Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivotko lapsellesi saman tasoista koulutusta kuin omasi

Vierailija
24.06.2022 |

vai matalampaa?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tietysti ylpeä, jos hänestäkin tulee tuplamaisteri, mutta yksikin akateeminen tutkinto riittää mulle.

Ei häntä todellakaan kiinnosta mikä sinulle riittää, kun kerran olet eri ihminen.

Vierailija
22/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että lapseni on halukas oppimaan ja kävisi yleissivistyksen takia mieluummin lukion kuin amiksen. Tietysti kannustan häntä hakeutumaan töihin sellaiselle alalle, minkä hän tuntee omakseen, oli se sitten amis- tai yliopistotason koulutuksen vaativaa. Itse olen akateemisesti koulutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti eläisi elämänsä eikä menisi oravanpyörään raatamaan. Tekee vaikka veronmaksajia koko elämänsä.

Vierailija
24/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti eläisi elämänsä eikä menisi oravanpyörään raatamaan. Tekee vaikka veronmaksajia koko elämänsä.

Miksi toisen pitäisi maksaa verot raatamalla ja toisen olla vain saamapuolella synnyttäjänä?

Vierailija
25/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisen pitäisi maksaa verot raatamalla ja toisen olla vain saamapuolella synnyttäjänä?

Koska lisääntyvä ihminen ajattelee aina itsekkäästi.

Vierailija
26/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vanhemmasta kiinni ole saavatko päättää itse vai eivät :DD

Kyllä se kuule monella on

Voitko selittää?

Meillä on paljon vanhempia, jotka pakottavat lapsensa lukioon ja yliopistoon vaikkei lapset haluaisi, usko tai älä.

Vierailija
27/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Eniten toivon, ettei kukan heistä lähde lukemaan filosofia, sosiaalipsykologiaa tai mitään humanistista ainetta. Niiltä päätyy köyhäksi.

Olen itse opettaja.

Vierailija
28/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#13 jatkaa:

Pappa kehotteli lukemaan lakia :) Aattelin, et nyt jaksa mitään lakiopuksia lukea 5 vuotta tms.

Huuti, no puhui korkeammalla äänellä, venäjällä tulee vielä vallankumous! Naurettiin silloin papan jutuille. 

Kuinka oikeassa hän sitten olikaan (Gorba, Jeltsin ....).

Ja nyt? Niitä Papan neuvoja/kokemuksia olisin vailla ....

(tämmönen heitto vaan, jos joku nuorempi miettii omaa tulevaisuuttaan)

Vierailija
29/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää?

Meillä on paljon vanhempia, jotka pakottavat lapsensa lukioon ja yliopistoon vaikkei lapset haluaisi, usko tai älä.

En voi ymmärtää miten voisi pakottaa, etenkään jos ei edes ole niiden kanssa tekemisissä.

Vierailija
30/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama.

Eniten toivon, ettei kukan heistä lähde lukemaan filosofia, sosiaalipsykologiaa tai mitään humanistista ainetta. Niiltä päätyy köyhäksi.

Olen itse opettaja.

Mä tienaan varmasti enemmän tällaisena huuhaahumanistina (erikoispsykologi, psykologian tohtori) kuin sinä opettajana.

Vierailija
31/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää?

En voi ymmärtää miten voisi pakottaa, etenkään jos ei edes ole niiden kanssa tekemisissä.

Minä olen seurannut miehen lasten äitiä. Lapset ovat jo ekalta luokalta asti puhuneet, että heidän pitää mennä yliopistoon. Tyttö tykkäsi tehdä hiuksia ja kun kysyin, aikooko hän kampaajalsi, niin ei kuulemma saa. Siis pienestä jo lähdetään aivopesemään.

Nyt lapset yläasteella ja aikovat kuulemma juristiksi. En tiedä, mistä se on tullut.

Ohis

Vierailija
32/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama.

Olen itse opettaja.

Mä tienaan varmasti enemmän tällaisena huuhaahumanistina (erikoispsykologi, psykologian tohtori) kuin sinä opettajana.

Sori, että niputin psykologit samaan nippuun. Kyllä sinä tienaat. Lähinnä ajattelin näitä, jotka lukevat sosiologiaa sivuaineenaan naistutkimus.

Sama

Vierailija
33/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää?

Minä olen seurannut miehen lasten äitiä. Lapset ovat jo ekalta luokalta asti puhuneet, että heidän pitää mennä yliopistoon. Tyttö tykkäsi tehdä hiuksia ja kun kysyin, aikooko hän kampaajalsi, niin ei kuulemma saa. Siis pienestä jo lähdetään aivopesemään.

Nyt lapset yläasteella ja aikovat kuulemma juristiksi. En tiedä, mistä se on tullut.

Ohis

Ei kannata valita ammattia sillä perusteella, että "tykkää laittaa hiuksia". Niitä voi laittaa itselleen ja kavereilleen harrastuksena ihan niin paljon kuin ikinä tahtoo, mutta kampaajan työhön kuuluu valtavasti muutakin, ja se on huonopalkkaista p-duunia.

Miehesi lapsilla kuulostaa olevan fiksu äiti.

Vierailija
34/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin lapsille itseäni parempaa koulutusta ja sen he hankkivatkin, kumpikin on yliopistossa. Heidän ollessa yläasteella sanoin, että jos ette nyt tiedä mihin ammattiin haluatte, niin kannattaa mennä lukioon.

Vierailija
35/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää?

Ohis

Ei kannata valita ammattia sillä perusteella, että "tykkää laittaa hiuksia". Niitä voi laittaa itselleen ja kavereilleen harrastuksena ihan niin paljon kuin ikinä tahtoo, mutta kampaajan työhön kuuluu valtavasti muutakin, ja se on huonopalkkaista p-duunia.

Miehesi lapsilla kuulostaa olevan fiksu äiti.

Kysyin sitä 5-vuotiaalta tytöltä. Sen ikäiseltä voi kysyä ihan mitä vain.

No, minä en pidä kontrollisfriikkiyttä fiksuuden osoituksena.

Vierailija
36/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen, jos lapsilla olisi tulevina vuosina samantasoinen koulutus.

Mukava yllätys tietysti, jos vielä korkeampi.

Vierailija
37/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää?

Ohis

Näinhän se menee monessa asiassa. He ylipäätään ovat olemassa, kun äitinsä on katsonut lastenohjelmia joissa nainen esitetään naimisiin haluavana mutta silti miehen täytyy kosia, sitten lisäännytään koska se on tärkeä osa naisellisuutta liikakansoituksen keskelläkin ja saadaan menestyviä lapsia, joita tuupataan terhakkaasti vankkureissa onnensa kukkuloilla. Ei puhettakaan että tehtäisiin itse töitä opintojensa eteen.

Vierailija
38/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää?

Siten, että pakotetaan lukemaan, suututaan muista kuin kympeistä, viedään väkisin preppauskursseille, laitetaan välit poikki jos uskaltaa edes ajatella amista jne jne. Kauheeta katsottavaa sivusta. Nää yleensä sit viimeistään siellä yliopistossa istuu terapeutilla.

Vierailija
39/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saa päättää. Toki toivoisin, että opiskelisi korkeamman tutkinnon kuin itselläni ( amk) kun tuntuu älliä riittävän enemmän kuin itselläni koulussa.

Vierailija
40/62 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää?

Siten, että pakotetaan lukemaan, suututaan muista kuin kympeistä, viedään väkisin preppauskursseille, laitetaan välit poikki jos uskaltaa edes ajatella amista jne jne. Kauheeta katsottavaa sivusta. Nää yleensä sit viimeistään siellä yliopistossa istuu terapeutilla.

Lapsi laittaa tuollaisiin välit poikki. Miten pystyvät pakottamaan mihinkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän