Onko 30-vuotias nuori?
Tämä tuli mieleen, kun eräs 1981 syntynyt kertoi olevansa nuori!
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 34v enkä tunne itseäni varsinaisesti nuoreksi, mutta en myöskään koe olevani keski-ikäinen tai edes lähellä sitä.
Ehkä sitten myöhäisnuori aikuinen.
Onneksi näitä järkikommentejakin tulee. Huvittaa kun maaseudulla 100-kiloiset ja 30-vuotiaat lehmät kertovat, miten nuoria ovatkaan. :)
Sun kommentit vasta järkeviä onkin. Surullista, että sulla on noin paha olla <3 eikö ollut juhannukseksi seuraa vai mistä kenkä puristaa? :/
Mullahan on pelkästään hauskaa teidän tyhmyreiden kanssa. Pitäiskö sun jo pikkuhiljaa jättää nuo hymiöt pois, toki Kouvolassa on hieman matalammat vaatimukset kaikkeen. ;)
:))))))))))))))))))))))))))) siinä sulle loppupäiväksi. meitsi lähtee rannalle biksuissa :))))))))))))))))))))))))))))) BYE!
Muista tarjota kanssaeläjille laattapussi, voin kuvitella ihran määrän!
On. Viimeks tänään mua 50 v sanottiin nuorisoksi.
Vierailija kirjoitti:
0-30 nuori, 31-60 aikuinen, 61-... vanhus
Tai 0-15 lapsi, 16-30 nuori, 31-45 aikuinen, 46-60 keski-ikäinen, 61-75 keski-iän ylittänyt, 76+ vanhus
Vierailija kirjoitti:
62v vanhus? Ai kamala.. mitä 80veet sitten on? Muumioita?
Vierailija kirjoitti:
Onko "nuori" objektiivinen termi, vai onko se aina suhteessa johonkin? En tiedä. 30-vuotias voi olla nuori joihinkin asioihin, esim. joutumaan eläkkeelle tai sairastumaan dementiaan, mutta vanha esim. menemään ensimmäistä kertaa elämässään töihin tai kokemaan ensisuudelman. 30-vuotias on nuori seurustelukumppaniksi 70-vuotiaalle, mutta vanha seurustelukumppaniksi 18-vuotiaalle. Jne. Voiko henkilö olla pelkästään "nuori" ilman jotain kontekstia? Tai kyllä joissain tapauksissa voi. 10-vuotias on nuori melkein mihin vain (okei ehkä käyttämään vaippoja yms. aika vanha :D), 80-vuotias taas ei ole nuori varmaan missään asiayhteydessä. 30-vuotias on sellainen väli-ikä, että hän voi olla nuori tai olla olematta.
Kerrankin joku puhuu asiasta järkevästi, Kouvolan valas jo loukkaantui ja lähti paistamaan 40-vuotiasta kehoaan, "hienoja" tatskoja muille samalla esitellesään. EIKU NIISSÄ KAIKISSA ON JOKU TARINA!
Vierailija kirjoitti:
On 40+ näkökulmasta
Samoin 50+ näkökulmasta. Toki kolmekymppiset ovat keskimäärin aikuismaisempia ja heissä on vähemmän samanlaisia sähläreitä kuin kaksikymppisissä. Nuorekkuus perustuu sinällään perustuu ulkonäköön ja elämänasenteeseen eikä ole vain kiinni iästä. Joku voi näyttää iäistään vanhemmalta tai iäistään nuoremmalta mm. ruumiinpainonsa perusteella.
Ihmisten keski-ikä on jotain 86. Eli siitä puolet on 43 ja mielestäni tätä nuoremmat on nuoria. Tätä vanhemmat on vanhoja
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten keski-ikä on jotain 86. Eli siitä puolet on 43 ja mielestäni tätä nuoremmat on nuoria. Tätä vanhemmat on vanhoja
Voihan sitä uskotella kaikenlaista itselleen.
Olen huomannut, että "nuorille aikuisille" suunnattujen asioiden ikähaarukka on noussut reilusti tässä viimeiset 20 vuotta. Ensin se oli 18-24, sitten 18-29, nyt usein jopa 18-39. Voi liittyä siihenkin, että suomalaisten keski-ikä on noussut ja yhä vanhempia pidetään nuorina sen takia. Nythän suomalaisten keski-ikä taitaa olla 44, Euroopan korkeimpia. Afrikassa yleisesti keski-ikä on joku 20-25 ja 35v on jo elämää nähnyt eikä kenenkään mielestä nuori.
Vierailija kirjoitti:
Minun 64-vuotias anoppini, joka vetää lenkilläkin niin nuorten ja keski-ikäisten läskien ohi kevyesti kuin parikymppinen ei kyllä todellakaan ole mikään vanhus.
Sanoisin, että 0-1 vauva
1-17 lapsi
18-28 nuori
29-67 aikuinen
68-85 seniori
86-125 vanhus
Mutta tämä kaikki on vähän riippuvaista siitä, mistä roikkuu. Moni 20-vuotias on sairaampi ja huonommassa fyysisessä kunnossa kuin yhtä moni nelikymppinen ja usea kuusikymppinen, joten en lähtisi edes noin tiukkaan jaottelemaan.
Itse kyllä puhuin itsestäni keski-ikäisenä jo 35- vuotiaana. Sen suhteutin siihen, että molemmat vanhempani kuolivat kuudenkympin korvilla ja ajattelin, että hiukan terveemmillä elintavoillani voin voittaa ehkä muutaman vuoden.
Kouvolatatska on kyllä hyvä termi, niissä on aina "oma tarina" :D :D :D
Ja tietysti pohdin päivittäin niitä tarinoita. ;)
Täällä palstallahan lässyttävät lähinnä 1) selkävaivoista kärsivät kaksikymppiset 2) 30-40 -vuotiaat palikat, jotka kuvittelevat olevansa nuoria kun läskejään auringossa paistavat
Riippuu kontekstista. Geriatrin näkökulmasta 60-70 vuotias on vielä tosi nuori.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että "nuorille aikuisille" suunnattujen asioiden ikähaarukka on noussut reilusti tässä viimeiset 20 vuotta. Ensin se oli 18-24, sitten 18-29, nyt usein jopa 18-39. Voi liittyä siihenkin, että suomalaisten keski-ikä on noussut ja yhä vanhempia pidetään nuorina sen takia. Nythän suomalaisten keski-ikä taitaa olla 44, Euroopan korkeimpia. Afrikassa yleisesti keski-ikä on joku 20-25 ja 35v on jo elämää nähnyt eikä kenenkään mielestä nuori.
Tai voi vain johtua siitä, että tyhmyyden yläikäraja vain nousee, esimerkkinä täällä kommentoinut kouvolalainen 40-vuotias valas, joka lähti rannalle. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 64-vuotias anoppini, joka vetää lenkilläkin niin nuorten ja keski-ikäisten läskien ohi kevyesti kuin parikymppinen ei kyllä todellakaan ole mikään vanhus.
Sanoisin, että 0-1 vauva
1-17 lapsi
18-28 nuori
29-67 aikuinen
68-85 seniori
86-125 vanhusMutta tämä kaikki on vähän riippuvaista siitä, mistä roikkuu. Moni 20-vuotias on sairaampi ja huonommassa fyysisessä kunnossa kuin yhtä moni nelikymppinen ja usea kuusikymppinen, joten en lähtisi edes noin tiukkaan jaottelemaan.
Itse kyllä puhuin itsestäni keski-ikäisenä jo 35- vuotiaana. Sen suhteutin siihen, että molemmat vanhempani kuolivat kuudenkympin korvilla ja ajattelin, että hiukan terveemmillä elintavoillani voin voittaa ehkä muutaman vuoden.
Kyllä, parikymppisissä "pelimiehissä" todella sairaita tyyppejä. Mutta vieläkin sairaampia ovat nelikymppiset peliukot, naurettavia pellejä!
OT: mikä on kouvolatatska? Minulla taitaa olla aukko sivistyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Paskasti tehty, jurrissa otettu tatska, jossa on jokin SUURI TARINA. Tätä sitten esitellään samalla kun läski tirisee Suomen kesässä.
Tästä esimerkkinä aiemmin ketjussa ollut nelikymppinen "nuori", joka lähti rannalle ihrojaan tiristelemään, hymiöiden saattamana. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 34v enkä tunne itseäni varsinaisesti nuoreksi, mutta en myöskään koe olevani keski-ikäinen tai edes lähellä sitä.
Ehkä sitten myöhäisnuori aikuinen.
Onneksi näitä järkikommentejakin tulee. Huvittaa kun maaseudulla 100-kiloiset ja 30-vuotiaat lehmät kertovat, miten nuoria ovatkaan. :)
Sun kommentit vasta järkeviä onkin. Surullista, että sulla on noin paha olla <3 eikö ollut juhannukseksi seuraa vai mistä kenkä puristaa? :/
Mullahan on pelkästään hauskaa teidän tyhmyreiden kanssa. Pitäiskö sun jo pikkuhiljaa jättää nuo hymiöt pois, toki Kouvolassa on hieman matalammat vaatimukset kaikkeen. ;)
:))))))))))))))))))))))))))) siinä sulle loppupäiväksi. meitsi lähtee rannalle biksuissa :))))))))))))))))))))))))))))) BYE!
Luulitko, että meidän "keskustelu" voisi päättyä mihinkään muuhun kuin sun täydelliseen nöyryyttämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskasti tehty, jurrissa otettu tatska, jossa on jokin SUURI TARINA. Tätä sitten esitellään samalla kun läski tirisee Suomen kesässä.
Tästä esimerkkinä aiemmin ketjussa ollut nelikymppinen "nuori", joka lähti rannalle ihrojaan tiristelemään, hymiöiden saattamana. ;)
He ovat viikinkien jälkeläisiä. Heissä asuu muinaisten soturien temperamentti. Sinuna en aukoisi heikäläisille... voi pahimmassa tapauksessa tulla pitkä sairasloma.
Onko "nuori" objektiivinen termi, vai onko se aina suhteessa johonkin? En tiedä. 30-vuotias voi olla nuori joihinkin asioihin, esim. joutumaan eläkkeelle tai sairastumaan dementiaan, mutta vanha esim. menemään ensimmäistä kertaa elämässään töihin tai kokemaan ensisuudelman. 30-vuotias on nuori seurustelukumppaniksi 70-vuotiaalle, mutta vanha seurustelukumppaniksi 18-vuotiaalle. Jne. Voiko henkilö olla pelkästään "nuori" ilman jotain kontekstia? Tai kyllä joissain tapauksissa voi. 10-vuotias on nuori melkein mihin vain (okei ehkä käyttämään vaippoja yms. aika vanha :D), 80-vuotias taas ei ole nuori varmaan missään asiayhteydessä. 30-vuotias on sellainen väli-ikä, että hän voi olla nuori tai olla olematta.