, se on ihan ok. Etiketti edellyttäisi kuitenkin nahkakenkiä."
Eli menen tennareissa. 🙂 Varsinkin, kun se ärsyttää jotakuta.
Tiedäthän, ketä se ärsyttää. Sinua, sinun jalkojasi, tennari ei tue jalkaasi mitenkään.
Te jotka pukeudute tahallaan nyt tennareihin etiketin vastaisesti, annatte etiketin määrätä pukeutumistanne yhtä paljon kuin he jotka noudattavat etikettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä myös siitä jutusta.
"Myös tennareissa häihin tuleminen on etikettivirhe, mutta Mäkitalo ei pidä sitä kovinkaan pahana."
"Olen sitä mieltä, että jos kyseessä ovat puhtaat ja siistit tennarit, se on ihan ok. Etiketti edellyttäisi kuitenkin nahkakenkiä."
Eli menen tennareissa. 🙂 Varsinkin, kun se ärsyttää jotakuta.
Tiedäthän, ketä se ärsyttää. Sinua, sinun jalkojasi, tennari ei tue jalkaasi mitenkään.
No, katsos kun ei kiinnosta. 😁
Vierailija kirjoitti:
Te jotka pukeudute tahallaan nyt tennareihin etiketin vastaisesti, annatte etiketin määrätä pukeutumistanne yhtä paljon kuin he jotka noudattavat etikettiä.
Mene hoitoon. Tuo etikettipakkomielteesi on sairaalloisella tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä niiden vieraiden pitäisi antaa? Minulle ainakin riitti, että olivat paikalla. Toki en ole kermapersesuvusta, jossa vaatteet ovat tärkeämpiä kuin ihmiset. Siksi ei haitannut vieraiden pukeutuminen. En edes muista mitä kenelläkin oli päällään, koska oli tärkeämpiä asioita sinä päivänä kuin vieraiden vaatetuksen vahtinen.
No sieltähän se tuli. Etikettiä noudattaa kermaperseet. Teidän Satuhäät oli varmasti juuri teidän näköiset ja kukaan etiketistä tietävä tuskin oli edes paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on aika rahvaanomaista kulkea paljain säärin ja varpain.
1700-luvun feodaaliyhteiskunta soitti ja pyysi sinua palaamaan takaisin.
Miehellä on paita päällä, shortsit jalassa ja jalkineina sandaalit ilman sukkia.