Onko tervehtiminenkin keski-ikäiseltä naiselta väärin?
Sattuipa tänään rappukäytävässä. Tervehdin vastaantulevaa miestä kuten tervehdin aina naapureita, minä kun olen luullut sen kuuluvan hyviin tapoihin. Mies vastaa halveksivaan sävyyn "Moikka akka." Siis mitä? Mitä minä tein väärin? Näinkö paljon miehet vihaavat keski-ikäisiä naisia, että normaalin tervehdykseen sopii vastata nimittelemällä toista akaksi? Että asia, jota on tavattu pitää normaalina käytöstapana, onkin miestä kohtaan joku hirveä rauhanhäiritseminen ällöttävän keski-ikäisen akan taholta?
Tuntuu, että emme saisi olla edes olemassa. Tämä kyllä tekee tosi epävarmaksi ihan normaalissa arkipäiväisessä kanssakäymisessä. Voisiko joku miespuolinen henkilö valottaa edelläkuvatun käytöksen motiiveja, todellakin kiinnostaisi tietää?
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmekymppinen nainen. Teini-ikäisenä ja parikymppisenä tuo tuntemattomien miesten suorittama häirintä oli mm. kourimista tai lääppimistä baarissa. Mutta jo teini-ikäisestä alkaen koin myös tätä, että mies näkee naispuolisen, vaikka minut, julkisella paikalla, ei tykkää ja kokee oikeudekseen kommentoida ulkonäköäni halveksivalla tavalla. Tämä ei ole mikään ulkomaalaisten mukanaan tuoma juttu, vaan ihan miesjuttu.
Aina kannattaa valikoida seuransa missä liikkuu. Oikeassa elämässä minua kunnioitetaan ja kohdellaan hyvin sekä kohteliaasti, mutta aina kun ilmaannun tänne rupulaan, niin naiset alkavat solvaamaan.
Tarkoitatko siis, että naiset eivät saisi liikkua julkisilla paikoilla? Koska tuotahan ehdotat. En voi valikoida seuraani, jos lähden julkiselle paikalle.
Luetun ymmärtämisessäsi on nyt jotain vialla.
Sanoin, että kannattaa valikoida seuransa missä liikkuu. Se tarkoittaa sitä, että jos joku porukka tuntuu epäilyttävältä/sellaiselta, että seurasta koituu hankaluuksia, niin hakeutuu pois niiden lähettyviltä.
Siis miten voin valikoida tämän? Jos haluan kävellä vaikka kauppaan? Keskellä päivää? Jos vain kävelen kadulla, pitääkö minun juosta kotiin jos näen miehen? Koska nämä minulle huudelleethan eivät olleet mitään porukoita, vaan yksittäisiä miehiä.
Miten sitten käyn töissä, kaupassa tai teen mitään muutakaan, jos täytyy aina naisena ottaa huomioon oma seura eli kaikki ihmiset ulkomaailmassa ja ottaa vastuu heidän tekemisistä? Tuntuu siltä, että vihaat naisia. Btw burkat on naisvihaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko tuli vastaus siihen kysymykseen, minne ne keski-ikäistyneet aasialaisnaiset menee?
Aasialaiset naiset ei vanhene.
Sattumoisin tiedän ja tunnen muutaman tämmöisen tapauksen. Esimerkiksi oma enoni erosi viisissäkymmenissä vaimostaan ja avioitui 25-vuotiaan thaimaalaisnaisen kanssa. Olivat yhdessä enon kuolemaan saakka, saivat kaksi lastakin. Eno kuoli 77-vuotiaana, vaimonsa oli silloin hiukan yli viidenkymmenen.
Vaimo asui vielä vuoden enon kuoleman jälkeen Suomessa mutta muutti sitten takaisin synnyinmaahansa. Serkkupuoleni eli heidän lapsensa opiskelivat tuolloin molemmat ulkomailla. Hautajaisissa enon leski kertoi, että monet suomalaisen kanssa avioituneet palaavat Thaimaahan kun liitto päättyy. Leskelle suurin syy oli se, ettei ikinä sopeutunut kunnolla Suomen kylmiin syksyihin ja talviin. Työpaikka hänellä vuosien aikana oli mutta juuri enon kuoleman aikaan hän oli työtön. Sanoi suoraan että yhteisen talon ja muun omaisuuden myynnillä rahoittaa paitsi lasten opiskelua loppuelämänsä Thaimaassa mikä taas ei Suomessa elämisen kalleuden vuoksi onnistuisi. Facebookista luin myöhemmin, että leski on perustanut Thaimaaseen muutettuaan kiinteistöpalveluyhtiön joka on tarkoitettu maahan muuttaneille ulkomaalaisille.
Rehellisesti täytyy kyllä myöntää että enon vaimo oli viisissäkymmenissä lähinnä 30-vuotiaan suomalaisnaisen näköinen. Ei oikeastaan rypyn ryppyä. Ite näytän noin sata kerta karmeammalta ja vanhemmalta nyt 40-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on parhaimmillaan keski-iässä kun taas nainen rupsahtaa. Pelkkää biologiaa se on eikä mikään jankuttaminen sitä muuksi muuta.
Täähän ei pidä yhtään paikkaansa, mitä sä oikein valehtelet! :D Tutkimusten mukaan keski-ikäiset naiset hehkuu onnea ja miehet voi pahoin ja kärsii yksinäisyydestä. Törkeä valehtelija olet!
Höpöhöpö. Suomalainen keski-ikäinen nainen on ylipainoinen ja kiukkuinen, kateellinen, katkera ja kohtelee omia lapsiaankin huonosti. Sekaantuu kaikkeen mihin hänellä ei ole mitään asiaa ja kiusaa työpaikalla etenkin nuoria naisia. Ihan kamalia tyyppejä. En yhtään ihmettele kun ruikuttavat tälläkin palstalla yksinäisyyttään. Sitä saa mitä tilaa.
V.ituttaako kun oot läski nysämuna?
Minkä näköinen tämä mies siis oli? Jos oli alle 180cm, kaljuuntumassa, laihaläski tai ihan reilusti lihava niin ymmärrän katkeroitumisen (muuten en)
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppisen tyttäreni kanssa ulkomailla baaritiskillä, kun viereen tuli venäläinen mies. Hän tervehti ja vastasin tervehdykseen. Hän sanoi siihen: I am not interested in you.
Vastasin että en minäkään sinusta, mutta minulla on käytöstavat.Tomppelit meillä on aina keskuudessamme, mutta meidän ei tarvitse välittää heistä.
Sinä olit niin tompeli, ettet tajunnut miehen tervehtineen tytärtäsi.
Lapseni isä on Pohjois-Karjalasta ja koin ensin loukkaavana, kun hän akatteli kaikkia aikuisia naisia. Myöhemmin tajusin, että se kuuluu siihen murteeseen ja sielläpäin akateltiin ilman mitään pahoja ajatuksia yleisemminkin.
Tuo ihminen on voinut olla tältä murrealueelta ja ajatuksissaan, ettei ole muistanut, että monet muualta pitävät tuota akkaa haukkumasanana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmekymppinen nainen. Teini-ikäisenä ja parikymppisenä tuo tuntemattomien miesten suorittama häirintä oli mm. kourimista tai lääppimistä baarissa. Mutta jo teini-ikäisestä alkaen koin myös tätä, että mies näkee naispuolisen, vaikka minut, julkisella paikalla, ei tykkää ja kokee oikeudekseen kommentoida ulkonäköäni halveksivalla tavalla. Tämä ei ole mikään ulkomaalaisten mukanaan tuoma juttu, vaan ihan miesjuttu.
Aina kannattaa valikoida seuransa missä liikkuu. Oikeassa elämässä minua kunnioitetaan ja kohdellaan hyvin sekä kohteliaasti, mutta aina kun ilmaannun tänne rupulaan, niin naiset alkavat solvaamaan.
Johtuu kielestä. Täällä rupulassa naiset ymmärtävät alatyyliset puheet ja paheksuvat syystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. Minullekin on käynyt niin, että tuntematon mies alkaa yhtäkkiä haukkumaan rumaksi keskellä katua tai linja-autossa.
Tätä tapahtuu, ja vaikka palstan miehet itse haukkuvat naisten ulkonäköä täällä niin rumilla ilmaisuilla, että en edes itse pystyisi keksimään mitään vastaavaa, he kuitenkin tässäkin ketjussa ovat kirjoittaneet kuin eivät uskoisi, että naisia todella tulevat tuntemattomat miehet haukkumaan vaikka kadulla. Väitetään provoksi. Tai sitten sanotaan suoraan, että ansaitsemme sen.
Jotkut miehet (aika monet) pitävät sitä henkilökohtaisena loukkauksena, että joku nainen, ihan kuka tahansa, ei miellytä heitä ulkonäöllään. Kaikki naiset ovat heidän mielestään heitä varten, ja siksi he kokevat, että kaikkien pitäisi olla kauniita ja nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko tuli vastaus siihen kysymykseen, minne ne keski-ikäistyneet aasialaisnaiset menee?
Eli ne nuoret naiset voivat jatkaa asumista siellä lastensa kanssa ja roudataan mummot tänne ikäistensä miesten puolisoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu kielestä. Täällä rupulassa naiset ymmärtävät alatyyliset puheet ja paheksuvat syystäkin.
Tavallaan joo kielestä, mutta varmaan enemmän mielestä ja sen sairaudesta monien naisten kohdalla. Jos mainitsen, että minulla on kaunis ja reilusti nuorempi aasialainen vaimo, niin joidenkin naisten vaurioitunut mieli lisää sinne loppuun mielikuvan, että nyt tuo kuvotus taaaaaaaas haukkui kaikki suomalaiset naiset.
No niinhän sinä haukutkin. Et osaa kirjoittaa yhtään kommenttia niin, että kehuisit vain vaimoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan joo kielestä, mutta varmaan enemmän mielestä ja sen sairaudesta monien naisten kohdalla. Jos mainitsen, että minulla on kaunis ja reilusti nuorempi aasialainen vaimo, niin joidenkin naisten vaurioitunut mieli lisää sinne loppuun mielikuvan, että nyt tuo kuvotus taaaaaaaas haukkui kaikki suomalaiset naiset.
Huomenta. Arvasin, että sinut löytää täältä taas.
Eiliseen keskusteluun viitaten, miten on, lähdemmekö selvittämään väittämiäsi uhkauksia joiden uskot olevan minulta lähtöisin? Minulla on nyt lomaa, joten ihan mikä päivä vain sopisi. Samalla voimme keskustella muistakin asioista ja voit katsoa minua silmiin ja kertoa minulle kaikki ne asiat jotka olet minusta ja ulkoisista ja henkisistä ominaisuuksistani sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. Minullekin on käynyt niin, että tuntematon mies alkaa yhtäkkiä haukkumaan rumaksi keskellä katua tai linja-autossa.
Jep, ja se tuntuu niin kummalliselta, kun on itse vaan ollut normaalisti olemassa siinä. Yhtäkkiä joku haukkuu rumaksi tai harakaksi tai miksi lie. Mulle käynyt joskus näin nuorempana (olin ihan norminäköinen ja hoikka jos sillä on merkitystä) ja olin silloin väsynyt stressin takia. Nää haukkuvat tyypit myös nauttivat siitä, kun näkevät jonkun ns. heikoilla tai väsyneenä ja koittavat lannistaa lisää. Oon itse ainakin huomannut, että jos olin surullinen/ahdistunut/stressaantunut/lannistunut, se on kuin magneetti noille k.usipäille tulla v.ttuilemaan lisää. Eikä tarvinnut kuin pari kokemusta tästä muuttamaan käsitystä miessukupuolesta. Mulla ei oo koskaan tullut mieleenkään kommentoida kenenkään tuntemattoman ulkonäköä tai olemusta ääneen missään.
Eiköhän ap ole kuullut tai halunnut kuulla vain väärin, luulen se hepun sanoneen: moikka moikka tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään kiinnosta sun aasialainen naises :D Olet niin nolo että et ole saanut naista kuin ostamalla, todennäköisesti sulla ei ole oikeasti sitäkään ja jos on, se häpeää ja inhoaa sua silmät päästään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän sinä haukutkin. Et osaa kirjoittaa yhtään kommenttia niin, että kehuisit vain vaimoasi.
Ja taas levität valheellista propagandaa.
"Totta ja minä olen huomannut, että suurin osa tuollaisista naisista oikein tahallaan pukeutuvat mahdollisimman rumasti ja epänaisellisesti, sekä yrittävät lihoa entisestään. Pelkääköhän ne, että kaikki miehet, jotka ovat katsoneet parhaimmaksi hommata nuoren ja kauniin aasialaisnaisen vaimokseen, iskevätkin silmänsä vanhaan eltaantuneeseen koppeloon?"
Tällä viestillä aloitit tähänkin keskusteluun osallistumisesi, ja sama on jatkunut koko eilisen ja jatkuu tänään.
"Mitä vetoa niin enon ex oli ylipainoinen ja katkera suomiakka joka nalkutti ja pihtasi ja suututti kaikki läheisensä? Tosin eipä enoa näköjään seksi ryhävalasvaimon kanssa kiinnostanu koska vaihtoi naista.
Onkihan muuten suominaisilla joku geeni joka aktivoituu siinä 45-vuotiaana ja sen seurauksena nainen muuttuu ihan kauheaksi koppeloksi?"
Hyvin paljon mahdollista ja itselläni on erittäin vahva epäilys, että näitä paremman tieltä syrjäytettyjä naisia parveilee tälläkin palstalla yllättävän paljon, jos ajattelee heidän todella rasistista kielenkäyttöä nuoria naisia kohtaan ja syvää vihaa sekä halveksuntaa niitä miehiä kohtaan, jotka vain haluavat elää onnellisina nuorempien ja kauniimpien naistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja se tuntuu niin kummalliselta, kun on itse vaan ollut normaalisti olemassa siinä. Yhtäkkiä joku haukkuu rumaksi tai harakaksi tai miksi lie. Mulle käynyt joskus näin nuorempana (olin ihan norminäköinen ja hoikka jos sillä on merkitystä) ja olin silloin väsynyt stressin takia. Nää haukkuvat tyypit myös nauttivat siitä, kun näkevät jonkun ns. heikoilla tai väsyneenä ja koittavat lannistaa lisää. Oon itse ainakin huomannut, että jos olin surullinen/ahdistunut/stressaantunut/lannistunut, se on kuin magneetti noille k.usipäille tulla v.ttuilemaan lisää. Eikä tarvinnut kuin pari kokemusta tästä muuttamaan käsitystä miessukupuolesta. Mulla ei oo koskaan tullut mieleenkään kommentoida kenenkään tuntemattoman ulkonäköä tai olemusta ääneen missään.
Ei sekään ole hyvä kun ikäiseni 48 v on hoikka ja lihaksikas. Oon ikäni urheillut ja nykyään harrastan ultrajuiksua ja talvisin hiihtoa. Pari kesää sitten mulle täysin tuntematon arviolta 25-30 v mies sylkäisi uimarannalla kioskijonossa jalkojeni juureen ja sanoi kaverilleen kovaan ääneen: "V..u mikä toikin sellumummo luulee olevansa. Tollanen lättäperse pitäs pitää sisätiloissa. En panis vaikka maksettais." Sit päälle sellainen rahrahrehreh-nauru kaverin kanssa ja kaverit siihen että "jonottaako mummo munaa, vai?"
Ja tää siis kovaan ääneen ihmisjoukossa täysin tuntemattomalle ihmiselle. Kukaan ei sanonu mitään paitsi tietty sanojan kaverit hekotteli ja vitsaili lisää.
Mikä on tämä ihmisten tapa haukkua julkisesti tuntemattomien tai ylipäätään kenenkään habitusta? Toisen ulkonäöstä ei tarvitse pitää mutta ei sitä tarvii julkisesti kailottaa. Miksi ylipäätään välittää tuntemattoman ulkonäöstä?
Jos tähän joku sanoo että sitä saa mitä tilaa niin mitähän tuossa tilasin? En edes huomannut tyyppejä ennenkuin päänaukominen alkoi. Olin uima-asussa kuten kaikki muutkin rannalla joten turha sanoa että mitäs esittelit itteesi tai mitäs menit rannalle. Uimarannalla uidaan ja sitä minäkin tein. En häirinnyt nähdäkseni ketään paitsi noita tuntemattomia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas levität valheellista propagandaa.
"Totta ja minä olen huomannut, että suurin osa tuollaisista naisista oikein tahallaan pukeutuvat mahdollisimman rumasti ja epänaisellisesti, sekä yrittävät lihoa entisestään. Pelkääköhän ne, että kaikki miehet, jotka ovat katsoneet parhaimmaksi hommata nuoren ja kauniin aasialaisnaisen vaimokseen, iskevätkin silmänsä vanhaan eltaantuneeseen koppeloon?"
Tällä viestillä aloitit tähänkin keskusteluun osallistumisesi, ja sama on jatkunut koko eilisen ja jatkuu tänään.
Ja sinun raivoamisesiko johtuu nyt siitä, että leikkimielinen kuvaukseni osui aivan liian tarkkaan omaan habitukseesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattumoisin tiedän ja tunnen muutaman tämmöisen tapauksen. Esimerkiksi oma enoni erosi viisissäkymmenissä vaimostaan ja avioitui 25-vuotiaan thaimaalaisnaisen kanssa. Olivat yhdessä enon kuolemaan saakka, saivat kaksi lastakin. Eno kuoli 77-vuotiaana, vaimonsa oli silloin hiukan yli viidenkymmenen.
Vaimo asui vielä vuoden enon kuoleman jälkeen Suomessa mutta muutti sitten takaisin synnyinmaahansa. Serkkupuoleni eli heidän lapsensa opiskelivat tuolloin molemmat ulkomailla. Hautajaisissa enon leski kertoi, että monet suomalaisen kanssa avioituneet palaavat Thaimaahan kun liitto päättyy. Leskelle suurin syy oli se, ettei ikinä sopeutunut kunnolla Suomen kylmiin syksyihin ja talviin. Työpaikka hänellä vuosien aikana oli mutta juuri enon kuoleman aikaan hän oli työtön. Sanoi suoraan että yhteisen talon ja muun omaisuuden myynnillä rahoittaa paitsi lasten opiskelua loppuelämänsä Thaimaassa mikä taas ei Suomessa elämisen kalleuden vuoksi onnistuisi. Facebookista luin myöhemmin, että leski on perustanut Thaimaaseen muutettuaan kiinteistöpalveluyhtiön joka on tarkoitettu maahan muuttaneille ulkomaalaisille.
Rehellisesti täytyy kyllä myöntää että enon vaimo oli viisissäkymmenissä lähinnä 30-vuotiaan suomalaisnaisen näköinen. Ei oikeastaan rypyn ryppyä. Ite näytän noin sata kerta karmeammalta ja vanhemmalta nyt 40-vuotiaana.Kiitos mukavasta kommentista. Niin se tosiaan menee, että aasialaiset naiset näyttävät paljon nuoremmilta ja vanhenevat arvokkaasti.
Mitä vetoa niin enon ex oli ylipainoinen ja katkera suomiakka joka nalkutti ja pihtasi ja suututti kaikki läheisensä? Tosin eipä enoa näköjään seksi ryhävalasvaimon kanssa kiinnostanu koska vaihtoi naista.
Onkihan muuten suominaisilla joku geeni joka aktivoituu siinä 45-vuotiaana ja sen seurauksena nainen muuttuu ihan kauheaksi koppeloksi?
Ihan sama geeni kuin miehilläkin. Eipä ne keski-ikäiset miehetkään mikään ilo silmälle ole.
Ai kun ne kuolee niin nuorina?