Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ikinä liikkuneet suurkaupunkien oikeasti vaarallisissa kaupunginosissa ilman autoa?

Vierailija
24.06.2022 |

Yks kaveri nuorena pyöri yökaudet Nykin paskimmilla alueilla silloin kun tuo kaupunki oli vielä paljon nykyistä vaarallusempi. Hullun tuurilla ei tapahtunut mitään.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä Eurooopan pääkaupungissa olen pyörinyt paljonkin huonomaineisilla alueilla. Pelottavin tilanne oli kun puhuimme paikallisen exäni kanssa pienessä sievässä kovaan ääneen englaantia kadulla ja seuraavassa kulmassa vastaan tuli skini/uusnatssiporukka, joka alkoi välittömästi lähestyä meitä. Kyseessä siis ei-englanninkielinen maa ja ulkomaaalaisena sydämeni hyppäsi kurkkuun, että nyt tulee turpaaan, koska olen maahanmuuuttaja. En tiedä oliko onneni, että olen vaalea skandinaaavi, mutta skiniit halusivatkin vain tulta ja jutustella hetken.

Oudot kirjoitusmuodot, koska sseensuuri.

Vierailija
2/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Times Square ja Central Park oli kuulemani mukaan tosi kuumottavia paikkoja 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Times Square ja Central Park oli kuulemani mukaan tosi kuumottavia paikkoja 80-luvulla.

Taskuvarkaita korkeintaan liikkeellä. Vaikka ei sen puoleen, oma mies on paikallisia ja ei hänkään mielellään liiku väärän värisillä naapurustoilla.

Vierailija
4/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sao Paulon laitamilla joskus oli epävarma olo.

Vierailija
5/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY:n Harlemissa oli epämukava olo, koska siellä oli omituisen autiota. Ajattelin koko ajan, että jos joku nyt tulee ryöstämään tms. niin ei ole ketään näkemässä. No taisi olla vaan mun omia ennakkoluuloja ja vanhanaikaisia käsityksiä, kai se Harlem joskus aikoinaan olikin vaarallinen paikka.

Vierailija
6/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lontoossa. Syrjäisille sivukujille en joillain alueilla menisi, mutta kyllä esim. pääkadulla uskaltaisin kulkea.

Vierailija
7/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo harvemmin ainakin 2000 luvun alussa hieman kyseenalainen. Mentiin sinne kaveriin kanssa bussilla ja paikallinen vanha mies kehitti poistumaan..

Vierailija
8/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bronxissa junalla. Olin ainoa valkoinen koko vaunussa.

Vierailija
9/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa olen saanut jonkun oudon hiipparin perääni aamuvarhaisella kun Turusta tuli laiva satamaan ja lähdettiin lapsen kanssa kaksin kävellen kohti keskustaa. Koukattiin sieltä Södermalmin puolelta jostain syystä.

Vierailija
10/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ulkomaisen kaupungin laitamilla paikallinen tuli sanomaan että mene pois ennenkuin sinut ryöstetään tai hakataan. Uskoin kehoitusta.

Vierailija
11/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olo harvemmin ainakin 2000 luvun alussa hieman kyseenalainen. Mentiin sinne kaveriin kanssa bussilla ja paikallinen vanha mies kehitti poistumaan..

Anteeksi, saisko saman suomeksi?

Vierailija
12/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin San Franciscossa lyhyinä reittiä erääsään suosittuun puutarha kohteeseen, ennen kuin huomasinkaan kävelin keskellä sysimustaa ja köyhää summialuetta kuin valkoinen huutomerkki, täydellinen hiljaisuus ympärilläni ja kymmeniä silmäpareja nauliintuneena minuun, melkein kuulin mielessäni jo miten joku veti liipaisimesta.

Onneksi pääsin lopulta pois sieltä! 😬

Vierailija
13/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkilässä kyllä näki paljonkin kaupungiosia, joissa ei todellakaan kannata liikkua. On se omituinen maa.

Vierailija
14/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin yöllä Ateenassa alueella johon kuulemma poliisitkaan ei tykkää mennä. Aika tyhjää oli.

Vierailija
15/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.Pariisissa. Mitään ei tapahtunut.

Vierailija
16/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana Tampereen keskusta usein ja kerran pari Hervanta. :D Ai se ei ollutkaan suurkaupunki.

Vierailija
17/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän tässä nimenomaan juuriki kysyttiin.

Vierailija
18/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelin yöllä Ateenassa alueella johon kuulemma poliisitkaan ei tykkää mennä. Aika tyhjää oli.

Ateena oli mielestäni kumma. Olin tunnetussa viiden tähden hotellissa, mutta heti hotellin vieressä oli grafiitilla sotkettuja ränsistyneitä taloja rikkinäisine ikkunoineen. Muutenkin Ateenasta jäi tosi nuhjuinen olo.

Vierailija
19/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harlemissa olen käynyt metrolla, tosin päiväsaikaan. Eihän se nyt toki ole enää sellainen kuin takavuosina, mutta ei siellä valkoisen välttämättä kannata palloilla miten sattuu. Meni kuitenkin ok. 

Vierailija
20/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin San Franciscossa lyhyinä reittiä erääsään suosittuun puutarha kohteeseen, ennen kuin huomasinkaan kävelin keskellä sysimustaa ja köyhää summialuetta kuin valkoinen huutomerkki, täydellinen hiljaisuus ympärilläni ja kymmeniä silmäpareja nauliintuneena minuun, melkein kuulin mielessäni jo miten joku veti liipaisimesta.

Onneksi pääsin lopulta pois sieltä! 😬

Minulle kävi New Yorkissa sama ja ihan oman mokan vuoksi, kun jäin menin väärään paikkaan ja palloilin siellä yöaikaan eksyksissä. Outo tunne kun se suurkaupungin vaara tulee kunnolla iholle ja paikalliset hullut alkaa lähestyä kuin sudet. Pois kuitenkin päästiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan