Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vauvojen purkkiruuat epäterveellisiä?

Vierailija
17.10.2006 |

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laiharilla, syön salaattia ja kevyitä keittoja (joko itse tehtyjä tai pussi), hedelmiä, kevytjukurtteja yms. Mies ja iso poika tahtoo nakkeja, lihapullia, perunoita jne...leikki-ikäinen on moni-allerginen, jolle pitää kaikki tehä erikseen. Ja sit viel vauvalle omat. hulluksihan mä tulisin, jos kaikille kokkaisin erikseen!!!!!!

Vierailija
42/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan itsetehdyn porkkanasoseen kelpuutti. Kyllästyin lopulta yrittämään ja siirryin purkkiruokiin. Ilmeisesti olen surkea kokki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kaikki syö kotiruokaa, koska se on maukkainta ja edullisinta. Ruuanlaitto ei aina ole niin kivaa, mutta täytyyhän se tehdä ja loppujen lopuksi monet ruuat on tosi helppoja valmistaa. Minä en tee mitään erikseen vauvalle, hän saa samaa kuin muutkin, mutta ilman suolaa, voita vähän lisään, joten siitä kyllä pikkuisen tulee suolaa, mutta en usko sen olevan haitallista. Ihan vaan haarukalla muusaan kaikki ainekset, lihan pilkon saksilla ihan pieneksi. Ruoka on meillä vielä lähes täysin luomua, ei taitaisi kaupan valikoima olla kovin monipuolinen luomussa.

Vierailija
44/48 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsetkin ovat niistä tykänneet. Ei meidänkään muksuille kelvannut itse tekemäni ruoka ja siksi annoin heille purkkiruokia, jotka upposivat oikein hyvin. Terveitä nuo meidän lapset ovat. Vanhin on 18-vuotias enkä näe hänessä mitään vikaa, vaikka on vauvana saanut purkkiruokia. Omatekoinen ruoka on kaikille alkanut upota vauvaiän jälkeen, kun on saanut ruveta suolaa laittamaan. Itse en osaa maustaa hyvin ilman suolaa.

Vierailija
45/48 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemättä jos et osaa/jaksa tehdä ruokaa...

Vähän niinkuin kuuluisi tän palstan henkeen!!!

Vierailija
46/48 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vissiin tekee soseet semmoiseksi liisterimäiseksi että vauvan on helpompi opetella nielemään niitä. Ei kotisosessa saa samanlaiseksi " limaksi" millään, ehkä joku bataatti liippaa läheltä. Meillä syödään molempia.

Vierailija
47/48 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pienestä pitäen hieman rakeisempaan ruokaan, jtoen pääsin helpolla, kun tarjosin samaa ruokaa kuin muukin perhe syö. Eli jos keitin perunoita (meillä ne keitetään kuorineen kannen alla) niin saatoin keitinveteen pistää porkkanankin vauvalle. Kuinka vaikeaa tämä voi olla? Lisäksi en tuhlannut ylimääräistä energiaa liian samettisen ruoan tekoon...eipä ole tullut sihtikurkkua ainakaan kun kaikki menee.

Kun ylimääräistä aikaa oli, tein itse purkkiruokia, joita sitten pakastin ja käytin silloin, kun tarjolla oli jotain muuta ruokaa kuin mitä olisi lapselle voinut antaa.

Laskin, että itsetehtynä iso purkki liha-kasvissosetta maksoi n. 20 senttiä, paljonko purkki maksaa kaupassa, euron? Järkyttävän kallista, mutta esi. reissuilla kyllä kätevää kun eivät pilaannu.

Vierailija
48/48 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan mössöt paljon ystävällisempiä tällaisessa tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi