Saako vanhempi tutkia lapsen viestejä
Saako tutkia puhelimen jos haluaa pitää huolta ettei lasta ole kiusattu netissä tai ettei joku saalistaja ole ottanut yhteyttä
Kommentit (12)
Periaatteessa ei saa.
Mutta jos tutkit salaa etkä tuo esille, että olet tutkinut, niin saa.
Minkä ikäisestä lapsesta on kysymys? 7-vuotiaan viestien tutkiminen on vähän eri asia kuin 17-vuotiaan
Ainakin Whatsappin ikäraja on 16 vuotta, joten sitä nuoremman kohdalla vanhempi on vastuussa siitä miten sovellusta käytetään.
Kirjesalaisuus suojaa myös lasta. Muistakaa se, mammat.
Omat lapseni ovat jo aikuisia. En ole koskaan tutkinut heidän puhelintaan. Lapsen on voitava luottaa omaan vanhempaan. Olen aina panostanut siihen, että välit lapsiin ovat hyvät. Niin hyvät, että mistä tahansa asiasta voidaan keskustella.
No todellakin saa katsoa viestit, jos epäilee että lapsi on vaarassa! Minä ainakin katson varmuuden vuoksi kaikki 13 v lapseni Whatsapp-viestit kuukausittain. Kirjesalaisuus ei sitä paitsi edes koske lasta, sillä alaikäinen ei vielä ymmärrä omaa parastaan tai ole oikeustoimikelpoinen.
Tai sitten ette vain hanki niitä älyluureja ollenkaan Ei lapsi sellaisella tee vielä mitään
Jos epäilet vähänkään, että lapsi on jollain tavalla vaarassa, on sinun velvollisuus vanhempana ottaa asiasta selvää.
Kaikenlaisia typeryyksiä sitä kysytäänkin nykypäivänä!
Ei varmaan kannattaisi lisääntyä, jos on enemmän huolissaan jonkun koulukiusaajan tai pedohviilin oikeuksista ahdistella lasta, kuin oman lapsensa turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni ovat jo aikuisia. En ole koskaan tutkinut heidän puhelintaan. Lapsen on voitava luottaa omaan vanhempaan. Olen aina panostanut siihen, että välit lapsiin ovat hyvät. Niin hyvät, että mistä tahansa asiasta voidaan keskustella.
Hei onkohan maailma yhtään muuttunut , hölmö??
Sun lasten lapsuudessa koulukiusaajat ahdisteli ehkä koulussa, nyt pääsevät älypuhelimilla iholle 24/7.
Laskun maksaja pitää huolta mitä maksamillaan laitteilla puuhataan!
Mites olis sellainen puheyhteys, jossa kyselet päivittäin lapsen kuulumisia vaikka ruokailun lomassa ja lapsi tykkäisi sulle kertoa kaikista uusista ja nykyisistä kavereista?
Saako lapsi tutkia sinun puhelimesi? Tuskin, joten sinäkään et tutki hänenkään puhelinta