Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakas sai myyjän itkemään.

Vierailija
25.06.2022 |

Teksti lainattu huittisten puskaradiosta.

Huittisten Lidl tänään n.klo:18.
Sinä naishenkilö ( perheen äiti?) joka käyttäydyit aivan järjettömän asiattomasti nuorta myyjäämme kohtaan kassalla, voisit tulla selvittämään asian kanssani myymälälle. Myyjä ei tehnyt mitään väärää, eikä edes mitään virhettä kassalla ja sinä katsoit asiaksesi haukkua hänet, uhata tappaa ja lisäksi näytit huikean upee esimerkkiä lapsillesi, sanomalla heille, että toivot ettei heistä tulisi samanlaisia kuin tämä myyjämme. Asiattomuuksia oli riittänyt vaikka kuinka ja jopa jonossa olleille muille asiakkaille olit haukkunut nuorta, joka itkien poistui hetken päästä kassalta. Mikäli yhtään on järkeä päässä, (hirveitä odotuksia ei ole tämän suhteen) olisi siis kohteliasta tulla asia selvittämään. Harmikseni myyjä ei ollut tajunnut pyytää kassalle apua, koska on vielä niin uusi, niin hän jäi tilanteeseen aivan yksin. Mikä on aivan järjettömän epäreilua. Ja muut jonossa olleet, jos tunnistitte kyseisen henkilön, voitte pyytää ottamaan minuun yhteyttä.

Ei voi kun ihmetellä tuota sairasta käyttäytymistä...

Kommentit (261)

Vierailija
241/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sika, lehmä ja h..ra kirjoitti:

Entisenä kassana voin sanoa, etten missään muualla ole kuullut niin paljon haukkumista ja huorittelua.

Ihmiset purkavat kaikki aggressionsa kaupan kassalla, jos joku ei mene mielen mukaan. Usein syynä oli tietojärjestelmästä tullut hintalapusta poikennut hinta... ei tietenkään silloin, jos hinta oli kassalla alempi kuin hyllyn reunassa. Siitä ei valittanut yksikään.

Olen käynyt ostoksilla kymmeniä vuosia erilaisissa kaupoissa eri puolella Suomea, siis varmasti tuhansia ellei kymmeniätuhansia kertoja, enkä ole ikinä sattunut kohdalle, kun joku asiakas "purkaa aggressioitaan" kaupan kassalla.

Se, että palaute annetaan aina kassoilla, johtunee pitkälti siitä, ettei muuta henkilökuntaa näy missään, tai sitten paikalla on joku tuuraaja, joka ei tiedä mistään mitään.

Tottakai palautetta voi ja pitääkin antaa. Aggressiivinen huuto ja haukkuminen ei kuitenkaan kuulu ihmismäiseen käytökseen, vaikka kuinka suututtaisi. Itsehillintää ei joillakin ole ollenkaan.

Vierailija
242/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihan sairas kulttuuri etenkin juuri ruokakauppojen aspoja kohtaan. Saa huutaa, kettuilla, vinoilla, kommentoida ulkonäköä, käydä käsiksi jne. Nämä tilanteet ei edes ole mitään harvinaisia, vaan niitä tulee useampi viikossa. Kaikkein sairanta on, että nämä ihmiset ovat yleensä nuoria naisia, alttiita ja yksin siinä, eikä mitään ulospääsyä tai tukea. Myös esimiehet ovat aivan kädettömiä ja inhottavia, jopa asiakkaan puolella, vaikka asiakas käyttäytyisi täysin asiattomasti. Olisi todellinen kulttuurin muuttumisen paikka, meinaatteko, että tällainen käytös menisi esim. Japanissa läpi? Aivan sairasta. 

Itse olen pelottavan näköinen keski-ikää lähestyvä naishenkilö ja olen monet kerrat nähnyt kun kassa ei uskalla katsoa minua ja kädet täristen hoitaa työtään. Teen oikein tikusta asiaa ollakseni ekstra mukava ja kiva asiakas. Toivon, että näillä kivoilla kokemuksilla saa edes hetken hengähtää, eikä mene ihan kokonaan toivo ihmiskuntaan. 

Erityisellä mukavuudella teet ainoastaan hallaa itsellesi. En tarkoita että sinun pitäisi alkaa haukkua sinua palvelevia ihmisiä mutta kehuminenkin on varsin typerä liike asiakkaalta. Fiksu asiakas ei koskaan paljasta sitä, jos hän on tyytyväinen saamaansa palveluun.

Tälle olisi mukava saada perusteluja. Toki lompakolla äänestäminen on selkein tyytyväisyyden osoitus, mutta ei ole minulta pois jos kiitän hyvästä tai erityisen hyvästä palvelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että yksikään yritys kirjoittaisi moista p*skaa julkisesti? Oli asiakas sitten käyttäytynyt miten tahansa. Riittää kyllä, kun asia käsitellään työntekijän kanssa, nimittäin. Että "ei ollut sinun syytäsi, akka oli aivan seko" jne.

Onko ketjussa ollut jo linkkiä kirjoitukseen?

No eipä näköjään ole ollut. Ei u l l a t a. Ap valehtelee, ei mikään yritys viesti noin, sori vaan.

Tuo kirjoitus on Facebookissa Huittisten ilmoitustaululla. Ja myös nimi on kuka sen sinne on kirjoittanut. Joten turha väittää jotain muuta.

Kenen tekemänä? Lidlin vai? Aika asiatonta, vaikka asiakas olisi ollut minkälainen mulkero tahansa.

En edelleenkään usko, että oli kaupan oma postaus.

Oli sitten kaupan, tai jonkun muun, niin ihan oikein! Sitä saa mitä tilaa! Takaisin vaan samalla mitalla, ja mieluummin reilusti yli niin ehkä ämmä oppii joskus olemaan!

Siis jengi on sekaisin, aivan yhtä pimeää kuin tuo nainen joka kassalla on kilahtanut. Miten ihmeessä teidän anonyymit uhkailut ja raivoamiset eroavat hänen käytöksestään?

Minusta oli iso virhe postata tuollaista julkisesti, niin ala-arvoista kuin rouvan käytös on ollutkin. Mistä ihmeestä ihmisille on kummunut käsitys absoluuttisesta moraalista, jota vastaan rikkovaa saa julkisesti hyökätä hänen omilla argumenteillaan (tappo- ym. uhkaukset), tai vieläkin pahemmilla? Että jos joku käyttäytyy huonosti, häntä kohtaan saa käyttäytyä vielä huonommin? Kuvottavaa, alkukantaista ja laumasieluista. Tervetuloa kalifiksi kalifin paikalle uusi Hammurabi, jonka lähes 4000 vuotta vanha laki ilmeisesti vastaa myös nykyihmisten oikeuskäsitystä.

Kukahan tässä oli kuvottava ja alkukantainen?

Oleellinen kysymys esitettiin jo edellisessä kommentissa: koetko esimerkiksi sinä moraalista ylemmyyttä ja oikeutusta käyttäytyä yhtä ala-arvoisesti anonyymilla keskustelupalstalla ko. naista kohtaan, koska hän on toiminut väärin? Jos koet, kuulen erittäin mielelläni perustelut tälle. Kaikilta jotka ajattelevat samoin.

Alapeukkuja satelee, mutta itse kysymykseen ei ole vastannut kukaan. Möyhäämisen sijasta siihen vastaaminen toisi kuitenkin tähän keskusteluun ihan aitoa lisäarvoa, joten olisi hienoa jos joku rohkenisi jakaa ajatuksia siitä, millä perusteella kokee itsellään olevan oikeuden käyttäytyä yhtä huonosti kuin tuo kassajonon nainen: lytätä, halventaa, tuomita ja uhkailla?

Minä voin perustella! Koen oikeudekseni läksyttää henkilöä tilanteessa jossa hän ihan itse on aiheuttanut sen, että menettää omalla käytöksellään oikeutensa hyvään kohteluun. Jos hän näkee oikeudekseen kohdella muita huonosti, on hänelle näytettävä että hänen on sitten myös hyväksyttävä että häntä itseään kohdellaan huonosti. Hän on itse tilanteen aloittanut ja hänen tulee saada ansionsa mukaan. Hyvällä käytöksellä ansaitsee muilta hyvää kohtelua, huonolla käytöksellä huonoa kohtelua. Yksinkertaista!

Vierailija
244/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihan sairas kulttuuri etenkin juuri ruokakauppojen aspoja kohtaan. Saa huutaa, kettuilla, vinoilla, kommentoida ulkonäköä, käydä käsiksi jne. Nämä tilanteet ei edes ole mitään harvinaisia, vaan niitä tulee useampi viikossa. Kaikkein sairanta on, että nämä ihmiset ovat yleensä nuoria naisia, alttiita ja yksin siinä, eikä mitään ulospääsyä tai tukea. Myös esimiehet ovat aivan kädettömiä ja inhottavia, jopa asiakkaan puolella, vaikka asiakas käyttäytyisi täysin asiattomasti. Olisi todellinen kulttuurin muuttumisen paikka, meinaatteko, että tällainen käytös menisi esim. Japanissa läpi? Aivan sairasta. 

Itse olen pelottavan näköinen keski-ikää lähestyvä naishenkilö ja olen monet kerrat nähnyt kun kassa ei uskalla katsoa minua ja kädet täristen hoitaa työtään. Teen oikein tikusta asiaa ollakseni ekstra mukava ja kiva asiakas. Toivon, että näillä kivoilla kokemuksilla saa edes hetken hengähtää, eikä mene ihan kokonaan toivo ihmiskuntaan. 

Erityisellä mukavuudella teet ainoastaan hallaa itsellesi. En tarkoita että sinun pitäisi alkaa haukkua sinua palvelevia ihmisiä mutta kehuminenkin on varsin typerä liike asiakkaalta. Fiksu asiakas ei koskaan paljasta sitä, jos hän on tyytyväinen saamaansa palveluun.

Tälle olisi mukava saada perusteluja. Toki lompakolla äänestäminen on selkein tyytyväisyyden osoitus, mutta ei ole minulta pois jos kiitän hyvästä tai erityisen hyvästä palvelusta.

Olisiko joku 80-luvulta periytyvä aate? Eli jos olet aina tyytymätön/neutraali, niin asiakaspalvelija voi pyrkiä hyvittelemään ja päästä ns. suosioon. Alennuksilla tai vastaavilla. Eli käytännössä, jos asioit paljon samassa kaupassa ja ostat usein parin tonnin koneita, niin jos osoitat tykkääväsi palvelusta menettäisit samalla neuvotteluaseman ja hinnat kasvaisivat.

Tämä on toki harhaluulo. Isäni joka on tehnyt paljon tällaisia osta/myy tilanteita usein kaikesta noin tuhannen - sadan tuhannen euron/markan ostoksista tai myynneistä, on käyttäytynyt aina kohteliaasti asiakaspalvelijoita kohtaan. Hän saa kaikenlaisia maksuttomia etuja omalla käytöksellään mm. alennuksia tai ilmaisia korjauksia. Toki, ei tällaista hyödynnä, jos kyseessä on pienyrittäjä, jolle jokainen tulo on tärkeä. Hän saa jopa kaupan auki lauantai yönä, jos koneesta menee jokin tärkeä osa rikki ja se pitää saada välittömästi korjattua.

Kun hän myy jotain omaa, häneen luotetaan ihan älyttömän paljon. Äitini on tainnut joskus todeta "hän saisi puolikuolleenkin myytyä ylihintaan ja asiakas olisi onnellinen sekä tarjoaisi vielä lisää rahaa". Hän ei ole kumminkaan opportunisti ja ei väärinkäytä omaa taitoaan, vaan myy kohtuullisella hinnalla.

Olen saanut hyvän esimerkin siitä, että miten tärkeää on olla mukava muille ihmisille oli sitten aspa tai kaveri. Kuten joku jo sanoikin tässä ketjussa, niin mukavista asiakkaista yritetään pitää kiinni ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
245/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolainen asiakas pitäisi velvoittaa julkisesti pyytämään anteeksi käytöstään. ja ikuinen porttikielto kaikki Lidlin myymälöihin.

Vierailija
246/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että yksikään yritys kirjoittaisi moista p*skaa julkisesti? Oli asiakas sitten käyttäytynyt miten tahansa. Riittää kyllä, kun asia käsitellään työntekijän kanssa, nimittäin. Että "ei ollut sinun syytäsi, akka oli aivan seko" jne.

No eipä näköjään ole ollut. Ei u l l a t a. Ap valehtelee, ei mikään yritys viesti noin, sori vaan.

Tuo kirjoitus on Facebookissa Huittisten ilmoitustaululla. Ja myös nimi on kuka sen sinne on kirjoittanut. Joten turha väittää jotain muuta.

Kenen tekemänä? Lidlin vai? Aika asiatonta, vaikka asiakas olisi ollut minkälainen mulkero tahansa.

Oli sitten kaupan, tai jonkun muun, niin ihan oikein! Sitä saa mitä tilaa! Takaisin vaan samalla mitalla, ja mieluummin reilusti yli niin ehkä ämmä oppii joskus olemaan!

Siis jengi on sekaisin, aivan yhtä pimeää kuin tuo nainen joka kassalla on kilahtanut. Miten ihmeessä teidän anonyymit uhkailut ja raivoamiset eroavat hänen käytöksestään?

Minusta oli iso virhe postata tuollaista julkisesti, niin ala-arvoista kuin rouvan käytös on ollutkin. Mistä ihmeestä ihmisille on kummunut käsitys absoluuttisesta moraalista, jota vastaan rikkovaa saa julkisesti hyökätä hänen omilla argumenteillaan (tappo- ym. uhkaukset), tai vieläkin pahemmilla? Että jos joku käyttäytyy huonosti, häntä kohtaan saa käyttäytyä vielä huonommin? Kuvottavaa, alkukantaista ja laumasieluista. Tervetuloa kalifiksi kalifin paikalle uusi Hammurabi, jonka lähes 4000 vuotta vanha laki ilmeisesti vastaa myös nykyihmisten oikeuskäsitystä.

Oleellinen kysymys esitettiin jo edellisessä kommentissa: koetko esimerkiksi sinä moraalista ylemmyyttä ja oikeutusta käyttäytyä yhtä ala-arvoisesti anonyymilla keskustelupalstalla ko. naista kohtaan, koska hän on toiminut väärin? Jos koet, kuulen erittäin mielelläni perustelut tälle. Kaikilta jotka ajattelevat samoin.

Alapeukkuja satelee, mutta itse kysymykseen ei ole vastannut kukaan. Möyhäämisen sijasta siihen vastaaminen toisi kuitenkin tähän keskusteluun ihan aitoa lisäarvoa, joten olisi hienoa jos joku rohkenisi jakaa ajatuksia siitä, millä perusteella kokee itsellään olevan oikeuden käyttäytyä yhtä huonosti kuin tuo kassajonon nainen: lytätä, halventaa, tuomita ja uhkailla?

Minä voin perustella! Koen oikeudekseni läksyttää henkilöä tilanteessa jossa hän ihan itse on aiheuttanut sen, että menettää omalla käytöksellään oikeutensa hyvään kohteluun. Jos hän näkee oikeudekseen kohdella muita huonosti, on hänelle näytettävä että hänen on sitten myös hyväksyttävä että häntä itseään kohdellaan huonosti. Hän on itse tilanteen aloittanut ja hänen tulee saada ansionsa mukaan. Hyvällä käytöksellä ansaitsee muilta hyvää kohtelua, huonolla käytöksellä huonoa kohtelua. Yksinkertaista!

Tämä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
247/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm ihminen joka luulee saavansa parempaa palvelua ja tahtonsa läpi huonolla käytöksellä ja raivoamisella, ei selvästikään osaa asettaa itseään sen vastapuolen tilanteeseen. Jos hetken ensin miettisi miten itse reagoisi jos olisi se asiakaspalvelija, voisi havahtua huomaamaan että huono käytös herättää useimmissa pelkästään uhman, ja asiakaspalvelijallahan on tilanteessa valta jättää hoitamatta tai hoitaa huonosti asiakkaan vaatima asia. Mukavaa ihmistä haluaa tietysti palvella hyvin, ja järjestää asia hänen etunsa mukaisesti, kun taas mulk*lle tekee mieli antaa takaisin. Jos siis asiakaspalvelijalla olisikin ehkä mahdollisuus jotenkin edistää asiakkaan toivetta, sanotaan nyt vaikka että hotellissa vastaanotto virkailija voisi antaa paremman huoneen tyytmättömälle asiakkaalle, voi käydä niin että jos asiakas käyttäytyy hyvin ja asiallisesti perustelee miksi ei ole tyytyväinen huoneeseensa, voi asiakaspalvelija todellakin antaa toisen huoneen. Jos taas asiakas möykkää ja raivoaa, tekee mieli sanoa vaan että sorry, ei ole muuta vapaana, vaikka oikeasti olisi. Kannattaa siis olla kiva, jotta se työnekijä aidosti haluaa auttaa ongelman ratkaisussa. Miksi ihmeessä hän auttaisi ihmistä joka vaan huutaa ja raivoaa hänelle?

Vierailija
248/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle saisi asiakkaat valittaa. Sanoisin kyllä takaisin ja laittaisin ruotuun. Asiakas on vaan asiakas. Turha tulla pätemään ja kuvittelemaan tietävänsä paremmin kuin henkilökunta. Sanonta että asiakas on aina oikeassa on naurettava. Totuus on että lähes aina vastakkainasettelu tilanteessa asiakas on se joka on väärässä.

Vierailija
249/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää miten tilanne eskaloitui tuohon pisteeseen.

Todennäköisesti myyjä on tehnyt jonkun pienen virheen, josta asiakas on aivan ansaitusti alkanut myyjää ripittää, mutta sitten asiakkaan kielenkäyttö on mennyt liian pitkälle kun on alkanut tappouhkauksia ladella. Itse olisin kyseisen asiakkaan paikalla todennäköisesti sanonut myyjälle että etkö sinä nyt tuollaista asiaa osaa ja mahdollisesti lapsillekin todennut sen että älkää tulko tuollaisiksi mutta en missään tapauksessa olisi alkanut uhata väkivallalla.

Ei kyllä ole asiakkaalla aihetta alkaa ripittää myyjää mistään pienestä virheestä, eikä ainakaan haukkua häntä lapsilleen tuolla tavoin. Ainoastaan jos myyjä olisi jotenkin poikkeuksellisen törkeä tai jotenkin ilkeä, mutta hyvin vaikea uskoa että tuossa semmoisesta olisi kyse. Kuulostat aika ikävältä ihmiseltä.

Noudatan aina asiakkaana sellaista ohjenuoraa, että olen mahdollisimman vaativa ja hankala asiakas saadakseni parasta mahdollista palvelua. Toimintaani ei kuitenkaan kuulu väkivalta tai sen uhka.

Menee oikeesti juuri päinvastoin. Vaativat ja erityisesti hankalat asiakkaat saavat aina huonompaa palvelua kuin muut.

Vaativuudesta ja hankaluudesta ei asiakasta taatusti missään palkita paremmalla palvelulla. Parasta palvelua saavat aina mukavat ja helpot asiakkaat.

Mukavia ja helppoja "lampaita" on helppo palvella vasemmalla kädellä "kiireessä" kun tietää etteivät he valita.

