Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aiot neuloa, kutoa, ommella, maalata tai nikkaroida juhannusviikonloppuna?

Vierailija
23.06.2022 |

Millaisia töitä on teillä muilla kädentaitajilla juhannusviikonlopun ohjelmassa?

Minulla on kaksi neuletakkia viimeistelyä vailla, yksi neulehuivi mallitilkkuvaiheessa, yhden pellavaneuleen langat odottamassa ja yhden langat verkkokaupan ostoskärryssä eli koko ajan mielessä. Koneita ei ole lähimailla, joten ompeleminen ja puutyöt eivät onnistu. Tekee mieli tehdä kaikkea yhtaikaa.

Kuinkas te muut? :)

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätoppi pitäisi viimeistellä. Takakappaleen sain neulottua eilen loppuun, pitäisi ommella kappaleet yhteen.

Vierailija
2/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken öljyttiin mökin uudet portaat.  

Unohdin virkkaukset kotiin, mutta luultavasti Bullet journal-kalenteria koristelen jossain välissä . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vaan kauniita kukkakimppuja ja seppeleitä.

Vierailija
4/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ravelry.com/patterns/library/wallis-pleated-cardigan

Mä olen tekemässä tuota lohenpunaisena. Nyt aloittelen jo kolmatta kertaa oikeaa etukappaletta. Toivottavasti en enää joudu purkamaan ja aloittamaan alusta. Joo, olen huono neuloja, mutta ilmeisen sinnikäs. :)

Vierailija
5/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen vaan kauniita kukkakimppuja ja seppeleitä.

Totta, samoin . 2

Vierailija
6/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on edelleen ompelukoneen hankinta edessä. Vanha Singer meni rikki.

Teen pompuloita joista sitten kokoan pienen ryijyn. Yksi villatakki on puolitiessä, pitsihelmaa vielä vähän neulon. Pussillinen virkattuja lappuja odottaa mitä niistä kootaan. Luultavasti tyynynpäällinen tai kaksi.

Suunnitelmia on....

Vierailija
7/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen pellavaneule sulla on suunnitteillla?

Vierailija
8/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen eilen valmistuneelle pitsineuletossulle parin ja ompelen käsin niiden takasaumat kiinni. Tulevat anopille synttärilahjaksi.

Vierailija
9/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi neuloa kesätöppöset kummipojalle. Tai sitten villasukat.

Vierailija
10/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tuunata hameen miesten liituraitahousuista, ompelukone on. Lopilankoja odottaa monenlaista riddaria ja inspiraatiota vaille valmiina ja on mulla yksi puutyökin kesken, pitäisi porata halk. 10 cm reikä keskelle puupölliä. Mutta siihen pitäisi ostaa joku sellainen pyörösaha vai mikähän sen osan nimi olikaan.

Vierailija
11/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis opiskella, on opinnot jäljessä. Pitäis myös ommellakin vaikka ja mikä, mutta saa nähdä mitä ehtii.

Vierailija
12/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaan jos jaksan, eli todennäköisesti en.

Vierailija
13/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi suunnitelmissa kiinnittää pari lepakonpönttöä paikoilleen. Seuraavana listalla on siilin talvipesä, mutta jäänee kesälomalla tehtäväksi.

Vierailija
14/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsin sukkia.

Vierailija
15/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli virkata joku kesätoppi tai -mekko. Ehkäpä pakkaan virkkuukoukun ja langan mukaan mökille jos inspiraatio iskisi. 

Vierailija
16/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkaan mökillä vauvanpeittoa ja unilelua ystäväni tulevalle lapsenlapselle.

Vierailija
17/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen 150 vuotiaiden ikkunoiden korjaus olisi tarkoitus aloittaa...lähinnä huoltotöitä, että pysyvät hyvinä edelleen.

Vierailija
18/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnostan vanhahkoa piironkia, ei ole antiikkia mutta muuten mukavan näköinen. Ensin lakka pois hiomakoneella ja sitten maalaan sen, mutta väri ei ole vielä selvinnyt. Kudon vain talvella sukkia ym. Ompelukone on ja muutaman tyynyliinan voin ommella huvikseni kun erilaisia puuvillakankaita on vino pino varastossa. Eilen tein kärpäsverkon raameineen toisen pienemmän kylpyhuoneeni ikkunaan. N71

Vierailija
19/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen barbienvaatteita liukuhihnalta eli housuja, T-paitoja ja kesämekkoja sukulaisten lapsille - näitä on siis pyydetty, en mene tunkemaan tavaraa muiden koteihin luvatta. Hupparimekkoja on toivottu erityisesti ja kylpytakkeja myös. Lisäksi tuunaan kuormalavoista jotain, ei vielä aavistustakaan, että tuleeko niistä sivuterassi vai kukkapöytä. Luulisi noin 70 lavasta jotain kehkeytyvän.

Vierailija
20/79 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen pellavaneule sulla on suunnitteillla?

En osaa päättää. Lankana on musta DROPS Bomull-Lin, siis puolet pellavaa ja puolet puuvillaa. Ihanan karkean oloista nyt, kun olen neulonut puuvillaa niin pitkään. Ja viitosen puikot kolmosten jälkeen. Vapauttava olo. :D

Tekisin lyhyen, laatikkomaisen, V-aukkoisen neuletakin, mutta sellainen on jo melkein valmiina. Olen vähän ajatellut takaa hieman pidempää, 3/4-hihaista, sileäneuleista neulepuseroa tähän tapaan https://noracora.com/search?q=E53SH8N01E9, mutta ideat muuttuvat koko ajan rennosta näpsäkkään ja takaisin. Ehdotuksia otetaan vastaan. Olen hyvin pitkä ja melko uhkea lyyli, joten tyköistuva ei istu. :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi