Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisen hoikkuudesta tai pituudesta saa huomauttaa, mutta ei lihavuudesta tai lyhyydestä?

Vierailija
25.06.2022 |

Kertokaapa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei saa? - Jatkuvastihan täällä tölvitään ylipainoisia ja jokainen lyhyt mies tietää, että treffeille on taatusti haastavampi päästä kuin normaalimittaisten ja pidempien miesten . (-Ehä pituuden osalta se menee naisilla toisin päin) 

Vierailija
2/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on edes alkeelliset käytöstavat niin ei huomauttele kenenkään ulkonäöstä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä todisteita sulla on väitteeis tueksi?

Jaksa näitä lässyttäjiä, jotka keksii omia sääntöjä.

Vierailija
4/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen horisontaalisesti pitkä

Vierailija
5/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä saan kuulla että "hui, kun oot laiha" ja sitä "ota pullaa, ai mikset ota"-settiä.

BMI 19,5 eli normaalipainoinen vielä.

Vierailija
6/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä saan kuulla että "hui, kun oot laiha" ja sitä "ota pullaa, ai mikset ota"-settiä.

BMI 19,5 eli normaalipainoinen vielä.

juu samaa tuli nuorempana kuultu, nyt hiukan enemmän painoa, mut kuitenkin bmi alle 25 niin helposti tulee: no helppohan sulla kun olet niin hoikka...niin, koska liikun ja mietin vähän mitä syön. Herkut eivät ole kiellettyjä mutta ei näitä mätetä päivittäin. Enemmän mässäilemällä lihoan minäkin.

Vierailija
7/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia ihmisiä pidetään aina silmätikkuina ja ylipaino on nykyään normaali.

Vierailija
8/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa. Todella tökeröä kommentoida toisen kehoa mitenkään. Ainoastaan jotkut debiilit päivittelevät pituutta tai hoikkuuttakaan. Minun on äärettömän vaikea kuvitella tilannetta jossa alkaisin puhua toisen ihmisen koosta mihinkään suuntaan. Miksi tällainen tarve on joillakuilla, se on kyllä mysteeri.

Vierailija
9/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen horisontaalisesti pitkä

Ihana! 🤣

Vierailija
10/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin jaksetaan usein huomautella tai vitsailla lyhyydestä 🙄

Vierailija
11/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa. Todella tökeröä kommentoida toisen kehoa mitenkään. Ainoastaan jotkut debiilit päivittelevät pituutta tai hoikkuuttakaan. Minun on äärettömän vaikea kuvitella tilannetta jossa alkaisin puhua toisen ihmisen koosta mihinkään suuntaan. Miksi tällainen tarve on joillakuilla, se on kyllä mysteeri.

no yleensä näitä hoikkia kuvailevat hiukan ivaillen juuri ne joilla on sitä painoa itsellään jonkun verran liikaa.  Ärsyttäväähän se on, en minäkään mene pulleammalta työkaverilta kysymään että montako pulla söit viime viikolla tai lounaalla että meinaatko syödä ton kaiken..ei kuulu mulle. Mut monesti näihin mässytyksiin kuuluu sivujuonena se valitus kun lihoaa pelkästään ruokaa katselemalla.

Vierailija
12/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa, jos haluaa lukeutua hyvin käyttäytyvien ihmisten joukkoon.

Kaikille tuo joukko-oppi ei tosin ole mennyt ymmärrykseen asti.

Vierailija
13/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun sinä olet noin pitkä". "Sinähän olet tosi hoikka". "Oletkin aika pitkä". "Näytät tosi hoikalta". Ja niin edelleen. Mutta minä en saa kysyä keneltäkään, että "miten lyhyt sinä oikein olet" tai "kylläpä oletkin lihava". Ei ole tasaveroista.

Vierailija
14/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllähän ne lihavat varmaan kuulee myös ikäviä kommentteja, mutta se on yleisesti enemmän paheksuttua. Haukkua lihavaksi kuin laihaksi. En ymmärrä miksi. Aina ollut pieni ja hento ja kyllä siitä välillä saa kuulla. Miesten puolelta se on yleensä sellaista ihastelevaa kommenttia, tosin joskus nekin irvailee jostain. Siis lähinnä siitä, että en ole niin vahva kuin vaikka he.

Vierailija
15/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihalle tuputetaan hyväntahtoisesti ruokaa, pitkiä ihaillaan, mutta lihavia ja/tai lyhyitä kohdellaan ihmishylkiöinä ja yleisinä sylkykuppeina, syrjitään parisuhdemarkkinoilla ja työelämässä, sun muussa. Aika iso ero.

Jos olet hoikka ja/tai pitkä, sori, lopeta valitus ja omaan napaan tuijottaminen, se on niin humble bragiä.

Vierailija
16/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, äiti opetti minulle jo 1950-luvulla, että kenenkään mistään ei saa huomautella yhtään mitään.

Vierailija
17/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, äiti opetti minulle jo 1950-luvulla, että kenenkään mistään ei saa huomautella yhtään mitään.

Nykyään voidaan tarkentaa että huomauttelu tarkoittaa kaikentyyppisiä lausuntoja, myös ihailevia, neutraaleja ja vähemmän imartelevia lausuntoja. Syöpälääkäri voi ehkä tarvittsessa sanoa ettei näytä hyvältä, mutta eihän se kivalta kuullosta sekään.

Vierailija
18/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun sinä olet noin pitkä". "Sinähän olet tosi hoikka". "Oletkin aika pitkä". "Näytät tosi hoikalta". Ja niin edelleen. Mutta minä en saa kysyä keneltäkään, että "miten lyhyt sinä oikein olet" tai "kylläpä oletkin lihava". Ei ole tasaveroista.

Pituus ja houkutus ovat positiivisia piirteitä, lyhyys ja lihavuus eivät sitä ole,

Vierailija
19/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus ja houkutus ovat positiivisia piirteitä, lyhyys ja lihavuus eivät sitä ole,

tietenkin hoikkuus, ei houkutus, -keleen autocorrect

Vierailija
20/30 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihalle tuputetaan hyväntahtoisesti ruokaa, pitkiä ihaillaan, mutta lihavia ja/tai lyhyitä kohdellaan ihmishylkiöinä ja yleisinä sylkykuppeina, syrjitään parisuhdemarkkinoilla ja työelämässä, sun muussa. Aika iso ero.

Jos olet hoikka ja/tai pitkä, sori, lopeta valitus ja omaan napaan tuijottaminen, se on niin humble bragiä.

Kaikilla on oikeus kehorauhaan, eikä kukaan meistä tiedä mitä kehokomplekseja toisella ihmisellä on. Moni pitkä tyttö kouluiässä kulkee vähän kumarassa, kun hävettää olla muita pidempi. Hoikille huudellaan ilkeyksiä tuosta vain. Minulla oli syömishäiriö, ja sain kuulla todella rumia kommentteja. Jätetään siis nämä humble brag -kommentit myös pois.

T: eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi