Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka aamu heti vessaan ja uloste on suht löysää, vatsa aina jonkin verran turvonnut

Vierailija
19.04.2024 |

Siinä se otsikossa tulikin. Ollut jo vuosia niin, että lähes heti sängystä noustua, pitää mennä vessaan ja uloste on löysää, ei kuitenkaan ripulia. Sen lisäksi vatsa koko ajan hieman turvonnut, siis aivan koko ajan ollut nämä vuodet. Ja en ole lihonut, ja hoikka olen.

Onkohan ärtyneen suolen oireyhtymä puhjennut? Ruokavalio on aika terveellinen, koitan noudattaa vvh.

Kerran muissa asioissa kun kävin työterveyslääkärillä ja mainitsin asiasta, niin ei sanonut oikein mitään muuta kuin, että tuo on normaalin rajoihin menevää.

Mutta en minä nyt tiedä onko se ihan tervettä, että uloste jatkuvasti löydää ja maha turvonnut? Ärsyttää kun tuntuu, että lääkäreiltä joutuu aina vonkaamaan tutkimuksia...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein auttaa mutta Tsemppiä, itsellä oli yhteensä aikaan kanssa tuota löysää vatsaa, käytin sitten alflorexiakin jonkun aikaa

Vierailija
2/3 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelin 10 vuotta, ja nyt vihdoin sain diagnoosin ibs. Melkein halasin lääkäriä. Sitä ennen on milloin ollut muka korvien välissä vika yms. Vatsavaivat tuntuu olevan monesti lääkäreillekin mysteeri, ja kun muuta ei keksitä, niin sitten vika on korvien välissä. Yhden kerran jälkijunaan lääkäri soitti tähystyksen jälkeen, ja sanoi, sori sulla olikin joku tulehdus suolistossa, mutta näyttää jo paranemaan päin. Että näin.

Mutta muutokset jotka jatkuvat pitkään, niin vaatisin kyllä tähystykseen ja verikokeet. Minulla esimerkiksi hemoglobiini oli tippunut yms., kun mikään ei kipeästä suolistosta imeytynyt kunnolla. 

Tässä vuosien aikana olen sitten kokeilujen ja erehdysten jälkeen oppinut itse, mikä toimii ja mikä ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä ei tunnu kiinnostavan jos ei ole kipuja. Joskus harvoin saattaa olla pieniä vatsan väänteitä, mutta siinä se. 

Ja sitten jos todetaan IBS, niin ei kai siihen muuta hoitoa ole kuin ruokavalio? Tai jotain sellaista se lääkäri selitti, niin tuntui että sen takia esim. on turha tähystykseen mennä... Itse kyllä haluaisin, niin näkisi sitten mikä siellä on ongelmana jos jotain on..

Ap