Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viestien ignooraus

Vierailija
25.06.2022 |

Onko nykyään normaalia että ihmiset jättää kokonaan vastaamatta viesteihin? Mulla on lähipiirissä kaksi ihmistä joiden kanssa jaetaan säännöllisesti kuulumisia puolin ja toisin, mutta jotka jättää joskus kokonaan vastaamatta. Saattaa jossain ryhmässä jutella niitä näitä samalla kun lukee mun viestin ja jättää kokonaan vastaamatta.

Nämä ihmiset on muuten läheisiä ja ollaan live-elämässä paljon tekemisissä, mutta mietityttää että miksi ignooraavaat. Ajattelen, etten enää laita kuulumisia, mutta kun itse taas jakavat ja kyselevät ja vastaavatkin, niin taas unohdan ignooraukset ja alan samalla tavalla vastavuoroiseksi. Sitten taas tulee ihan puskista ignooraus. Saattaa vielä laittaa oman viestin viikon päästä ignooratun perään ilman mitään mainintaa edellisestä viestistä.

Kaikilla käy vahinkoja mutta eikö tosiaan nykyään kuuluu hyviin käytöstapoihin vastata ja jos jää vastaamatta, myöhemmin pahoitella asiaa? Tuntuu tosi ristiriitaiselta kertoa noille ihmisille omia kuulumisia kun tuntuu niin loukkaavalta jatkuva säännöllisen epäsäännöllinen ignooraus. Ei liity mihinkään tiettyyn aiheeseen, toinen ignoorasi eiliset hyvän juhannuksen toivotukset ja toinen jätti tänään vastaamatta meille tapahtuneeseen vastoinkäymiseen. Live-elämässä ja puhelimessa eivät ohita koskaan mitenkään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% ajasta kuulumisten vaihto viestein on oikein mukavaa ja mutkatonta, joten harmittaisi lopettaa tuo tapa noitten ignoorausten takia. Mutta mulla jää vaivaamaan paljon nuo vastaamattomuudet ja olo tuntuu kurjalta ja ohitetulta, jään miettimään että oliko kuulumisissani jotain väärää tai hankalaa toisen kannalta. En osaa ohittaa asiaa vain olan kohautuksella.

-ap

Vierailija
2/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, oikeasti! Astupa metri omasta elämästäsi (ja navastasi) ulospäin. Mieti rauhassa, kuinka tärkeä asia maailmassa on, että kaikki vastaisilisimme toistemme viesteihin lähettäjän haluamalla tavalla. Ei tuo ole elämän kokoinen asia. Hymyile elämälle ja lähde vaikka hikijumppaan tai uintireissulle ja unohda epäolennaiset "ongelmat".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo kohteliasta ole, jotku on vaan kiireisempiä. Ei siitä tarvis välittää mutta ymmärrän että tuntuu pahalta ja voi olla hankala ohittaa. Laita vähän harvemmin kuulumisia ja tärkeimmät asiat vain, niin ehkä onnistuvat paremmin vastaamaan.

Vierailija
4/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap, koska itseänikin harmittaisi moinen välinpitämättömyys. 

Jotkut oikeasti kyllä unohtaa ja sitten pahoittelevat myöhemmin, ja niin tekisin itsekin, mutta en ymmärrä näitä jotka ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Vika ei ole sinussa, jotkut ei vain jaksa välittää eikä sillä kannata vaivata päätänsä.

Vierailija
5/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee ohittamisesta todella paha olo, ja on ihan turha tuon yhden luolanaisen ulvoa, että nyt astu ulos elämästäsi ja blaa blaa. KUn se olo tulee, se tulee. Ja hylätyksi tulemisen tunne on yksi satuttavimpia tunteita ihmiselle ja tuollainen ignooraus on eräänlainen minihylkäys.

On täysin ymmärrettävää loukkaantua, etenkin, kun me kaikki tiedämme, että todella tärkeiden ihmisten (esim. uusi ihastus, ihiminen johon haluaa tehdä vaikutuksen tms.) ovat sellaisia, joiden viestejä ei koskaan ignoorata. Ja tästä voi käänteisesti laskea oman arvonsa toisen silmissä, kun tulee päinvastoin usein ignooratuksi. Sun aivot osaavat tämän laskutempun samalla tavalla kuin munkin aivot ja meidän kaltaiset ihmiset joutuvat kärsimään siitä. Omalla tavallaan se on sosiaalista älykkyyttä, jolla vain on valitettavasti kova hinta.

