Kun menet ravintolaan syömään, otatko tarkoituksella sellaisen annoksen mitä et muuten söisi tai osaisi kokata vai tutun ja turvallisen ruoan?
Onko parasta kun pääsee tutustumaan uusiin ruokiin ja makuihin vai syötkö sen mitä juuri mieli tekee?
Tai käytkö ylipäätään ravintoloissa, missä on itselle uusia annoksia?
Kommentit (60)
Uudet makuelämykset ovat juuri se syy miksi käyn ravintoloissa ja yleensä tilaan sen erikoisimman kuuloisen ruuan sieltä listalta. Myös kotona tykkään kokkailla paljon uusia ruokalajeja ja aika harvoin kokkaan samoja ruokia uudestaan ja uudestaan.
Välillä otan jotain minkä epäilen olevan pahan makuista tai ällöttävää. Laitan luottoni ammattilaiselle tehdä ruoka-annoksesta maistuvin mahdollinen. Tämä siis vain hienossa ravintolassa. Tavallisissa arkiravintoloissa otan sitä mitä tekee mieli.
Minä otan aina tutun ja turvallisen.
Yleensä nakit ja muusi. Joskus lihapullat.
Otan sen mikä vaikuttaa maukkaimmalta. Olen nirso, joten valinnanvaraa ei ole paljoa.
Yleensä otan jotain erikoisempaa, jos se kuulostaa hyvältä. En ole nirso, joten lähes kaikki kyllä kuulostaa hyvältä:D
Usein on mielenkiintoista ottaa vaikka kasvisruoka ja saada uutta inspiraatiota siitä millaisia kasvisruokia voi valmistaa ja mitä yhdistellä.
Uusia ruokia on todella kiva kokeilla.
Ravintolaruokien myötä on innostunut esimerkiksi tofusta, se osataan monissa ravintoloissa kypsentää ja maustaa hyvin meheväksi.
Onko teillä tullut jotain omaan ruoanlaittorepertuaariin?
Emma K. kirjoitti:
Minä otan aina tutun ja turvallisen.
Yleensä nakit ja muusi. Joskus lihapullat.
Elät jännittävää elämää, Emma K
Käyn niin harvoin ravintolassa syömässä että on kiva kokeilla silloin jotain uutta.
Otan sitä, mitä juuri sillä hetkellä tekee mieli ja mikä vaikuttaa listan mukaan hyvältä annokselta.
Sama vierailla käydessä että ilahtuu, kun on jotain uutta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä tullut jotain omaan ruoanlaittorepertuaariin?
Ulkomaanmatkoilta tulee usein paljon ideoita mitä voi tehdä kotosalla. Esim. Marokon matkan jälkeen opettelin valmistamaan tekemään minttuteetä perinteiseen marokkolaiseen tapaan sen sijaan, että käyttäisin pussiteetä. Marokon matka inspiroi myös valmistamaan tagiineja.
Sellaista mitä en kotona tekisi, tai sitten sama mitä kotona mutta kiva maistaa jonkun toisen tekemänä.
Nakkeja ja muuseja en ostaisi kuitenkaan ravintolasta, ellei ole kyse Ikeasta.
Yleensä otan pizzan tai pihvin. Pizzan koska sitä ei voi tehdä kotona. Pihvin jos paikassa on hiiligrilli.
Useimmiten otan maistelumenun, liian vaikeeta ja kallista kotona tehdä useampi annos. Hyvin saa inspiraatiota myös kotikokkailulle!
Peruspaikoissa otan aina jonkun erikoisuuden esim viimeks kateenkorvaa, sellaista mitä ei kotona tulis tehtyä kuitenkaan.
En uskalla kokeilla uutuuksia koska pelkään että on huonompaa kuin tuttu ja turvallinen.
Tosin lidlin paistopisteellä olen uskaltanut alkaa kokeilemaan uusia leivonnaisia ja löytänyt uusia herkkuja.
Tilaan yleensä sen joka vaikuttaa parhaimmalta. Harvemmin niissä on ruoka-aineita käytetty joista en tietäisi tykkäänkö vai en. Liian maustettuja en tykkää tai halua syödä, koska suu palaa, eikä sitten maista mitään, ja seuraavaksi palaa peräreikä kun kovissa kivuissa istuu pöntöllä ripuloimassa.
Yleensä tuttuja raaka-aineita, mutta paremmin tehtynä kuin mitä kotona itse tekisin.
Enemmän eri raaka-aineita, ja monimutkaisempia tehdä. Pitää saada jotain vastinetta rahalle, ja jopa elämystä.
Toki lounaspaikoissa usein on sitä tavallista kotiruokaa, ja aina se ei ole parempaa kuin kotona, vaan jopa huonompaa.
Yleensä pyrin maistelemaan itselle uusia ja oudompia ruokia. Välillä sitten nautiskelen jonkun klassikon.