Olen miettinyt, että katkaisisin välit perheeseeni näin keski-ikäisenä
Olen aina ollut silmätikkuna, isäni on aina inhonnut minua ja en vieläkään tiedä miksi. Kohdellut huonosti, kiusannut ja ilkeillyt. Äitini ei ole tehnyt mitään suojellaakseen minua. Sisarukseni ovat narsistisia ku.sipäitä, jotka harrastavat henkistä väkivaltaa minua kohtaan ja ovat kylmiä sekä välinpitämättömiä. Kannattaako olla tekemisisissä tällaisten ihmisten kanssa?
Kommentit (15)
Ei kannata. Kerran vuodessa voi tavata.
Olen laittanut välit poikki sisaruksiini aikeuisena. Välillä yksinäistä, mutta parempi sekin kuin jatkuva henkinen väkivalta.
Itse pistin välini totaalisesti poikki noin 10 vuotta sitten perheeseeni ja kaikkiin sukulaisiini ja täytyy sanoa että elämäni on ollut tuhat kertaa helpompaa ja parempaa.
Ainoa mikä kaduttaa on se, etten tehnyt tätä jo 25 vuotta sitten.
Ei. Äidille voisin soitella tai joskus nähdä. Nuo muut ei kuulosta hyvältä käytöksen osalta.
Ei oo mikään pakko mennä. Vietä oma joulu. Niin minä oon tehny pitkän aikaa. Haluan olla rauhassa ilman vittumaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, sitten sun joulut ovat yksinäisiä.
Olen viettänyt yksinäisiä jouluja jo kohta kymmenen vuotta, että siinä mielessä surkuttelusi menee vähän hukkaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Paljon parempi ja terveempi kuin jouluhelvetti sukulaisissa.
mitä perhe sanoo kun keskustelette kisaamisesta ym?
Vierailija kirjoitti:
Parempi yksin omassa hyvässä seurassaan kuin yksinäisenä huonossa seurassa. En ymmärrä että yksinäisyyden pelossa pitäisi pitää kiinni ihmisistä, jotka ovat osoittaneet etteivät itse tunne mitään välittämistä. Jos sukulaiset kohtelee huonosti, niin se yksinäisyys, mitä tuntee välit katkaistuaan on sittenkin erilaista ja kevyempää kantaa kuin se yksinäisyys mikä seuraa siitä kun ihmiset, joiden pitäisi puolustaa kohtelee kaikkein huonoimmin vuodesta toiseen. Välit katkaistuaan on yksinäinen kun ei ole tukevia sukulaisia, mutta sitten muistaa ettei ne olemassa olevat sukulaiset koskaan tukeneet, joten tilanne ei ole muuttunut ainakaan huonompaan vaan ainoastaan parempaan kun ei enää tarvitse olla kiusattavana.
Mä pistin välit poikki 30v sitten ja päivääkään en ole katunut. Iso taakka nousi mun päältä ja löysin henkisen vapauden elää omaa elämääni, omilla ehdoillani.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä perustelusi myös sille, miksei väkivaltaisesta parisuhteesta kannata lähteä?
Ei se välien katkaisu auta mitään kun väkisin pidetään silti yhteyttä / vainotaan . Täydellinen katoaminen tai oman kuoleman lavastus lienee ainut vaihtoehto .
Vierailija kirjoitti:
Ei se välien katkaisu auta mitään kun väkisin pidetään silti yhteyttä / vainotaan . Täydellinen katoaminen tai oman kuoleman lavastus lienee ainut vaihtoehto .
Turvakielto ja muutto. Toimii, kun ei anna yhteystietojaan kenellekään sukulaiselle.