Ei, vaan heitä palvellaan erityisen hyvin. Tuollaisia asiakkaita kaikki haluavat. Ne halutaan vakkareiksi!

Oma kokemukseni on se, että jos jossain paikassa on hieman ruuhkaa niin asiakaspalvelun taso laskee ja silloin asiakkaana täytyy tietysti huomauttaa asiasta eikä vain tyytyä tilanteeseen.

Nää on kaikista turhauttavimpia asiakkaita, jotka alkaa aspoille avautumaan tällaisista asioista, kuten siitä ettei ole tarpeeksi miehitystä.

Mitä sun pomo sanoisi, jos vaatisit lisää ihmisiä jakamaan sun työt? Tuskin se alkaisi innolla rekrytoimaan uusia ihmisiä. Itse olen saanut yhdessä kaupassa työskennellessäni saanut pomolta aivan järkyttävät huudot, kun kirjasin vuoroni päätteeksi viestivihkoon, että vuoroon olisi tarvittu lisää myyjiä, kun emme ehtineet palvella kaikkia kunnolla. Vika oli tietysti meissä myyjissä.

Jos haluat asialle oikeasti tapahtuvan jotain, laita palautetta kirjallisena omien yhteystietojesi kanssa (näin se otetaan vakavasti).

Esimerkillinen johtaja. Uskaltaa sanoa mielipiteensä eikä ole nyhverö, joka puolustaa työntekijöitään. Esimiehen pitää uskaltaa sanoa jos työntekijä ei selviydy hänelle asetetuista työtehtävistä.

Minun kirjoissani taas tuollainen esimies on kelvoton. Esimiehen homma on hoitaa ja järjestellä työpaikan asiat niin, että työntekijät pystyy suoriutumaan töistään.  Esimies ei ole tässä kohtaa selviytynyt velvollisuudestaan olla töiden asiallisen tekemisen mahdollistaja.

Vierailija
250/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja itse syyllistyy asikkaan solvaukseen

Mikäli yhtään on järkeä päässä, (hirveitä odotuksia ei ole tämän suhteen) olisi siis kohteliasta tulla asia selvittämään.

Onhan tuo asikkaan käytös asistonta eikä tarvitse kenenkään tuollaista sietää. Mutta se että vihjaillaa että asiakkaalla ei olisi järkeä päässä, niin ei myöskään ole asiallista käytöstä liikkeen edustajalta. Yrityksen edustajana/työntekijänä voi ajatella mitä vaan, mutta ääneen et sitä sano saati kirjoitat asian vielä someen.

Välillä on ihan hyvä että joku uskaltaa sanoa niin kuin asiat ovat. Ihan tarpeeksi näitä asiattomia asiakkaita paapotaan.

Vierailija
251/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on oikeassa, myyjät ovat asiakkaiden orjia asiakaspalvelutilanteissa. Jos asiakas haukkuu myyjän, pitää myyjän se vain kestää.

Yleensä asiakas on väärässä ja asiatonta käytöstä ei kenenkään kuulu sietää.

Asiakas ei todellakaan ole yleensä väärässä.

Suurin osa myyjistä varastaa asiakkaan rahoja jos asiakas ei huomaa tarkistaa tarkasti joka euroa. Suurin osa myyjistä valehtelee tuotteista asiakkaalle.

Vainoharhainen hölmö!

Näitäkin on. Kassalla kyllä näkee koko yhteiskunnan kirjon. Kaikenlaisia tyyppejä ihan laidasta laitaan.

Vierailija
252/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asiakaspalvelija jää palvelutilanteen jälkeen sellaiseen käsitykseen että asiakas ei ollut kaikkeen tyytyväinen, hän yrittää seuraavalla kerralla enemmän. Sen sijaan jos asiakas kiittää saamastaan palvelusta ja vielä paljastaa sen olleen mielestäni erityisen hyvää niin silloin asiakaspalvelija ei yritä enemmän ensi kerralla.

Vierailija
253/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asiakaspalvelija jää palvelutilanteen jälkeen sellaiseen käsitykseen että asiakas ei ollut kaikkeen tyytyväinen, hän yrittää seuraavalla kerralla enemmän. Sen sijaan jos asiakas kiittää saamastaan palvelusta ja vielä paljastaa sen olleen mielestäni erityisen hyvää niin silloin asiakaspalvelija ei yritä enemmän ensi kerralla.

Ei yritä. Mistä olet tuollaisen kuvitelman kehitellyt? Ihan kuin hänen elämäntehtävänsä olisi sinun tyytyväisyytesi takaaminen. Ei häntä kiinnosta oletko tyytyväinen vai et. Hän vain hoitaa työnsä ja hänen palkkansa on sama riippumatta sinun tyytyväisyydestäsi. Puhutaan siis juurikin kassoista, respoista ja muista jotka eivät saa provisiota myynnistä. Varsinaiset myyjät ja välittäjät ovat asia erikseen. Heidän oma etunsa on myydä mahdollismman paljon. Heidänkin tavoitteensa on lopultakin keinolla millä hyvänsä tehdä mahdollisimman hyvä tili, ja nyhtää sinulta niin paljon rahaa kuin mahdollista. Oikeastiko luulet että hekään välittävän sinun kokemuksestasi ja mielipiteistäsi vähääkään?

Vierailija
254/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää miten tilanne eskaloitui tuohon pisteeseen.

Siihen ei paljon tarvita.

Itse olin ensimmäisen kerran myyjän töissä vähän päälle parikymppisenä. Oli ensimmäinen työviikko enkä läheskään vielä tiennyt mistä mitkäkin tuotteet löytyy tai minkälaisia käytäntöjä myymälässä on. Kyseessä erikoisliike, jossa myyjät samalla hoitaa myymälän, palvelee asiakkaat ja rahastaa kassalla. Perehdytys tapahtui siinä työn ohessa. Asiakas kysyi jotain, johon en osannut välittömästi vastata. Muistaakseni en ehtinyt sanaakaan sanoa, mutta asiakas ilmeisesti näki ilmeestäni, etten osaa antaa suoraa vastausta välittömästi ja tämä riitti pinnan palamiseen. Räkä roiskuen karjui sentin päässä naamastani, haukkui ja raivosi ja vaati esimiestäni paikalle. Kukaan missään ei ollut kouluttanut kohtaamaan tällaisia asiakkaita ja tilanteita. Seisoin vain lamaantuneena ja tilanteen mentyä ohi painelin kahvihuoneeseen itkemään. Näin tästä asiakkasta painajaisia viikkoja ja vielä vuosienkin jälkeen liukenin paikalta tuon ukon tullessa myymälään.

Vierailija
255/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh! On sulla luulot itsestäsi!

Vierailija
256/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hoitaja saadaan kans kaikki ruikku niskaan potilailta. Tohtorin edessä vain hymyillään, hoitsu saa kaikki tyytymättömyyden niskaan ja tuhat kysymystä lisäksi.

Haukkuja huonoa liksaa, vois ilmoittaa työpaikkailmoituksessa. Ai niin, lisäksi epäpätevät pomot

Vierailija
257/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko että monissa kaupoissa on ihan turhaan esimerkiksi se hymynaamalaite keräämässä palautetta "miten onnistuimme tänään ?" Asiakas ei muutenkaan hyödy siitä yhtään mitenkään että kehuu saaneensa hyvää palvelua. Voi olla, että myyjälle tulee hyvä mieli mutta se puolestaan ei vaikuta asiakkaan asemaan mitenkään.

Vierailija
258/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kiva että vastasit. Kysymys (ja vastaus!) on minusta äärimmäisen mielenkiintoinen. Ihmiskunta on tehnyt Hammurabin ajoista häpeäpaalujen ja kujanjuoksujen kautta aimo harppauksen eteenpäin kohti modernimpaa oikeuskäytäntöä, jossa tuomio ja rangaistus hoidetaan viranomaisten toimesta rikkeen mukaisesti laissa määritellyn mukaisesti.

Toki paheksuntaa voi osoittaa huonoa käytöstä kohdatessaan, mutta kyllä julkinen somelynkkaus, missä toivotaan ihmisen hakkaamista, lasten huostaanottoa yms. (ja nämä eivät edes pahimmasta päästä), muuttuu hyvin nopeasti kohtuuttomaksi. On todella ikävää joutua huonon käytöksen uhriksi, mutta on vaikea olla näkemättä ristiriitaa siinä, että pahantekijä voimakkaasti tuomitaan, mutta itse on oikeutettu samanlaiseen ja jopa pahempaan käyttäytymiseen. Ts. on OK sanoa, että ihminen käyttäytyi todella huonosti, mutta aivan tuntemattomien ihmisten lynkkaaminen asiaan mitenkään liittymättömien ihmisten toimesta muistuttaa uhkaavasti paluuta häpeäpaalujen aikaan.

Vierailija
259/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sika, lehmä ja h..ra kirjoitti:

Entisenä kassana voin sanoa, etten missään muualla ole kuullut niin paljon haukkumista ja huorittelua.

Ihmiset purkavat kaikki aggressionsa kaupan kassalla, jos joku ei mene mielen mukaan. Usein syynä oli tietojärjestelmästä tullut hintalapusta poikennut hinta... ei tietenkään silloin, jos hinta oli kassalla alempi kuin hyllyn reunassa. Siitä ei valittanut yksikään.

Olen käynyt ostoksilla kymmeniä vuosia erilaisissa kaupoissa eri puolella Suomea, siis varmasti tuhansia ellei kymmeniätuhansia kertoja, enkä ole ikinä sattunut kohdalle, kun joku asiakas "purkaa aggressioitaan" kaupan kassalla.

Se, että palaute annetaan aina kassoilla, johtunee pitkälti siitä, ettei muuta henkilökuntaa näy missään, tai sitten paikalla on joku tuuraaja, joka ei tiedä mistään mitään.

Kyllä se näin on, että kun SINÄ et ole nähnyt, niin ei ole tapahtunut.

Mietippä nyt hyvä ihminen, että nuo sinun elämäsi kymmenet tuhannet kassatapahtumat tulee täyteen isompien kaupunkien marketeissa viikossa! Tämä on ihan siihen perustuva arvio, että täällä pikkukunnassa, jossa teen kaupan alan työtä, kesäaikaan meidän myymälässä tulee yli kymmenentuhatta kassatapahtumaa kuukaudessa (Suomeksi sanottuna kuukauden aikana yli kymmenen tuhatta asiakasta maksaa ostoksensa. Tähän päälle kaikki ne, jotka eivät osta mitään, mutta käyvät myymälässä. Ja tämä vain tämän yhden kyläpahasen yhdessä myymälässä, tämä kertaa monta Suomen mittakaavassa.)

Vierailija
260/261 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko että monissa kaupoissa on ihan turhaan esimerkiksi se hymynaamalaite keräämässä palautetta "miten onnistuimme tänään ?" Asiakas ei muutenkaan hyödy siitä yhtään mitenkään että kehuu saaneensa hyvää palvelua. Voi olla, että myyjälle tulee hyvä mieli mutta se puolestaan ei vaikuta asiakkaan asemaan mitenkään.

Palaute laatikot ja hymynaamalaitteet on asiakasta varten. Palveluun niillä ei ole mitään merkitystä, mutta ne saa asiakkaalle tunteen siitä että hänen mielipidettään arvostetaan. Joskus palautetta toki käydään läpi yhdessä työntekijöiden kanssa aina ei edes sitä tehdä. Jos haluat palautteella olevan vaikutusta se tulee olla täsmällistä ja se annetaan esimiehelle. "En ollut tyytyväinen asiakasoalveluunne kannalla 3 perjantaina 17.6. klo 15:40, koska tilanne eteni näin...".