Enskattaret Tiistaihin
Kalseaa Tiistaita kaikille kanssasisarille !
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8606960&p=&mpage=1&tmode=…
ONNEA OPELLE JA KOKO PERHEELLE PIKKU PRINSESSASTA <3
Kommentit (35)
Joskus tuossa kesä- heinäkuun puolella tänne enskoihin hyppäsin mukaan minäkin, mutta sitten loman ja muiden kiireiden vuoksi on tuo kirjottelu jäänyt vähän vähemmälle, niin olen sitten lähinnä taustaillut täällä teidän pinossa aina silloin tällöin.
Töissäkään kun jostain syystä nää vauvan sivut ei tahdo toimia (lomilta tullessa ei toimineet useampaan viikkoon ja sitten ne toimivat pari kolme viikoa ja nyt ne ei taaskaan toimi), vaikka kaikki muut palstat ja sivustot netissä avautuu ihan normaalisti, niin ei sitten oo hirveästi aikaa kirjoitellakaan kun kerkeän kotona vain oikeastaan pikaisesti lukaisemaan porukoiden juttuja.
Te kun olette aikas ahkeria kirjottelemaan muutoinkin. =)
Täällä onkin tapahtunut paljon tässä kesän ja syksyn aikana.
Jospa minäkin saisin välillä jotain kirjoteltua tänne, mutta alkuun täytyy kyllä ihan kunnolla varmaan tutustella teihin kun on paljon uusiakin joukossa.
Toivottavasti siis mahdun vielä joukkoonne?
Meilläkin oli viimein rakenneultra tänään ja kaikki oli vauvalla sen perusteella hyvin. Monta viikkoa tässä on taas mennytkin ettei mitään konkreettista ole tapahtunut, joten on kerennyt olemaan välillä jos jonkinmoisia mietteitä tuon masuasukin suhteen.
Meillä kun ei muutoinkaan tämä vauvan saaminen alulle ole ollut mitenkään ns. helppoa vaan hän on saanut alkunsa hoidoilla.
Ens viikolla olisi myös neuvola, joten nyt taas sitten vaihteeksi tapahtuu.
Sen verran huomasin että taas kaksi enskaa olivat lunastaneet nyyttinsä, Larsku ja Ope, joten hurjasti onnea teille! =)
On se varmasti uskomaton ja ihana tunne, kun pikkuinen on viimein siinä, omassa sylissä.
Koitan tässä nyt vähän lueskella ahkerammin ja ehkäpä saan kirjoiteltuakin useammin.
Oikein mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Onneksi huomenna on taas keskiviikko, joten viikonloppua kohden mennään taas. =)
-viivi ja onnimöttönen rv19+4
Myös Ykkösopen poppoolle onnittelut pienen pienestä prinsessasta :)
MiaMik ja " Iinu-Liina" 15vrk
Voihan se olla että nuo mun ostamani vaatteet jossain vaiheessa on tosiaan sitten liian pienet, mutta päätin murehtia sitä vasta sitten. Mulla kun on tullut jo vyötäröön parin viikon aikana 11cm.. Oli se vaan niin ihanaa ostaa vihdoin niitä mammavaatteita! Ensimmäinen raskaus (joka näin pitkälle on mennyt) kun tuntuu niin uskomattoman ihanalle että sen haluaa näyttää jo koko maailmalle. :) Jossain vaiheessa kun ollaan saatu tehtyä kaupat nykyisestä asunnosta sekä uudesta kodista, aion palkita itseni ja käydä Bebe:ssä.. Haaveillen olen sitä ikkunaa tuijotellut monet kerrat..
Mammanalku + tiitiäinen
Terppa! Mekin käytiin tänään neuvolassa, ja voi jestas miten pysäytti noi Kandin kuulumiset!! Toivottavasti kaikki on ok ja vauveli vain vähän stressaantunut!!
Niin, eilen jäi ihan mielestä toivotella myös Larskun perheelle hurrjasti onnea!! Kyllä se vaan näin menee, että jokaisen masu-asukille tulee paljastumisen hetki! =)
Mörötinkö se oli kovasti kipeä? Jaksuja! Toivottavasti tämä huolellinen valmistelu myös kantaa hedelmää sitten kun tositoimiin päästään! Pitäisköhän meidän Keski-Suomen enskojen lykätä sitä tapaamistamme suosiolla siihen vaiheeseen, kun voidaan lähteä jo imettämään porukalla Coffee Houseen? =) Mut sanokaa vaan, jos tuntuu, että jaksatte treffailla, mä olisin kyllä enemmän kuin valmis!
