Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotias potkii kovia lämäreitä aidan yli meidän pihaan.

Vierailija
25.06.2022 |

Naapurin 11-vuotias potkii oikein rajusti kovan potkupallon jatkuvasti yli aidan. Muut lapset heittävät roskia. Mitä voimme tehdä?

11-vuotias ei ole ainoa joka kovia potkuja suorittaa ja pallo jatkuvadti lentää meidän puolelle aidan yli. Yleensä paukkuu autokatoksen yli pihakeinuun hirveällä voimalla. Sitten tallin seinään ja kylkeen ja oikein lämähtää ja kaataa meidän fillarit- Olemme omakotiasujia ja oleskelemme paljon pihalla autoa korjaten ja pemppaillen kaikenlaista.
Poika kiukkuaa ja remputtaa aitaa ja narisee pliis, pliis, kunnes olemme hermostuneita. Jakuva häiriö näiden naapuriperheiden kanssa, joudumme jättämään työt kesken. Lapset heittelevät monenlaista roskaa aidan yli.

Olen kieltänyt yksityisalueen roskaamisen ja hyppimisen aidan yli- Ei mitään vaikutusta. Muut lapset ovat 2-16 vuotiaita ja isommatkin ovat roskaajia., ja huutelevat ikäviä, mutta puhuvat vieraita kieliä, joita en ymmärrä.

Tiellä vastaantullessa joku heistä on sylkenyt ja tönäissyt minua olkapäähän.

Mitä tehdä, tätä on jatkunut pitkään, hermostuttaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämäri ei voi olla potku. Mene takaisin koloosi, trolli!

Vierailija
2/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omyy aksityisyyttään toki saa puolustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omyy aksityisyyttään toki saa puolustaa.

Siis: omaa yksityisyyttään toki saa puolustaa.

Vierailija
4/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iske siihen palloon naula pystyyn.

Vierailija
5/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pallo lentää sun pihalle otat sen tietenkin talteen etkä anna takaisin. Tai puhkaiset. Tuskin kovin montaa palloa enää teille lentää. 

Vierailija
6/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman hengen ryhmissä nämä lapset aina kulkevat,m joten ei auta poliisi. Poliisi käy jo muun asian takia naapurissa alemmassa kerroksessa. Myös yöllä, kundi varasteli fillareita ja myi niitä , asiakkaat joutuivat vaikeuksiin. Sitten siinä myös yöllistä melua niin, no nyt on kyse toisestaperheestä, vain aikuisia. Tuli sairasauto, tuli paloauto ja kaksi poliisiautoa, ja siinä ei mitään muuta, kuin meiltä meni siinä metelissä yöuni, kundi 34-vuotias jatkaa toimintaansa.

Vierailija
7/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pallo lentää sun pihalle otat sen tietenkin talteen etkä anna takaisin. Tai puhkaiset. Tuskin kovin montaa palloa enää teille lentää. 

Näin haluaisinkin tehdä. Mutta millä pelillä saan sen puhki, siinä on melkoisesti painetta sisällä.

Vierailija
8/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki iso koira, tai lainaa joltakin. Sellainen, joka tykkää palloista. Ei pojat sitä palloa takaisin saa, eivätkä uskalla yrittää ottaa. Oletko varma, etteivät ole sodan psyykkisesti vaurioittamia ukrainalaisia? Jos ovat , ole varovainen, joudut helposti syytteeseen syrjinnästä.

Vierailija
9/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos heitän pallon ja esineet kadulle, niin ettei liikenteelle ole vaaraa? Ovatko minun kimpussa siitäkin?

Vierailija
10/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄY KOMENTAMASSA!

Etkö uskalla sano vanhemmille!

Vierailija
11/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaan suljet tietokoneen ja mietit jotain rakentavampaa kuin trollaaminen?

Vierailija
12/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki iso koira, tai lainaa joltakin. Sellainen, joka tykkää palloista. Ei pojat sitä palloa takaisin saa, eivätkä uskalla yrittää ottaa. Oletko varma, etteivät ole sodan psyykkisesti vaurioittamia ukrainalaisia? Jos ovat , ole varovainen, joudut helposti syytteeseen syrjinnästä.

No tuossa vihjasit johonkin, ovat olevinaan  kaikkea. Romanialaiset ovat kunnöllisia auttavat minua kun tarvitsen pientä apua ja opettelevat kielen reippaasti. Grillaavat ja saadaan hyvää kalaa ja porsasta ollaan ihan kavereita.

Tämä toinen naapuritalo kerroksia 4 onkin sitten vuodesta 2015 muuttunutta ja asukkaat kokonaan erilaisia. Jotkut ovat omistajia, jotkut taas samankielisiä vuokralaisia.

Vierailija
13/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÄY KOMENTAMASSA!

no minulla pitää olaa tulkki mukana, olen jo meidän oman talon vuokralaisten kanssa sopinut, että keskustelemme asiallisesti pojan vanhempien kanssa. Nämä kaikki puhuvat romaniaa, ja olemme hyvin tyytyväisiä kun meillä on sairaanhoitajia omassa  talossa. Tämä lisäksi, ettei tule mitään väärääkäsitystä asukkaista. Otamme lisää romanialaisia kunhan saadaan asiat järjestymään. Tuskin muille vuokraammekaan.

Minä en ole mikään trolli.

Vierailija
14/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erikoista ettet ole puheväleissä naapurien kanssa. Minä asun Helsingissä pienessä kerrostalossa ja tunnen kaikki naapurit ja usein kyläilläänkin. Pidetään pikkujouluja, ennen pidettiin askarteluhuoneessa mutta nyt on pidetty eri asukkaiden luona. Uskaltaa kyllä sanoa jos on jotain hampaankolossa.

Vierailija
15/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas se poitsu tämän päivän aikana kerennyt jo kaikkea tekemään...

Hauskaa miten naiset eivät tunnista trollia kun vain sanoo lapsen. Hormonit vie :)

Vierailija
16/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÄY KOMENTAMASSA!

Vanhempia näkyy vähän ja poika lähinnä turhautuneena on pihalla. Minua ei tietysti heidän tekemisensä muuten harmita, mutta pallo on kaikkein pahin, jos osuu autoon. voi on tämä hankala. ovat vasta muutaman viikon täällä. Pitää organisoide keskustelu, nyt ovat meidän talosta lomilla kaikki.

Vierailija
17/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erikoista ettet ole puheväleissä naapurien kanssa. Minä asun Helsingissä pienessä kerrostalossa ja tunnen kaikki naapurit ja usein kyläilläänkin. Pidetään pikkujouluja, ennen pidettiin askarteluhuoneessa mutta nyt on pidetty eri asukkaiden luona. Uskaltaa kyllä sanoa jos on jotain hampaankolossa.

No mutta ihan liian  suuri kulttuurillinen asia on kyseessä. Ei heillä ole mitään kertomista, kun ei mikään edes kiinnosta.  Eivät tunne pikkujoulua, vappua, juhannusta muusta puhumattakaan. Mutta se olkoon, kyse onpallosta ja roskaamisesta ja sopimattomasta elehtimisestä.

Vierailija
18/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on asiat, täällä on niin pljon ihmisiä, ettei kaikki ihan silleen käy. Meillä syödään grillimakkaraa ja ja romanialaiset ja me grillataan marinoitua possunlihaa.

Vierailija
19/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas se poitsu tämän päivän aikana kerennyt jo kaikkea tekemään...

Hauskaa miten naiset eivät tunnista trollia kun vain sanoo lapsen. Hormonit vie :)

On jo kolme kertaa , yksi pallo lojuu autotallin katolla, toinen meidän auton alla, se onkin ihan uusi pallo. Pienempiä palloja olen 2 potkinut tielle. Ei ole normaalia pallottelua.

Vierailija
20/20 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkiiko välillä rystypuolelta? Mitäs jos vinkkaisit sille rannelaukausta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi