Saako mummina kasata 7 kukkaa tyynyn alle?
Tai mennä sananjalan alle odottamaan sen kukkimista? Tai katsoa kaivoon? Tai mennä seitsemän tien risteykseen alasti? ( Mulla ois mökin vieressä kolmen tien haara muttei taida riittää?)
Kommentit (22)
Miksei. Mutta milloin on se oikea yö tehdä taikoja?
Taikauskoa. Kristittynä en sekaannu. Pidän kukista maljakossa tai seppeleenä.
Erityisesti mummien pitääkin, myös siksi jotta perinteet siirtyy eteenpäin
Miksi edes kysyt? Haluat vaan keskustelua.
Mä kerään vaan ne 7 erilaista oluttölkkiä, saan sitten maanantai 1.05€ kyläkaupasta.
En tehnyt mitään juhannustaikoja. Silti on elämässäni ollut jo 34 vuoden ajan tuo rakas pappa.
Kuule mummo. Voit kerätä sinne tyynyn alle vaikka kannabista ja sieniä jos niin haluat. Ja vaikka kaivon kiertämisen vaihtoehtona hypätä sinne, aivan sama....ja uskon että muillekkin täällä olijoille on.
Minä sain jo kerättyä 18 erilaista kukkaa!
58v eikä ole ollut tehoa kukista eikä kaivoista, hmmm....vai olenkohan kiertänyt sitä väärään suuntaan, onkohan kukatkin olleet ihan vääriä🤔
Vierailija kirjoitti:
Mä kerään vaan ne 7 erilaista oluttölkkiä, saan sitten maanantai 1.05€ kyläkaupasta.
Tölkeilläkin voi saada kyllä miehen treffeille. Nimim. Kokemusta on
Kyllä saa, ja kannattaa. Kaivoista suosittelen pysymään varsinkin juhannuksena kaukana. Ihan vaan, että jos alkaa huippaamaan, syystä tai toisesta.
Uskon, että korkea ikä kompensoi teiden määrää, eli kyllä mummi-ikäiselle kolmen tien risteys on ihan hyvä. Hätätilassa kaksikin käy.
"Toinen yleinen taika nykyisin on kävellä juhannussaunan yhteydessä takapuoli edellä kohti puupinoa. Mihin halkoon takapuoli osuu, sellaisen rakastajan saa. Jos halko on halkaistu, se on toisen naisen varattu mies tai leski, ja jos puu on kokonainen, mies tulee täysin omaksi."
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Juhannustaika
Mitäs nykyaikaisia taikoja sitä voisikaan olla? Kun laitat tinderprofiiliin taikasanat...
Vierailija kirjoitti:
Minä sain jo kerättyä 18 erilaista kukkaa!
Eikö se ole sitten vaikea valita useammasta "oikeasta", vai pidätkö kaikki?
En ole koskaan kuullut noista taioista. No nyt tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa, ja kannattaa. Kaivoista suosittelen pysymään varsinkin juhannuksena kaukana. Ihan vaan, että jos alkaa huippaamaan, syystä tai toisesta.
Uskon, että korkea ikä kompensoi teiden määrää, eli kyllä mummi-ikäiselle kolmen tien risteys on ihan hyvä. Hätätilassa kaksikin käy.
Hyvä, ei tartte kauemmas lähteä. Porakaivoon katsominen on turvallista, onneks. Terveisin mummi
Kukkasista viis. Kulautin pullon viiniä ja juhannuksena pitää olla reipas eikä mitään alkoholia. Nyt ei ole reipas olo.
Kyllä, mutta vain jos tyyny on oma.
Tietysti, jos olet sinkkumummi. Ei siinä muuten ole järkeä. Jos etsit miestä, niin 7 kukkaa tyynyn alle ja unia näkemään 😊
Mikä estäisi
😋