Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vauvojen purkkiruuat epäterveellisiä?

Vierailija
17.10.2006 |

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mamoilla pienet murheet jos pitää päteä sillä että ei syötä purkkiruokaa lapselle...

Vierailija
22/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittelee perunoita ja porkkanoita. Mutta sitten kun pitäs tehdä jotain liharuokaa tms niin aletaankin syöttää purkista. Mikäs siinä on niin vaikeaa? Tai kysellään että miten saa tehtyä semmoista rakeisempaa sosetta... uskomatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan esim kiireisten päivien tai matkojen aikana. Normaalistihan lapset syövät kotiruokaa ja muun perheen ruoasta itselleen ajoissa (ennen suolaamista ja maidon lisäämistä jne) otettuja annoksia. Näihän lapset oppivat syömään sitten vanhempinakin...

Vierailija
24/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jäähtyy. Ensin on kiinteää limaa, lämmityksen jälkeen siitä erkanee vesi...on varmaan todella tarpeellista ravintoa lapselle esim. se riisitärkkelys vai mitäs se nyt onkaan...

Toinen hyvä mittari lapsen vatsan toiminnalle on tietysti kakka. Purkkiruoka-kakka haisee järkyttävälle, itse tehtyjen soseiden (ainakin meillä) jälkeen ei ole järkky löyhkä, vaan esim. bataatipitoisen ruoan jälkeen makea tuoksu.

Sama kuin äm vs korvike. JOhan sen vauvan kakasta haistaa kumpaa vauva syö.

Vierailija
25/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaan ihan uskomatonta laiskuutta että pieni vauva opetetaan ensimmäisenä syömään kaikkea purkissa kuukausitolkulla säilöttyä. Ei kukaan aikuinenkaan söisi niitä jatkuvasti.

Vierailija
26/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissakin hedelmä/ marjasoseissa voi olla lisättyä sokeria,mutta niitä löytyy myös ilman sokeria..

Vierailija
27/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi olette valinneet purkkiruuat? Ja millaista ruokaa itse syötte?

Entä kotiruuan valinneet, miksi ette syötä lapselle purkkiruokaa ja mitä itse syötte?

Vierailija
28/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syötän lapselle kotiruokaa siitä syystä että en voi sietää niitä löyhkääviä soseita mitä kaupasta saa. Syön itse välillä niin huonosti ja epäterveellisesti että yritän opettaa lapselle alusta saakka jotain parempaa :)

Vierailija
29/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee antaa sitten vaan sitä kotiruokaa ja toivoa että lapsi selviää ravinnotta. Kaikki muut ruuat kun tulevat oksennuksena ulos, ainoastaan purkkiruoka pysyy sisällä, ja lapsi siis syö kyllä hyvin muutakin, mutta oksentaa heti ruuan jälkeen kaiken itsetehdyn. Eikä kukaan tiedä miksi. Joten lakatkaa tuhahtelemasta mulle kassajonoissa :DD

Mä muuten tunnen aika monta ihmistä jotka syövät vaan säilykkeitä ja eineksiä...

Vierailija:

Minusta on vaan ihan uskomatonta laiskuutta että pieni vauva opetetaan ensimmäisenä syömään kaikkea purkissa kuukausitolkulla säilöttyä. Ei kukaan aikuinenkaan söisi niitä jatkuvasti.

Vierailija
30/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten askorbiinihappoa ja sitruunahappoa ja vielä jotain, jonka nimeä en muista...jotain kalsiumsitraattia tms.

Vierailija
31/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö? No miksi en? Minusta se on " normaali" vaihtoehto. Minusta on tärkeää että lapsi oppii syömään muiden kanssa samaa ruokaa, kaikkia aineita ja monessa muodossa. Olen kuullut aika paljon ongelmista oikean ruoan kanssa, etteivät lapset esim syö " möykkyjä" tms. Meillä ovat syöneet: voi olla että se on sattumaa tai voi olla että syövät siksi kun ovat aina syöneet. Sitäpaitsi se on paremman makuista ja HALVEMPAA. Ei meillä ole liikaa rahaa.

Syötän minä joskus purkkiruokaakin. Sitä on helppo ottaa evääksi ja kiireisinä päivinä ei ehdi kokata samassa tahdissa kuin lapsella pitää olla ruokaa. Joskus syön itsekin esim vauvanpuuroja tai hedelmäsoseita - kuten sanottu, ne ovat helppoja eväitä kun eivät tarvitse kylmäsäilytystä...

Vierailija:

Entä kotiruuan valinneet, miksi ette syötä lapselle purkkiruokaa ja mitä itse syötte?

Vierailija
32/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuten askorbiinihappoa ja sitruunahappoa ja vielä jotain, jonka nimeä en muista...jotain kalsiumsitraattia tms.

*repskops*

Vierailija
33/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syö purkkiruokaa, koska en usko, että itse kykenen tekemään parempaa, en edes yhtä hyvää ravinto-opillisesti. Lapseni pitää purkkiruuista ja tietysti ne on helppoja. En pidä ruuanlaitosta, enkä ole mikään kokki.

Itse syön joko eineksiä+perunoita, spagettia, riisiä tai sitten teen jonkin helpon ruuan. Joskus haetaan pizzat tai hampurilaiset tai teen pelkän salaatin. Pussikeitotkin maistuu. Syön suhteellisen terveellisesti, vältän rasvaa ja suolaa.

Vierailija
34/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
35/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletteko oikeasti MAISTANEET niitä??? Siis omatehty sose on sikahyvää verrattuna johonkin kaupan peruna-porkkana-broilerimössöön! Edes se lihakaan ei maistu miltään. Siis porkkanahan maistuu sellaiselle kivan makealle, vaan ei noissa valmisruoissa ainakaan sellaista huomaa:(.

Itse kun oon tehnyt soseita niin minusta ovat oikein maistuvia vaikkei niihin mitään mausteita vielä lisääkään. Mutta jokin bataatti,herne ja vaikkapa purjosipuli antavat kivasti makua soseisiin.

Toki matkalla on mukavampi antaa kaupan soseita mutta muuten en kyllä niitä anna. Mielestäni on tosi helppoa valmistaa itse noita soseita ja yleensä teen niin paljon että on useaksi päiväksi.

En itsekään söisi jatkuvasti hernekeittoja tai valmiita lihapullia.

Vierailija
36/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo kirjoittaja väittänyt, että askorbiinihappo vie lasten terveyden? Mutta kai itsekin ymmärrät, että askorbiinihappo ei ole lisättynä mikään luonnollinen ruuan ainesosa? Vai maustatko sillä omankin ruokasi? Luonnon oma C-vitamiini on ihan eri asia.

Vierailija
37/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt pelkkää teollista hiilihydraattipaskaa ja luulet syöväsi terveellisesti?! Ethän ole tosissasi, ethän? Rasva on miljoona kertaa terveellisempää kuin pasta, vaalea leipä ym.

Vierailija
38/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa laittaa oikein mitään ruokaa. Itse syön kaikkea kevyttä ja tietysti valmisruokaa. En välitä edes osata laittaa ruokaa, ei vaan oo mun heiniäni.

Vierailija
39/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kai tuo kirjoittaja väittänyt, että askorbiinihappo vie lasten terveyden? Mutta kai itsekin ymmärrät, että askorbiinihappo ei ole lisättynä mikään luonnollinen ruuan ainesosa? Vai maustatko sillä omankin ruokasi? Luonnon oma C-vitamiini on ihan eri asia.

Vierailija
40/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy oli se, että olin aivan umpiväsynyt kuukausitolkulla kuopuksen vauvavuotena enkä kaivannut mitään ylimääräistä puuhaa, kun oli täysi työ selviytyä arjesta näinkin sairastelevan vauvan ja uhmaikäisen esikoisen kanssa. Jos purkin lämmitti 30 sekunnissa niin se oli aika paljon vähemmän kuin keitellä ja muussata perunoita puoli tuntia tai sulatella ruokakökköjä pakastimesta. Itse en varmaan syönyt mitään, kun en jaksanut eikä ollut ruokahalua. En edes muista. Terve lapsi hänestä noinkin tuli ja syö nykyään monipuolisesti kaikenlaista.

Vierailija:

Kertokaa te, jotka syötätte purkkiruokia lapsellenne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme