Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö juhannuksena lohta vai halpaa makkaraa?

Vierailija
23.06.2022 |

Meillä on possun sisäfile, graavilohta ja salaattia. Toki se "pakollinen" grillimakkara pakettikin löytyy. Tiedän, että moni joutuu tinkimään hyvästä ruoasta, kun on hinnat nousseet entisestä.

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa makkara on parasta. Lohta meillä syödään arkenakin, mutta harvemmin grillataan makkaraa, juhannukseen se kumminkin kuuluu....se jauhomakkara.

Vierailija
82/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen perheen perinteiden mukainen ruotsinruotsalainen juhannustarjoilu eli valikoima lohta ja silliä, sekä katkarapuja. Uusia perunoita, salaatteja. Ei mitään lihoja, eikä grillausta. Siinä mielessä erikoista miten näiden maiden juhla-aikojen ruuat poikkeaa toisistaan. Ruotsalainen jouluruoka ei ole hyvää vaan rasvaista, suomalainen on raikkaampaa, kun taas ruotsalainen juhannusruoka on hyvää ja raikasta, mutta suomalainen rasvaista ja tunkkaista  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyttäri periaatteella mennään, mutta vähän puhuttu etukäteen, ettei tule päällekkäisyyksiä.

Mä laitoin pari lohta graavautumaan alkuviikosta ja eilen siirsin pakkaseen. En tiedä vielä otanko mukaan, kun sitä lohta on jatkuvasti syöty. Sitten teen salaatteja: perunasalaattia pitää kuulemma olla, papusalaattia, salsaa, vihersalaattia, taboulleh ja coleslawin tein eilen tekeytymään jo. Niin ja melonisalaattia unohtamatta ja mansikkakakkuakin jo aloittelin.

Isäntä käy hakemassa huomenna uusia perunoita muutamia kiloja ja tilliä. Hän on tehnyt makkaroita, kuten yleensäkin. Isänsä metsästää, että on kaikenlaista riistamakkaraa. Lisäksi peuraa ja villisian ribsiä grilliin.

Käydään vielä matkalla hakemassa leipomosta muutama limppu ja pari saaristolaisleipää. Nähtävästi muutama lava oluita. Se kuitenkin loppuu taas kesken. Viinejä matkassa on mukana jo ja limu ja vichylavat. Atrillia myös pitää olla muutama paketti. Yönälkäisille.

Sittenhän mä teen vielä muutamat kastikkeet. Pari muutakin ruokakuntaa tulossa ja he tuovat kasviksia ja puurohiutaleita, jauhoja... Heillä on ruuhkavuodet, joten saavat tulla valmiiseen pöytään ja muutenkin lomailemaan. Meillä riittää muksuvahteja ja ruuantekijöitä ja tiskaajia jne.

Eiköhän noilla eväillä muutama vuorokausi elellä.

Vierailija
84/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rillataan vain rillitassuja!

Vierailija
85/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneskohan vain ns. oman, usein liioitellun tai kuvitellun "paremmuuden" ja varakkuuden korostamista varten tehty ketju tämä viikon sisällä jo onkaan. Alkaa kyllästyttää, viettäkää nyt sitä juhannusta kun sellainen kerran on.

Todellisuudessa näistäkin höpöttäjistä moni seisoo paikkakuntansa ruokajonoissa. Täällä valehdellaan lohesta ja lihasta.

Vierailija
86/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse savustettua lohta, grillattua broileria ja naudan ulkofileevartaita.

Iltamyöhään sitten Tammisen Kipinää - onko se halpaa makkaraa?

Vierailija
87/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset vetää sikana majoneesia ja possunlihaa juhannusaikaan.

Kaikki salaatitkin majoneesissa uitettua. Perunasalaatit, cole slawt, punajuurisalaatit!

Vierailija
88/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sais edes sitä halpaa makkaraa ostettua huomenna.

Noh, jos ei niin tulihan tuota syötyä eilen pakkasesta -60% uunilenkki, ja vielä olisi lauantaipötkö jäljellä, muuten pakastin ja kaapitkin huutavat tyhjyyttään. Pari viikkoa pitäisi selvitä... meneehän se viikko paastollakin kyllä.

Onko rahat menny baariin ja tupakkaan? Ei tuo muutoin ole mahdollista edes työttömälle.

No myönnetään että vähän on tullut elettyä yli varojen. Sanotaanko että mieheenkin meni, sen piti maksaa takaisin, mutta jätin sen, eikä ole rahaa näkynyt.

Ei kyllä kovin paljoa pöydät notku muutenkaan näin 850e eläkkeellä, omaa asuntoa kun maksan, ei tipu asumis- eikä tt-tukia.

Vierailija
89/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa laitoin lohen savustumaan.

mies54v

Miksi sä laitoit sukupuolesi ja ikäsi? Ei tää mikään deittipalsta ole.

Vierailija
90/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atria käriste ainut oikea grillimakkara 😋

Ehkä niinkin.

Atrilli ja Hiillos yms. halpamakkarat kestää parhaiten kuumuutta rasvaisuutensa takia. Avotulessa käristettynä parasta.

Vierailija
91/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän sen kirjolohen lätkän ap:n kaltaisille köyhille. Kunnon entrecóte, kanan rintafileitä, tietenkin perinteistä halpisgrillimakkaraa ihan fiiliksen vuoksi, kasviksia, halloumia, viinejä, varhaisperunoita ja luonnollisesti kylkeen itse tehty hollandaise.

Vierailija
92/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvit syödään, makkaraa, salaatteja, jäätelöä 😊. Siinäpä se pikälti meidän ruokalista. Toki normaalit aamukahvit ja aamiaistarjoilut.

Vierailija
93/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista makkaraa.

Vierailija
94/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön paellaa.

Vierailija
95/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki salaatitkin majoneesissa uitettua. Perunasalaatit, cole slawt, punajuurisalaatit!

Niinkö?

Itse teen perunasalaatin kaurakermaan, että vegaanitkin saa, Cole slaw soijajogurttiin ja turkkilaiseen jogurttiin, punajuurisalaatti vinegretteen.

Ja villisikaa löytyy, kun kaverin appi metsästää.

Vierailija
96/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atria käriste ainut oikea grillimakkara 😋

Ehkä niinkin.

Atrilli ja Hiillos yms. halpamakkarat kestää parhaiten kuumuutta rasvaisuutensa takia. Avotulessa käristettynä parasta.

Komppaan tätä. Olen halppis makkaran ystävä.

Vierailija
97/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän sen kirjolohen lätkän ap:n kaltaisille köyhille. Kunnon entrecóte, kanan rintafileitä, tietenkin perinteistä halpisgrillimakkaraa ihan fiiliksen vuoksi, kasviksia, halloumia, viinejä, varhaisperunoita ja luonnollisesti kylkeen itse tehty hollandaise.

Olet valehteleva juoppo. Haha.

Vierailija
98/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ilmaista makkaraa, mutta itse ne grillaan yli kolmellekymmenelle henkilölle.

Vierailija
99/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?

Itse teen perunasalaatin kaurakermaan, että vegaanitkin saa, Cole slaw soijajogurttiin ja turkkilaiseen jogurttiin, punajuurisalaatti vinegretteen.

Ja villisikaa löytyy, kun kaverin appi metsästää.

Mitä h*lvettiä? Meinasi laatta lentää jo pelkästä lukemisesta. Kaikenlaista sitten??

Vierailija
100/135 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohi on kallista, eikä se edes täytä. Nyt on Prismassa tarjouksena lohta 16,90 euroa/kilo. Takavuosina joskus 2010-luvun loppupuolella samainen lohi oli Prismassa useana vuonna juhannustarjouksena 9,90 euroa/kilo ja taisi olla tuotakin halvempi, joskus ehkä jopa 7,90 euroa/kilo.

Itse ostin late lunchille vastasavustettua lohta 50e/kg uusien pottujen kaveriksi. En ymmärrä mouhotusta ruuan hinnasta. 30 euron savulohi riittää hyvin kahdelle ja siihen 10 eurolla lisukkeet. Yhteensä 40 euroa, joka menee helposti pizzan tilaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi