Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatti, jota et suostuisi tekemään vaikka kuinka maksettaisiin?

Vierailija
24.06.2022 |

Toisesta treadista johdettu kysymys. Kerro ammatti, jota et suostuisi tekemään (lähes) mistään hinnasta.

Itselläni teurastaja.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöveli, teurastaja, kiduttaja, sotilas tai prostituoitu.

Miksi ei sotilas? Se hommahan voi olla ihan vain tietokoneella istumista. 

Ihan siltä varalta, että pitäisi tappaa/opetella tappamaan ihmisiä. Olen muutenkin liian herkkä ja nössö, en varmaan kestäisi koulutusta.

Eli et vain tiedä, miten laaja sotilaan toimenkuva voi olla. Ei suomalaisessa armeijassa tappamista opetella. Maalitauluun siellä vain ammutaan. 

Tottakai armeijassa opetellaan tappamista. Sitä se maalitauluun ampuminen juuri on. Toki helpompi varmasti opetella ampumaan, kun ei mieti, mitä varten sitä opettelee.

Ei ole tarkoitus dissata ketään sotilasta, ei nyt vain ole minua varten se ammatti.

No keitä sinä luulet esim. viestintäaliupseerin tappavan? Armeijassa on lukuisia eri tehtäviä, joissa ei olla aseiden kanssa missään tekemissä alokasajan harjoittelujen jälkeen. 

No sanotaan nyt sitten, että en halua olla osa sitä koneistoa, jonka osana jotkut muut sotilaat tappavat ja joukkor iskaavat siviilejä esimerkiksi tuolla Ukrainassa. En halua olla osa sitä, vaikken itse suoraan ketään omin käsini vanhingoittaisikaan.

Kiitos kun haastat, tajuan itsekin nyt paremmin, mikä siinä sotilaan ammatissa on minulle ongelmallista!

Vierailija
62/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoonan kertakorvaus ja mikä tahansa työ onnistuu muutaman tunnin verran. Uskoisin, että teilläkin, jotka väitätte, että MIKÄÄN summa ei saa teitä tekemään jotain työtä. 

Ei onnistuisi mikä tahansa, sori. Mikään rahasumma ei ole tiettyjen tekojen arvoista minulle. Parempi köyhänä, omatunto puhtaana ja mielenterveys tallella.

Missä työssä sinusta ei voi olla muutamaa tuntia ilman, että omatunto likaantuu ja mielenterveys hajoaa?

Prostituoitu, teurastaja, kiduttaja, palkkamurhaaja, huumekauppias...

Mistä koulusta voi valmistua kiduttajaksi? Teurastaja taasen on tekopyhistelyä, jos koskaan olet lihaa syönyt tai nahkatuotteita käyttänyt. 

Olen kyllä "koskaan" lihaa syönyt ja nahkatuotteita käyttänyt kun ei siinä taapero-pikkulapsi-iässä oikein osannut kieltäytyäkään.

Nyt osaan ja en ikinä rupeaisi teurastajaksi. Tiukkaa tekisi jo hyönteisproteiininkin teurastus. Hyttysetkin kun mieluiten puhallan pois iholta. Ikävä kyllä se ei ole aina mahdollista.

T: herkkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoonan kertakorvaus ja mikä tahansa työ onnistuu muutaman tunnin verran. Uskoisin, että teilläkin, jotka väitätte, että MIKÄÄN summa ei saa teitä tekemään jotain työtä. 

Ei onnistuisi mikä tahansa, sori. Mikään rahasumma ei ole tiettyjen tekojen arvoista minulle. Parempi köyhänä, omatunto puhtaana ja mielenterveys tallella.

Missä työssä sinusta ei voi olla muutamaa tuntia ilman, että omatunto likaantuu ja mielenterveys hajoaa?

Prostituoitu, teurastaja, kiduttaja, palkkamurhaaja, huumekauppias...

Mistä koulusta voi valmistua kiduttajaksi? Teurastaja taasen on tekopyhistelyä, jos koskaan olet lihaa syönyt tai nahkatuotteita käyttänyt. 

No eiköhän tuolla maailmalla esim. armeijoista näitä ammattikiduttajia löydy, samoin historiasta. Kysymystä ei oltu rajattu Suomessa laillisiin ammatteihin.

Mikä siinä muuten on niin vaikeaa hyväksyä, että kaikista ei ole ihan mihin tahansa tekoihin rahan vuoksi? Vaikka olisit itse kylmä ja kova, ei kaikki ole sellaisia eikä kaikista sellaisia tule. Ei kaikki oikeasti välitä rahasta niin paljon, usko huviksesi.

Vierailija
64/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista olekaan. Riittävä kasa rahaa niin teen mitä tahansa laillista työtä päivän. 

Päivän nyt seisoo vaikka päällään, mutta tässä tarkoitetaan nyt ammattia/duunia.

Vierailija
65/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista olekaan. Riittävä kasa rahaa niin teen mitä tahansa laillista työtä päivän. 

Päivän nyt seisoo vaikka päällään, mutta tässä tarkoitetaan nyt ammattia/duunia.

Duuniakin voi tehdä vaikka vain yhden päivän :)

t. eri

66/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissari

Vierailija
67/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinulle on syntynyt käsitys, että ammatti/duuni=eläkevirka? Varsinkin nykisin monet vaihtavat ammattia ja työpaikkaa hyvinkin tiuhaan tahtiin. Itse kävin puhelinmyyntiä kokeilemassa juurinkin yhden päivän. Ei ollut minun juttuni niillä palkoilla. 

t. eri

Vierailija
68/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Feissari

Feissarin homma olisi helppoa, jos palkkaa saisi reilulla kädellä. Hengailee vaan kadulla ja välillä muodon vuoksi yrittää jotain "Moikka! Kiinnostaako ihmisoikeudet?" Kun palkan saaminen olisi turvattu, ei tarvitsisi tuputtaa mitään. 

Vierailija
69/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläintilallinen5

Teurastaja

Kummasti se liha maistuu kuitenkin kaupunkilaisillekkin. Moraalitonta syömistä.

Jos lihansyöjät näkisivät syömänsä ruoan prosessin alusta loppuun niin lihansyönti vähenisi 70 prosenttia. Parempi pitää nämä jutut seinien takana. Itse lopetin siinä vaiheessa kun sain koiran. Aina tuli mieleen että tuollaisen samanlaisen viattoman elukan lihaa tässä vaan syödään. Joten lopetin. Kalaa kyllä syön.

Meinaat että se sun koirasi on kasvissyöjä (syö kyllä kalaakin)? Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta koirasi on lihansyöjä. Mitähän viattomien eläimien lihaa se syö?

Vierailija
70/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tekee tutkimustyötä, tiedettä, ja vie maailmaa eteenpäin, naiset pohtii mistä vois loukkaantua ja uhriutua vielä paremmin.

Sille on syynsä miksi suuret johtajat ja tieteen tekijät on aina miespuolisia.

Vierailija
71/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka joutuvat tekemään työtä elääkseen, ovat orjamaisia ihmisiä; laumaihmisiä, jotka ovat sidottuja yhteiskunnan repressiiviseen järjestelmään: rangaistuksien ja palkkioiden järjestelmään ilman vapautta.

Vierailija
72/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologi

Vierailija
73/75 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastaja, turkistarhaaja tai muu eläinrääkkääjä.

Vierailija
74/75 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten puhelinmyyjää ei ole vielä tullut.

Koska se on helppoa hommaa, jos siitä saa kunnolla rahaa riippumatta siitä tuleeko myyntiä. Minä suostuisin koska tahansa puhelinmyyjäksi, jos siitä saisi vaikkapa 5 000€/kk vastikkeetta. 

Minulla ei ainakaan vielä tuo summa riittäisi vaimentamaan huonoa omaatuntoa siitä jos pitäisi yrittää huijata dementikkomummoja tilaamaan lehti jota he eivät vanhoilla silmillään edes näe lukea.

Vierailija
75/75 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöveli, teurastaja, kiduttaja, sotilas tai prostituoitu.

Miksi ei sotilas? Se hommahan voi olla ihan vain tietokoneella istumista. 

Ihan siltä varalta, että pitäisi tappaa/opetella tappamaan ihmisiä. Olen muutenkin liian herkkä ja nössö, en varmaan kestäisi koulutusta.

Eli et vain tiedä, miten laaja sotilaan toimenkuva voi olla. Ei suomalaisessa armeijassa tappamista opetella. Maalitauluun siellä vain ammutaan. 

Tottakai armeijassa opetellaan tappamista. Sitä se maalitauluun ampuminen juuri on. Toki helpompi varmasti opetella ampumaan, kun ei mieti, mitä varten sitä opettelee.

Ei ole tarkoitus dissata ketään sotilasta, ei nyt vain ole minua varten se ammatti.

No keitä sinä luulet esim. viestintäaliupseerin tappavan? Armeijassa on lukuisia eri tehtäviä, joissa ei olla aseiden kanssa missään tekemissä alokasajan harjoittelujen jälkeen. 

No sanotaan nyt sitten, että en halua olla osa sitä koneistoa, jonka osana jotkut muut sotilaat tappavat ja joukkor iskaavat siviilejä esimerkiksi tuolla Ukrainassa. En halua olla osa sitä, vaikken itse suoraan ketään omin käsini vanhingoittaisikaan.

Kiitos kun haastat, tajuan itsekin nyt paremmin, mikä siinä sotilaan ammatissa on minulle ongelmallista!

Suomen armeijan sotilas tuskin ihan ensimmäisenä on lähdössä valloittamaan mitään vierasta maata ja kiduttamaan siviilejä, vaan sen koneiston tarkoitus on itsepuolustus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi