Onko 30-vuotias nuori?
Tämä tuli mieleen, kun eräs 1981 syntynyt kertoi olevansa nuori!
Kommentit (101)
Ovatko käsitteet muuttuneet?
Minulle sanottiin, kun olin 27 vee, että mitenhän sinä sopeudut sinne nuorten joukkoon, kun hain ammattikoulutukseen. Olin heidän mielestä iäkäs nuorten porukkaan.
Minua hämmentää se, jos jossain kolariuutisessa tms. sanotaan, että "15-vuotias mies". Ei sen ikäinen ole vielä miehen päiviä nähnytkään eikä näe vielä monen monituiseen vuoteen.
Jos ihminen elää satavuotiaaksi, 30 on kaukana keski-iästä vielä.
Kun ei elä 100 vuotiaaksi. Olen 37 ja tunnen olevani jo vanha ja rapistunut. Liikunnasta palautuminen on paljon hitaampaa kuin nuorena 20 vuotta sitten.
-81 syntynyt on keski-ikäinen ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka ei näköjään ole vahvuutesi. 1981 syntynyt täyttä tai on jo täyttänyt tänä vuonna 41. Ei siis ole lähelläkään 30-vuotiasta :D
Tyhmyys on kyllä sinun vahvuutesi, maalaistorvelo! Viittaus oli yleensä nuori-sanan ihannointiin, kuten sinulla, nuori nelikymppinen. (tokihen me tiedetään, että olet teini-45 ja niin NUOREKAS :D :D )
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että olen edelleen 30-vuotias. Luulin, että se aika meni jo 10v sitten.
t. vm -81
Pitääkö teille kaikille tyhmille nelikymppisille esittää asiat tikusta vääntäen? (nyt varmasti hyökkää joku nelikymppinen "nuori" paikalle :D )
Vierailija kirjoitti:
1981-syntyneet ovat kylläkin 41-vuotiaita.
Älä helvetissä? Tämä tuli täytenä uutisena!
Juice Leskinenkin oli nelikymppisenä vielä nuori, nimittäin hän sanoi olevansa erilainen nuori ja perusteli että onhan nuori silloin erilainen kun on jo nelikymppinen.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Minusta nuoret on alle 21 v.
Nuoret aikuiset 21-29 v
Jos olet yli 30 v ,et ole enää nuori. Keski-ikäisyys alkaa siinä 35 v.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Ja silti se ikä näkyy naamasta ja ihosta
30-vuotias on todellakin jo keski-ikäinen, vaikka nämä teini-Siepit yrittävät muuta sönköttää!
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä kemiläinen keiju kehuu itseään palstoilla? Naurettava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni 29-vuotias on vielä nuori, mutta 30-vuotias on vain aikuinen. 35-vuotias alkaakin sitten olla jo keski-ikäinen.
Aika nopea putoaminen sun kaavalla tulee nuoruudesta melkein suoraan keski-ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni 29-vuotias on vielä nuori, mutta 30-vuotias on vain aikuinen. 35-vuotias alkaakin sitten olla jo keski-ikäinen.
Aika nopea putoaminen sun kaavalla tulee nuoruudesta melkein suoraan keski-ikään.
Voi kauheaa, kun joku ulkopuolinen tekee tämmöisiä määritelmiä. Mitenhän me 60-vuotiaat ikiteinit oikein se kestetään?
Pullea vatsa, karvainen perse, leveät sieraimet, lihava, paksut nakkisormet, latvoista hapsottavat rasvaiset hiukset, litteähkö naama, lihaksikas oikea kyynärvarsi, finnit näkyvät ihon alta. Naisten ilmeet valahtavat inhosta kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytymätön ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja palstailua viikossa. Enkä ole huvin vuoksi palstailut vaan se käy ihan työstä, kuvottava kroppa tulee siinä sivutuotteena.
Riippuu vähän asiasta. Elämässä vielä nuori, mutta jos puhutaan vaikka lukio ikäisen kanssa seurustelusta niin todella vanha.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän asiasta. Elämässä vielä nuori, mutta jos puhutaan vaikka lukio ikäisen kanssa seurustelusta niin todella vanha.
Hieman Rydman-viittausta? :)
Vain Suomessa. Muussa maissa, sivistys-sellaisissa ihminen on aikuinen 20-vuotiaana. Ja ottaa aikuisen vastuun asioista eikä someta ja juokse trendien perässä.
He ovat täysi-ikäisiä. Täysi-ikäinen ei kaikissa yhteyksissä tarkoita samaa kuin aikuinen.