Olisi tavallaan onnekasta olla tuon yhden keskustelijan kaltainen matalaotsainen luolanainen, joka ei vaan tajuu. Kun ei äo riitä tällaisten asioiden räknäämiseen, j elämä on onnellisempaa joskin tyhmempää. Kaikella on hintansa.

Vierailija
6/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei elämä pyöri yhden kaverin ympärillä. On paljon muutakin tekemistä. Siinä voi unohtua joku yksittäinen viesti. 

Vierailija
7/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen ignoorasi eiliset hyvän juhannuksen toivotukset ja toinen jätti tänään vastaamatta meille tapahtuneeseen vastoinkäymiseen

Juhannuksena ihmisillä voi olla parempaakin tekemistä kuin istua naama kiinni luurissa 24/7. 

Vierailija
8/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee ihminen, joka spämmää joka päivä jotain kuulumisviestejä. Ei sellaiselle jaksa koko aikaa vastailla. Vastaamattomuudella yritetään hienovaraisesti vihjata, että vähempikin viestittely riittäisi. 

Vierailija
9/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin tekeen samoin. Luin viestin, mutta en vastannut tai vastasin useamman päivän päästä. En enää laittanu viestejä ite

Vierailija
10/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloin tekeen samoin. Luin viestin, mutta en vastannut tai vastasin useamman päivän päästä. En enää laittanu viestejä ite

Minä olen päätynyt samaan. Peilaan epäkohteliaiden ignooraajien käytöstä. Siinä on vain se ongelma, että siitäkin tulee kurja olo, kun ei kuitenkaan ole perusluonteeltaan tylyttäjä.

Vierailija
11/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päätynyt samaan. Peilaan epäkohteliaiden ignooraajien käytöstä. Siinä on vain se ongelma, että siitäkin tulee kurja olo, kun ei kuitenkaan ole perusluonteeltaan tylyttäjä.

Oikeasti se "tylytyksen" kohde ei edes huomaa sinun "kostoasi" tai vaihtoehtoisesti on vain helpottunut, kun viestittelysi vähentyy huomattavasti. 

Vierailija
12/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toinen ignoorasi eiliset hyvän juhannuksen toivotukset ja toinen jätti tänään vastaamatta meille tapahtuneeseen vastoinkäymiseen

Juhannuksena ihmisillä voi olla parempaakin tekemistä kuin istua naama kiinni luurissa 24/7. 

Tämä ja muutenkin. Minulla on perhe, vanhat vanhemmat, työ, taloudenpito, kaupassakäymiset, ruuanlaitot, harrastuksia ja aika monta muutakin asiaa, joten en ole päivystämässä koko ajan joitakin kavereiden viestejä. Voin kyllä laittaa viestejä vaikka tyttäreni kanssa useinkin, mutta valitettavasti kavereiden viesteihin saattaa joskus jäädä vastaamatta.

Samoin käy myös minun kavereille ja en ihmettele sitä ollenkaan. En myöskään ota asiasta nokkiini, sillä eipä viesteissäni ole yleensä kovin kummoista asiaa. Juhannustoivotukset ovat kivoja, mutta eivät välttämättömiä ja me kaikki pärjäämme ilman niitä.

Viestit eivät ole elämäni, vaan ne ovat vain kepeitä viestejä, niin kuin käden heilautus omalta pihalta naapurille.

Vierailija
13/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti se "tylytyksen" kohde ei edes huomaa sinun "kostoasi" tai vaihtoehtoisesti on vain helpottunut, kun viestittelysi vähentyy huomattavasti. 

Samaa nauroin! Vähemmän viestejä on yleensä paljon parempi kuin enemmän ja täysin turhia viestejä.

Huonosti on asiat, jos elämässä pyörii vain joidenkin viestien ympärillä.

Vierailija
14/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi projisoit jotain omaa olkinukkeasi tähän keskusteluun? Miksi kuvittelet, että olen ihminen, joka koko ajan pommittaa toisia viesteillä? En ole, eikä välttämättä ole ap:kaan. SInulla on jokin ihme mielikuva siitä, että kaikki, joita ignooraus loukkaa, ovat massapostittavia viestintähäiriköitä. Ehkä itse olet sellainen. Häijy sävysi tekee aikaan sen, että olet sitä ainakin sisältötasolla.

Vierailija
15/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Aloin toimimaa samoin ja viesteily on harventunut entisestään. Ehkä toinen osapuoli halusikin näin. En enää vaivaa asialla päätäni.

Vierailija
16/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ja muutenkin. Minulla on perhe, vanhat vanhemmat, työ, taloudenpito, kaupassakäymiset, ruuanlaitot, harrastuksia ja aika monta muutakin asiaa, joten en ole päivystämässä koko ajan joitakin kavereiden viestejä. Voin kyllä laittaa viestejä vaikka tyttäreni kanssa useinkin, mutta valitettavasti kavereiden viesteihin saattaa joskus jäädä vastaamatta.

Samoin käy myös minun kavereille ja en ihmettele sitä ollenkaan. En myöskään ota asiasta nokkiini, sillä eipä viesteissäni ole yleensä kovin kummoista asiaa. Juhannustoivotukset ovat kivoja, mutta eivät välttämättömiä ja me kaikki pärjäämme ilman niitä.

Viestit eivät ole elämäni, vaan ne ovat vain kepeitä viestejä, niin kuin käden heilautus omalta pihalta naapurille.

Mutta hämmästyisit varmasti, jos naapuri kulkisi nokka pystyssä ohitsesi, kun itse olet siinä lapa pystyssä. Mutta siinä tapauksessahan se olisi Ihan Eri Asia, kun se onkin tapahtunut Itselle (=maailmankaikkeuden keskipiste) eikä jollekin ventovieraalle, joka kertoo netissä kokemuksiaan!

Vierailija
17/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi projisoit jotain omaa olkinukkeasi tähän keskusteluun? Miksi kuvittelet, että olen ihminen, joka koko ajan pommittaa toisia viesteillä? En ole, eikä välttämättä ole ap:kaan. SInulla on jokin ihme mielikuva siitä, että kaikki, joita ignooraus loukkaa, ovat massapostittavia viestintähäiriköitä. Ehkä itse olet sellainen. Häijy sävysi tekee aikaan sen, että olet sitä ainakin sisältötasolla.

Näköjään kalahti lujaa, kun oikein tuli olkiukot ja projisoinnit samaan puolustuspuheenvuoroon :D Koville se ottaa, kun sinun viestisi eivät olekaan kaikkien mielestä se maailman kiinnostavin asia. 

Vierailija
18/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena kävi noin. Puhuin toisen masentuneen kanssa, joka tiesi masennuksesta. Muut kamut suuttui.

Nyt koitan vastailla heti kun ehdin.

Syitäon monia mikseivastaa. Älä ota itseesi.

Vierailija
19/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hämmästyisit varmasti, jos naapuri kulkisi nokka pystyssä ohitsesi, kun itse olet siinä lapa pystyssä. Mutta siinä tapauksessahan se olisi Ihan Eri Asia, kun se onkin tapahtunut Itselle (=maailmankaikkeuden keskipiste) eikä jollekin ventovieraalle, joka kertoo netissä kokemuksiaan!

Kerrostalossa enemmän sääntö kuin poikkeus, että naapuri jättää vastaamatta tervehdykseen. Aika köyhä elämä pitää olla, jos siitä tekee elämää suuremman ongelma. Itse ohitan olankohautuksella "ignooraajat". 

Vierailija
20/21 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hämmästyisi, sillä minäkin olen välillä niin ajatuksissani, että en huomaa. Saatan kuunnella myös äänikirjaa tai musiikkia, joten keskityn siihen enkä enempiä mieti.

Yritähän nyt rauhoittua sinäkin, elämä on leppoisaa eikä mielensä pahoittaminen turhista kannata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi