Mistä kertoo miehen käytös?
Mies alkoi kiukuttelemaan eilen ihan yhtä-äkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Hyvä ettei melkein eroa tullut mutta saatiin kuitenkin sovittua. Hän on sellainen pitkävihainen, eikä osaa sovinnon jälkeen palata heti normaaliin vaan jää aina kuitenkin vähän kyräilemään asiaa. Nyt minulla on ollut surkea olo tästä ja sanoin (ja olen ennenkin sanonut) että minulle ei riitä se että sanotaan vaan että asia ok, vaan kaipaan että tulee luokse, halaa tai koskee ja sanoo jotakin (ihan mitä vain, olet rakas, kyllä se siitä tms). Niin ei sitten meille tulee uusi riita siitä kun ei voi tulla ja helpottaa minun oloa. Yritin itse mennä lähelle niin ei se silti voi astua edes askeletta lähemmäs vaan naama on sen näkönen kuin vihais minua eniten maailmasta. Eikö tuo välitä minun tunteista kun on niin helkkarin vaikeeta?? Vai miten voi olla niin vaikeaa tehdä pieni asia toisen vuoksi? Voisko joku selventää joka omaa samanlaisen tavan..
Kommentit (8)
Ihan vastaavasti voisi kääntäen ajatella, että sinä et välitä hänen tunteistaan, kun et voi sallia hänelle edes aikaa rauhoittua riidan jälkeen. Hän kokee tulleensa loukatuksi, ja sitten heti perään pitäisi vielä olla sinua mielistelemässä ja halailemassa.
Jos oikeasti haluaa toimivan parisuhteen, niin kannattaa yrittää ymmärtää asioita myös toisen näkökulmasta. Mutta eihän tällä palstalla kukaan halua toimivaa parisuhdetta, vaan haluaa olla hyvä ja oikeassa ja toisen olevan paha ja väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kiukutteli? Tuleeko teille useinkin riitaa samalla tavalla? Mitä mies vastaa, kun kerrot että sinusta ei tunnu hyvältä jos ei voi sopia riitaa kunnolla? Pyytääkö anteeksi kiukuttelujaan?
Jostakin mitä ollaan suunniteltu aiemmin ja se on vaan jäänyt sitten, nyt oli keksinyt että en halua sitä vaikka ei ole sitä ottanut edes puheeksi. Jos minä pyydän että sovitaan kunnolla niin sanoo vain että Ok, asia on sovittu, eikä melkein edes katso minuun päin. Sitten vaan mun pitäis olla normaali ja antaa miehelle aikaa että hän voi alkaa olla normaali. Pyytää anteeksi vain jos käsken, ja silloinkin se on lyhyt vaan No, sori. Hänen on tosi vaikea puhua tunteista, ja sitten ku ne patoutuu niin alkaa tommonen kiukuttelu ihan tyhjästä. Eikä silloinkaan kerro mikä kiukuttaa. Kun en ymmärrä että eikö olisi vaan helpompi kertoa mikä painaa niin ne voisi ratkaista ne asiat. Mutta se rakentaa päällensä jonkun kuplan sillä kiukuttelun hetkellä, eikä sen kanssa voi puhua sitten normaalisti ollenkaan. Se kuulee jokaisen minun sanan niin että haastaisin riitaa vaikka haluaisin päinvastoin selvittää ne.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vastaavasti voisi kääntäen ajatella, että sinä et välitä hänen tunteistaan, kun et voi sallia hänelle edes aikaa rauhoittua riidan jälkeen. Hän kokee tulleensa loukatuksi, ja sitten heti perään pitäisi vielä olla sinua mielistelemässä ja halailemassa.
Jos oikeasti haluaa toimivan parisuhteen, niin kannattaa yrittää ymmärtää asioita myös toisen näkökulmasta. Mutta eihän tällä palstalla kukaan halua toimivaa parisuhdetta, vaan haluaa olla hyvä ja oikeassa ja toisen olevan paha ja väärässä.
Ei kun juuri siksi kirjoitin tänne, koska haluan ymmärtää koska hän ei sitä mulle kykene kertomaan mitä hän ajattelee ja tuntee. Jos ymmärrän niin sitten kyllä pystyn hyväksymään, toisaalta joskus olisi kivaa että minunkin tunteista välitetään. Jonkinlainen kompromissi olisi kiva saada aikaan, mutta kuinka kun toinen ei halua keskustella asiasta.
Kotoa tullut tapa.
Auttaisi psykologi tai joku tunteiden käsittely.
Ei tiedä muita tapoja olevan itseään varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun juuri siksi kirjoitin tänne, koska haluan ymmärtää koska hän ei sitä mulle kykene kertomaan mitä hän ajattelee ja tuntee. Jos ymmärrän niin sitten kyllä pystyn hyväksymään, toisaalta joskus olisi kivaa että minunkin tunteista välitetään. Jonkinlainen kompromissi olisi kiva saada aikaan, mutta kuinka kun toinen ei halua keskustella asiasta.
Äh. Ei sun tarvi hyväksyä.
Opettelette yhdessä uuden tavan. Jos luottaa, että et jätä, uskaltaa opetella.
Meillä tulee lapsuuden kodeista niin kummallisia tapoja, mitä ei tiedosteta.
Tietoa lisää. Miehen olisi itse haluttava muuttaa toimitatapaansaa. Sehän on vaan toimintatapa. Voi toimia toisellakin lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelette yhdessä uuden tavan. Jos luottaa, että et jätä, uskaltaa opetella.Meillä tulee lapsuuden kodeista niin kummallisia tapoja, mitä ei tiedosteta.
Tietoa lisää. Miehen olisi itse haluttava muuttaa toimitatapaansaa. Sehän on vaan toimintatapa. Voi toimia toisellakin lailla.
Enpä usko että tapaansa muuttaa, tai voi se ehkä kerran yrittää kokeilla. Välillä tuntuu että minun vaan pitää antaa siimaa ja ymmärtää eikä minua voida ymmärtää edes joskus. Vaikka tiedän että se on tuo käytös joka minut saa niin ajattelemaan juuri tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelette yhdessä uuden tavan. Jos luottaa, että et jätä, uskaltaa opetella.Meillä tulee lapsuuden kodeista niin kummallisia tapoja, mitä ei tiedosteta.
Miksi juuri sen miehen pitää muuttaa tapaansa, eikä aloittajan?
Mistä se kiukutteli? Tuleeko teille useinkin riitaa samalla tavalla? Mitä mies vastaa, kun kerrot että sinusta ei tunnu hyvältä jos ei voi sopia riitaa kunnolla? Pyytääkö anteeksi kiukuttelujaan?