Miksi hellettä hypetetään mediassa jatkuvasti?
"Vihdoinkin hellettä", "Odotetut helteet saapuvat", "Helle hemmottelee suomalaisia", "Päästään nauttimaan jälleen helteistä"...
Kaikki eivät helteistä pidä. Pikemminkin yhtä tuskaa kun hikoilee jatkuvasti, nestetasapainosta joutuu huolehtimaan entistä enemmän ja työnteko ei onnistu samalla tavalla kuin +20 asteen lämmöissä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pysyn aina sisällä kun on hellettä. En halua koskaan mennä ulos.En halua katsoa rumia paidattomia kaljamahaisia junttimiehiä jossain terassilla. Ihmisten käytös on muutenkin hirveätä kesällä.
On se katkeran vanhanpiian näkemys elämästä sitten synkkä ja yksitotinen.
Terveisiä Kemiin!
Hellehulluilla ei sitten ole helteelläkään parempaa/muuta tekemistä kuin palstailla?
Ai että mä nautin kun teitä elämälle, ilolle ja lämmölle vieraita vampyyrejä_vituttaa_! Mitä enemmän valitatte, sitä enemmän nautin tästä ihanasta lämmöstä. Hellettä tämä ei käytännössä edes kunnolla ole.
Vierailija kirjoitti:
Hellehulluilla ei sitten ole helteelläkään parempaa/muuta tekemistä kuin palstailla?
Aivan, eikös nyt pitäisi nauttia auringosta? Vai eikö siellä rannalla ole muuta tekemistä niille kahdelle aivosolulle kuin palstailu?
Mä mietin aina sitä ristiriitaa, että miksi suomalaisessa uutisoinnissa se menee aina niin kun muualla helteestä kärsitään niin täällä se helle onkin pelkkää nautintoa?
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä nautin kun teitä elämälle, ilolle ja lämmölle vieraita vampyyrejä_vituttaa_! Mitä enemmän valitatte, sitä enemmän nautin tästä ihanasta lämmöstä. Hellettä tämä ei käytännössä edes kunnolla ole.
Koetahan lapsukainen jossain vaiheessa etsiä nautinnot muualta kuin muiden mielipiteistä, no toki siellä maallahan noin toimitaan :D
Helteeseen tottu muutamassa päivässä. Jos ei totu menkää lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Nautit lämmöstä ja helteestä kiukuttelemalla palstalla? Okei.
Tämä on ihanaa ja voisitteko te talvihullut vaikka
A muuttaa Siperiaan
B Kaivataa 1,5 m syvän kuopan, mennä sinne makaamaan ja pyytää peittämään.
Helleintoilijat ovat peukuista päätellen löytäneet viestiketjun, helteistä nauttiessaan! :D :D :D Juntit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa on 10kk/vuodessa alle 20 asteen lämpötiloja, niin eikö sitä saa nyt edes vähän hehkuttaa, että on helle. Ihanaa! Nyt nautitaan!
Ja kaikille ulisijoille vinkiksi, että hankkikaa ilmalämpöpumppu tai hoitakaa tilanteenne niin, että ei tarvitse valittaa. Niin mekin teemme, jotka emme pidä kylmistä säistä.
Lämmittäminen vain on erittäin paljon helpompaa kuin viilentäminen. Varsin iso osa suomalaisista on tilanteessa, jossa tehokasta viilennystä ei syystä tai toisesta voi saada.
Jep. Pakkanen (Suomen olosuhteissa) on pukeutumiskysymys eli lisää vaan kerroksia päälle, mutta helteeseen pukeutumisella ei voi samalla tavalla vaikuttaa vaan liian kuuma on oli sitten päällä bikinit tai pellavainen kaftaani. Tai vaikka olisi alasti.
Eikä edes varjossa pääse kunnolla tukaluutta pakoon.
Mainittakoon että on PALJON halvempaa viilentää 35 astetta 25 asteeseen kuin lämmittää -20 astetta edes +20 asteeseen.
Voisitko sä tullä viilentämään mun kämpän aina helteellä, jos se on niin helppoa? Multa ei onnistu. Siirrettävä ilmastointilaitekin näyttää tulevan sitä tehottomammaksi, mitä kuumempaa on. Se laskee lämpötilan esim. 30 asteesta jonnekin 26-27 asteeseen, ja siinä on mulle se 6-7 astetta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Helleintoilijat ovat peukuista päätellen löytäneet viestiketjun, helteistä nauttiessaan! :D :D :D Juntit.
Varmaan rannallakin nenu kiinni puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa on 10kk/vuodessa alle 20 asteen lämpötiloja, niin eikö sitä saa nyt edes vähän hehkuttaa, että on helle. Ihanaa! Nyt nautitaan!
Ja kaikille ulisijoille vinkiksi, että hankkikaa ilmalämpöpumppu tai hoitakaa tilanteenne niin, että ei tarvitse valittaa. Niin mekin teemme, jotka emme pidä kylmistä säistä.
Lämmittäminen vain on erittäin paljon helpompaa kuin viilentäminen. Varsin iso osa suomalaisista on tilanteessa, jossa tehokasta viilennystä ei syystä tai toisesta voi saada.
Jep. Pakkanen (Suomen olosuhteissa) on pukeutumiskysymys eli lisää vaan kerroksia päälle, mutta helteeseen pukeutumisella ei voi samalla tavalla vaikuttaa vaan liian kuuma on oli sitten päällä bikinit tai pellavainen kaftaani. Tai vaikka olisi alasti.
Eikä edes varjossa pääse kunnolla tukaluutta pakoon.
Mainittakoon että on PALJON halvempaa viilentää 35 astetta 25 asteeseen kuin lämmittää -20 astetta edes +20 asteeseen.
Voisitko sä tullä viilentämään mun kämpän aina helteellä, jos se on niin helppoa? Multa ei onnistu. Siirrettävä ilmastointilaitekin näyttää tulevan sitä tehottomammaksi, mitä kuumempaa on. Se laskee lämpötilan esim. 30 asteesta jonnekin 26-27 asteeseen, ja siinä on mulle se 6-7 astetta liikaa.
Mitähän veikkaat, mitä nuo helleintoilijat osaavat? V: ei mitään
Vierailija kirjoitti:
Halpa uutisaihe, josta repiä loputtomasti otsikoita. Ei tarvitse perehtyä mihinkään eikä selvittää mitään kunhan kirjoittaa etusivulle jättimäisellä fonttikoolla "Hirmuhelle Suomeen" tai muuta vastaavaa. Seuraavana päivänä voi laittaa "+33C! Katso kuvat!" ja sitten esimerkiksi "Hirmuhelle jatkuu".
IL: "Suomi on kreikkalaisen kärventäjän polttopisteessä."
Aika luovaa, pelkän sääilmiön Omega-tunnuksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan rannallakin nenu kiinni puhelimessa.
No mitäpä muuta nuo osaisikaan?
Vain helteellä Suomi tuntuu asumisen arvoiselta maalta.
Mikä on ongelma? Eikö tädeillä ole varaa 299 euron ilmanviilentimeen? Meneekö kaikki rahat sukkavilloihin?
Työnnä sinä stana itsesi vaikka leivinuuniin!
Kyllä sinun vastauksesi täyttää purkauksen tunnusmerkit. Viesti johon vastasit on toteamus.