Miksi ihmisen hoikkuudesta tai pituudesta saa huomauttaa, mutta ei lihavuudesta tai lyhyydestä?
Kommentit (30)
Koska kehopositiivisuus koskee vaan läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihalle tuputetaan hyväntahtoisesti ruokaa, pitkiä ihaillaan, mutta lihavia ja/tai lyhyitä kohdellaan ihmishylkiöinä ja yleisinä sylkykuppeina, syrjitään parisuhdemarkkinoilla ja työelämässä, sun muussa. Aika iso ero.
Jos olet hoikka ja/tai pitkä, sori, lopeta valitus ja omaan napaan tuijottaminen, se on niin humble bragiä.
Kaikilla on oikeus kehorauhaan, eikä kukaan meistä tiedä mitä kehokomplekseja toisella ihmisellä on. Moni pitkä tyttö kouluiässä kulkee vähän kumarassa, kun hävettää olla muita pidempi. Hoikille huudellaan ilkeyksiä tuosta vain. Minulla oli syömishäiriö, ja sain kuulla todella rumia kommentteja. Jätetään siis nämä humble brag -kommentit myös pois.
T: eri
Mun korvaan tämä kans vähän särähti. Itsellä syömishäiriltaustaa myös ja nyt eron jälkeen laihtunut itsestään kohta alipainoiseksi.
En haluaisi minkäänlaista huomiota laihuudesta, tarviisin apua tähän oloon.
Ja mitä tulee parisuhteisiin, niin musta tuntuu että mukavampia miehiä vedin puoleeni vähän pulleampana. Ne ketkä valitsee kumppanin pelkän hoikkuuden takia on aika kusipäitä.
Ajattelin lihottaa kunhan nyt ruoka alkaisi maistumaan eikä tule pihalle jotain kautta heti.
Vierailija kirjoitti:
Laihalle tuputetaan hyväntahtoisesti ruokaa, pitkiä ihaillaan, mutta lihavia ja/tai lyhyitä kohdellaan ihmishylkiöinä ja yleisinä sylkykuppeina, syrjitään parisuhdemarkkinoilla ja työelämässä, sun muussa. Aika iso ero.
Jos olet hoikka ja/tai pitkä, sori, lopeta valitus ja omaan napaan tuijottaminen, se on niin humble bragiä.
pätkä ja paksu voi myös laihduttaa ;)
Minä saan kuulla jatkuvasti lyhyydestäni. Bestikseni kaverin ensimmäinen kommentti ensitapaamisella: "Jos (bestikseni nimi) on lyhyt, niin sä oot hyperkääpiö!" Kiitos tiedosta...
Pitkä ja hoikka on ihanne, lyhyt ja lihava epätoivottava tilanne! Eniten huomauttelevat entiset läskit ja he jotka ovat ihannemuotissa.
Kukaan ei olisi läski, jos laihduttaminen olisi niin helppoa kuin moni luulee. Pituuskasvun lisääminen omasta tahdosta on mahdotonta muuten terveellä ihmisellä.
Juu, tämä on niin totta. Olen pitkä nainen ja kuullut koko elämäni noita ihmettelyjä: oletpa pitkä, kuinka pitkä olet jne jne. Ikinä ei ole tullut mieleeni tokaista jollekin: oletpa lyhyt, miten oletkaan noin lyhyt/lihava tms.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tämä on niin totta. Olen pitkä nainen ja kuullut koko elämäni noita ihmettelyjä: oletpa pitkä, kuinka pitkä olet jne jne. Ikinä ei ole tullut mieleeni tokaista jollekin: oletpa lyhyt, miten oletkaan noin lyhyt/lihava tms.
Ja entäs sitten kolikon toinen puoli: ihmiset alkavat sinun läheisyydessäsi valitella sitä, miten pätkiä ja lyhyitä itse ovat. Eivät vahingossakaan sano sinusta mitään, mutta aivan selvästi johtuu sinun pituudestasi tämä avautuminen. Kontrasti pituuksissa on suuri.
Varmaan tuttua?
Millä perusteella olisi mitenkään suotavampaa ruotia kenenkään ulkonäköä? Ei ole.
Olen komea, salskea ja pitkä mies. Tiedän, jättäkää minut rauhaan, naiset. Tai jos aloitatte juttelun, niin opiskelkaa hiukan small talkin perusteita eli puhukaa jostain ihan neutraalista ainakin alkuun.
Plus-kokoisia miehiä ei saa arvostella, mutta ylipainoisia naisia kyllä!