Akateemiset naiset, millaisia ovat aviomiehenne?
Kommentit (69)
Myös akateeminen ja verraten varaton. Onneksi en ollut kullankaivuumielessä liikkeelläkään (olen itsekin myös verraten varaton, viihdyn nörtteilyni ja miehen parissa enkä kaipaa mitään ökyilyä -mies voisi ansaita paljon paremmin akatemian ulkopuolella, mutta sanoo viihtyvänsä yliopistolla niin hyvin, ettei halua pois, vaikka tutkijan palkat sitten ovatkin koulutukseen ja työn stressiin (publish or perish) nähden aika surkeita. Myös lyhyt ja hiljainen, sekä aika mitäänsanomaton, jos ei tunne. Ja hyvä että onkin, jos ihmiset tietäisivät miten lahjakas ja äärimmäisen hauska hän on yksityisesti, täällä olisi jono kaksi kertaa korttelin ympäri naisia jotka haluaisivat vaimoksi minun paikalleni :) Joten hyvä, etteivät tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse DI. Avomieheni on yliopiston käynyt, mutta ei valmistunut (gradu jäi puuttumaan). Tapasimme vasta opiskeluiden jälkeen. Olemme töissä samalla alalla, mutta eri työpaikoissa. Meillä on paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja olemme yhdessä lähes 24/7, koska molemmat tekevät myös etätöitä. Emme käytä alkoholia emmekä harrasta juhlimista, vaan vietämme paljon aikaa ulkoiluun liittyvien harrastusten parissa. Meillä on takapihalla puutarha, jossa kasvatamme hyötykasveja ja ihastelemme englantilaistyyppisiä reheviä kukkapenkkejämme. Olemme leffahulluja, harrastamme musiikkia, tykkäämme pelata lauta- ja roolipelejä ystävien kesken.
Jaha, kuvasinkin enemmän yhteiselämäämme kuin miestäni :) Jatkan vielä että mieheni on sosiaalinen introvertti, tykkää olla kotona ja omissa oloissamme, mutta seurassa on keskipiste. Miehelle työ ei ole se tärkein, vaan muu elämämme. Hän on hyvä keskustelija. Hän kiihtyy välillä nopeasti nollasta sataan, mutta lauhtuu yhtä nopeasti. Hän on ehdottoman luotettava ja pyrkii aina auttamaan muita ja tekemään aina sen, minkä on luvannut. Hän on erittäin käytännöllinen, empatia on hänelle vieraampaa. Hän on toisaalta tietyissä määrin erittäin perinteinen arvoissaan, mutta ei usko Jumalaan. Hän kannustaa minua aina pyrkimyksissäni eikä ajattele, että naisena paikkani on ennalta määrätty. Hänen kanssaan saan olla oma itseni. Meillä hän leipoo parhaimmat pullat :)
Pitkä, mukava, hieman aneeminen ohjelmistoalan ihminen, akateeminen myös.
Jännä että täällä kuvaillaan miehiä hieman aneemisiksi, mitäänsanomattomiksi, pieniksi jne. Omani näyttää viisikymppisenä italialaiselta jalkapalloilijalta :)
Rakennusmestari. Rakensi itse meille talon. Arvostan ihan älyttömästi. Itse olen biologi.
Vierailija kirjoitti:
"Onneksi en ollut kullankaivuumielessä liikkeelläkään"
Eivät ole palstanmiehet väärässä naisten perusluonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onneksi en ollut kullankaivuumielessä liikkeelläkään"
Eivät ole palstanmiehet väärässä naisten perusluonteesta.
Naisten mielestähän kullankuivuukin on aivan asiaan kuuluvaa.
Intialainen yrittäjä