Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu joutunut laittamaan lapset hoitoon pieninä miehen itsekkyyden takia?

Vierailija
17.10.2006 |

Meillä siis tällainen tilanne. Olen hoitanut molemmat lapset kotona 1 v 1 kk ikään asti. Yli vuoden kotona olon jälkeen olen halunnut palata/joutunut palaamaan työelämään, mutta en kuitenkaan laittaa lapsia vielä kodin ulkopuolelle hoitoon. Vastavuoroisti oletin, että mieheni voisi jäädä kotiin ainakin vuodeksi. Taloudellisesti se olisi ollut meille mahdollista, kun ei ole ylisuuria lainoja tms.

Mies kuitenkin ajatteli uraansa, eikä millään voinut jäädä noin pitkäksi aikaa kotiin. Surullista ja itsekästä :-(. Lapsemme kyllä pärjäävät hyvin hoidossa, mutta ehkäpä kotihoito olisi kuitenkin lapsiystävällisempi vaihtoehto.

Onko kellään muulla vastaavaa tilannetta, että mies ei suostu kontribuoimaan lasten kotihoitoon, vaikka siihen olisi mahdollisuus???

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa jakaa puolisonsa kanssa hoitovastuun puoliksi, sillä ei ole mitään tekemistä itsekkyyden kanssa. Sehän on vaan reilua peliä.

Vierailija
22/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin on hänen mieskin,jos todella haluaa ajatella lapsia ja mies ei itsekkäästi halua kotiin jäädä niin ap voisi olla epäitsekäs ja jäädä sitten itse kotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotityöt ja lastenhoito on täyttä työtä. Mies, joka ei niitä tee, lusmuaa.

Vierailija
24/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintasosta eli lapset hoitoon kun vanhempainraha päättyi koska mies ei halunnut venyttää penniä kotihoidontuen varassa. Itse olisin halunnut vielä olla kotona lasten kanssa.

Vierailija
25/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen treenannut tätä lajia jo 6 v. asti, joka tuo minulle nyt elannon.

T. ap

PS. Tiedän, että suurin osa teistä palstalaisista on nyt sitä mieltä, että niitä lapsia ei olisi saanut alunperinkään tehdä, kun ei voi niitä itse hoitaa. Säästäkää pliis minut kuitenkin tältä kommentilta.

Vierailija
26/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten 1,5 kk. Parempi sekin kuin ei ollenkaan, mutta perustelut olivat juuri samat: ura muka kärsii. Pöh!

Arvostan niitä miehiä, jotka jäävät kotiin välittämättä ennakkoluuloisista asenteista, joita näyttää nykyäänkin olevan yhdellä jos toisella.

Vierailija
27/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä vastuksista taas paljastuu se av-mammojen kauhu, apua jos miehetkin haluavat jäädä hoitovapaalle, näin mammoilta katoaa kodin ja lasten hallinta, ja vielä kaiken pahan päälle joutuvat töihin.

Vierailija
28/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet oman kotona olosi jotenkin ylisuurena uhrauksena, niin miksi olet tehnyt lapsia?

Tuota samaa voisi kysyä ap:n mieheltä. Varsinkin, jos on jo alunalkujaan luvannut jäädä kotiin.

Vierailija
29/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että joillakin aloilla jos viettää 3-6 v. kotona (jos kaksi lasta peräkkäin) tarkoittaa koko uran MENETTÄMISTÄ loppuelämäkseen. Ja ap siis treenannut alalle pikkutytöstä lähtien.

Kyllä miehen pitäisi tukea naisen uraa siinä missä naisen miehen uraa.

Vierailija
30/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi varmasti hyvää noin uraorientoituneelle miehelle vähän katsoa asioita eri perspektiivistä. Hän ei edes osaa ajatella, että hän saisi paljon enemmän vuodesta lapsiensa kanssa kuin vuoden töissä.

Olen kyllä sitä mieltä, että miehet ja naiset tekevät asioita eri tavoin, koska motivaatio on eri. Toki mieheni hoitaa mallikkaasti lapset ja koden yhdessä minun kanssani, mutta olen minä tarkempi ja nautin lasten hoidon pienistä yksityiskohdista (pakko tunnustaa, jopa yöheräämisistä - kun oma kulta tarvitsee äitiä, niin mikä sen suurempaa onnea kuin olla silloin paikalla ottaa syliin kun tarve on).

Vierailija
31/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka hän on aiemmin asiasta ollut ap:n kanssa samaa mieltä, niin vuodessa on voinut mielipide muuttua ja todellisuus alkaa tuntua pelottavalta. Vuosi kotona on pitkä aika, eikä sitä jaksa läheskään kaikki äiditkään.

Vierailija
32/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nämä sinua syyllistävät naiset täällä ovat vain katkeria ja kateellisia. Tiedätkö miksi? Koska heillä ei ole haastavaa työpaikkaa odottamassa, kun perhevapaat päättyvät. Ainoana ratkaisuna heillä on tehtailla lisää muksuja, jotta saavat olla kotona. Ja mieshän ei tietenkään saa jäädä kotiin, sillä muuten heidän illuusionsa omasta äitikuvastaan murenee. Herran jestas, muiden miehethän osaavat hoitaa lapsiaan!

Vierailija
33/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainakin on vaimolleen suuren anteeksipyynnön velkaa.

Vierailija
34/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen juuri palannut hoitovapaiden jälkeen hyväpalkkaiseen ja hyvään työhön ja minulla mies oli molemmilla kerroilla myös kotona hoitamassa lapsia.

Sitä en vaan ymmärrä, että jos se kerran jo esikoisen kohdalla selvisi, että mies ei lupaustaan hoitovuodesta pidä, niin miten se toisellakin kerralla yllätti?