Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Miten melasmasta eroon?
23.06.2022 |
Onko siitä edes mahdollista päästä eroon? Ja nyt ei ole varaa lääkärin käsittelyihin tai edes käyntiin.
Kommentit (2)
Mulla on melasmaa(hyperpigmentaatiota) miehenä, tämä on kai vielä harvinaisempaa mitä teillä naisilla.
Olen ajatellut mennä syksyllä ihotautien erikoislääkärille ja sen jälkeen laserointiin.
Myönnän kyllä, että mulla on ollut jonkinasteinen auringonottoriippuvuus enkä ikinä käyttänyt aurinkorasvaa.
Joskus siinä 32-33v iässä se vaikutus alkoi sitten näkymään melasmana ja maksaläiskän muodossa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
-Aina aurinkovoide SPF50-suojakertoimella, lisäksi suojana hattu tai lippis
-Itsellä auttanut ainakin hieman ihon suojaamisessa ja melasman haalentamisessa La Roche-Posayn Pigmentclar-voide (Yliopiston apteekista noin 30 euroa)
-Olen käyttänyt myös Kicksin noin 10 euroa pullo maksavia mietoja happokuorintoja, jotka jätetään iholle (esim. Lactic Acid 10%+HA tai miedompi Alpha Arbutin 2% +HA) - näitä saa Kicksin liikkeistä sekä ihan isoista Citymarketeista ym. Näissä happokuorinnat illalla/syksystä kevääseen käytettynä ovat auttaneet. Haaste on se, että kuorimalla ihon pintakerrosta ne altistavat samalla helpommin auringolle. Kesäkäytössä olisin siksi tosi varovainen ja aina ulos mennessä +50 SPF-aurinkosuoja päällä.