Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä joku haluaa kesämökin?

Vierailija
25.06.2022 |

Työleiri ötököiden keskellä. Ajatuskin hirvittää.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on sulle työleiri, on joillekin rakas harrastus.

Vierailija
2/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se idea, että on jotain tekemistä, ettei vain makaa ja lihoa. Itikoita varten on mosquito magnet ja thermacell.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla pitää rentoutua eikä rehkiä.

Vierailija
4/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin voi vuokrata kerran tai pari kesässä jos on pakko päästä metsään. Halvemmalla pääsee ja vähemmällä työllä.

Vierailija
5/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset mökiltä! Meillä ei ainakaan ole mikään työleiri. Nyt grillataan , saunotaan ja käydään laiturilta uimassa. Iso ja puhdas järvi. Isäntä saattaa heittää virveliä. Itse luen lepolassessa kirjaa ja siemailen kylmää valkkaria. Mökkeily on parhaimmillaan ihan parasta!

Vierailija
6/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökin voi vuokrata kerran tai pari kesässä jos on pakko päästä metsään. Halvemmalla pääsee ja vähemmällä työllä.

Aika harvan mökki on metsässä.

Vierailija
7/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan

Vierailija
8/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mökki vaatii siivousta ja korjausta ja paskahuussin tyhjennystä ja pihan raivausta jne.jne. jne.

Vierailija
9/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta lomaa on kun saa olla kotona täysin ilman aikatauluja ja tehdä mitä huvittaa

Vierailija
10/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mökkiläinen ja tämä on elämän tapa.

Mä tuntisin oloni helvetilliseksi, jos joutuisin nyt olemaan betoniviidakossa. Mijä sen ihanempaa kuin mökkeily.

Vierailija
11/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mökki vaatii siivousta ja korjausta ja paskahuussin tyhjennystä ja pihan raivausta jne.jne. jne.

Samalla tavalla kuin omakotitalokin (pl. Huusin tyhjennys, joka vie 15 min kerran vuodessa). Ap:n otsikko pitäisi olla, miten joku jaksaa asua omakotitalossa, jonka omistaa itse ja jonka kuluista pitää vastata itse.

Vierailija
12/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans oksettaa koko mökkeily. En ikinä jaksaisi alkaa vapaalla stressaamaan jostain pakkaamisesta ja ruokaostoksista ja mökille sitä ja mökille tätä ja höttötötöntötöntöttöö. Töissä kuuntelen näitä, jotka ajelevat joka helvetin vapaalla Lappiin asti (!!!) mökkeilemään. Ei mitään järkeä. Kotona on kaikki valmiina ja kaupat lähellä, niin miksi hitossa pitää kärrätä toista elämää kauhealla vaivalla jonnekin perämettille?

Vierailija
13/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärtänyt mökkeilyä, kunnes sain perintönä mökin ja sain tehdä siitä, ja siellä tehtävistä töistä, omannäköisen. Vasta sitten tajusin, että ihmiset ihan omaksi iloksi niitä hommia tekee. Kaikkia ei ole pakko tehdä.

Vierailija
14/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kans oksettaa koko mökkeily. En ikinä jaksaisi alkaa vapaalla stressaamaan jostain pakkaamisesta ja ruokaostoksista ja mökille sitä ja mökille tätä ja höttötötöntötöntöttöö. Töissä kuuntelen näitä, jotka ajelevat joka helvetin vapaalla Lappiin asti (!!!) mökkeilemään. Ei mitään järkeä. Kotona on kaikki valmiina ja kaupat lähellä, niin miksi hitossa pitää kärrätä toista elämää kauhealla vaivalla jonnekin perämettille?

On järkeä niille, jotka viihtyvät luonnon keskellä. Meillä oli mökki, mutta vanhempani myivät sen kuusi vuotta sitten. Se oli minunkin mielestäni hyvä päätös, koska me emme ehdi kauheasti mökillä olla emmekä olisi jaksaneet sitä alkaa rempata, koska omakin talo on remppaa vailla, mutta kaipaan sinne jatkuvasti. Maailman ihanin paikka. Onneksi asumme maalla, mutta ei tämä nyt kuitenkaan järvenrantamökkiä voita.

Vierailija
15/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt tuota kesämökki kulttuuria. Luontokaipuu? Metsään tai vesistön ääreen tässä maassa pääsee aina niin halutessaan.

Luulenpa, että tuossa kesämökki kulttuurissa on kyse vain omistamisesta ja omistamisen tuottamasta tyydytyksestä.

Vierailija
16/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu niin hyvältä kun sieltä pääsee pois ja töissäolokin motivoi kun tietää että ei tarvitse olla mökillä.

Köyhempi voi laittaa vaikka terävän pienen kiven kenkäänsä, sekin tuntuu hyvälle kun ottaa sen pois. Useampaa viikkoa on tosin hankala pitää kenkää jalassa 24/7

Vierailija
17/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaks mökkiä, eikä kumpikaan ole mikään työleiri. Ötököitä on ihan samanverran kun kotipihassakin. 🦟

Vierailija
18/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin oman mökin, koska rakastan kauneutta ja rauhaa täällä, metsää, kalliota ja merta.

Työtä on jonkun verran, mutta ei liikaa, täysin toimetonkaan en osaa pitkiä aikoja olla. Täällä tuo tyydytystä kun näkee kättensä työn tulokset.

Täällä voin olla mukavassa asussa koko ajan ja istuskella pikkushortseissa ja topissa varjossa lukemassa hyvää kirjaa ja siemailla hyvää kylmää juomaa. Ei onnistuisi kaupungilla puistossa. Uimarannalle ei innosta mennä esittelemään ylikiloja ja suonikohjuja.

Mökin olen voinut sisustaa mieleisekseni toisin kuin kulahtaneissa vuokramökeissä.

Vierailija
19/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin mahtavaa juosta saunasta omaan rantaan että.

Vierailija
20/29 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei pakota mökkeilee, jos ei huvita, mutta huomioikaa se, että kaikki eivät ole kuin te. Mökillä pääsee kalastelee, uimaan, otettua tavallista rennommin ja pienet työvaivat ovat palkaksi itselleen.

Mä en ymmärrä mökkeilystä mäkättämistä, paitsi jos olette kateellisia.