No. Gradun pariin pitää taas suunnata, joten sanonpahan vaan, että meillä neuvolassa kaikki ok ja Sf-mitta edelleen yläkäyrällä! Mä olen syntyessäni ollut 55 cm pitkä ja mies jotain samoihin myös, ja ollaan nyt aikuisinakin pitkiä ihmisiä, niin odotettavissa ilmeisesti on, että vauveli ei jää myöskään tapiksi. Pikku-L on jo viikolta 29 saakka viihtynyt raivotarjonnassa, vaikka kääntyykin edelleen välillä poikittain ja saa masun näyttämään jättimäiseltä kuutiolta! Sit hän työntää pikku jalkojaan mun kylkiluiden alle. Kutittaa. :-)
Mammavaatteista sen verran, että mun H&M-ostoksista housut ovat olleet joustavimpia, ostin yhdet sellaiset ihan tavalliset paksummat trikoohousut, joissa on yli masun ulottuva leveä vyötärökaitale, ja luulen, että ne menevät ihan loppuun saakka vaikkei säätövaraa sen kummemmin olekaan. Sit mulla on yhdet H&M:n äitiysfarkut lainassa, ja ne on ihan unelmat: niissä on takaa sivuille tulevat kuminauhat vyötäröllä, ja niiden nauhojen avulla vyötärönympärystä voi säätää masun kasvaessa! Oon käyttänyt niitä jostain 26+ viikoilta saakka, ja edelleen on hyvin kasvun varaa vaikka isolla mahalla mennäänkin! Puserot sen sijaan tahtovat helposti näköjään käydä lyhyiksi. Mulla parhaita paitoja ovat tällä hetkellä ihan normaalit, vähän isommat paidat joissa on riittävästi helmaa. Tällä hetkellä haaveilen Boobsin imetyspaidoista...
Niin mutta se gradu. Eli heipsan taas ja pysykäähän hyvinvoivina ja mahdollisuuksien mukaan muhkeina! =)
Halein Ladie ja pikku-L viikoilla 32+5
Ensiksi, onnittelut Larskulle ja Opelle!
Melkein päivittäin olen pinot lukenut, kommentoida en ole sit jaksanut.
Amy, luinko oikein että sulla on huomenna neuvola klo 8? Jos näin on, niin taas ollaan samaan aikaan siellä. :)
( . ) Ei mitään erikoista, nyt on vaan ruennut huomaamaan että jos joutuu istumaan teoriatunnin 45min, niin sen jälkeen on todella vaikeaa kävellä. No, onneksi suurin osa päivistä on töitä niin saa liikkua..
Huomenna lisää neuvola kuulumisia, toivotaan että paino ei ole noussut..
bejpi ja öttiäinen 31+2
Sydämelliset onnittelut Opelle, isukille ja Ahaalle!! Toivotaan että kaikki menee hyvin, Ahaa alkaa tarkenemaan ja pääsette pian kotiin! Kyllä tuli tippa linssiin :`)
Tänään olin siellä ulkokäännöksessä, ja hienostihan se onnistui!! Eihän se kovin mukavalta tuntunut, mutta ei niin kauheaakaan ollut, ja pääasia että kaikki meni hyvin. Kiltisti Kaapo pyörähti kuperkeikkaa pää alaspäin =) Eikä ole ainakaan vielä kääntynyt takaisin ja toivotaan ettei käännykään enää.
Sisko tuli taas mun seuraksi tänne, kun niillä on syysloma koulusta. En nyt vielä ehdi perehtyä paremmin muiden kuulumisiin, mutta voikaahan hyvin kaikki enskat!
Viipero & Kaapo rv 37+1
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8620593&t=8615034&appid=&…
En jaksa kirjoittaa... Raskaus meni kesken, joten turhaan tulin edes kurkkimaan tälle puolen...
Huh, onpahan tullut istuttua odotushuoneessa tänään! Kättärin äitipolilla pääsin suoraan käyrille kiinni, siinä sitten makailin tunnin ja Muhku oli koko aikana ruhtinaalliset 10 minuuttia paikoillaan - muun ajan se leikki John Travoltaa ja sheikkasi massussa hillittömästi. Yritin vihjailla pikkumiehelle että ehkä ne rytmihäiriötkin katoaisivat, jos vaikka herra ottaisi päivätorkut, mutta ei! Eli rytmiksiä edelleen. Liikkeet tosiaan piirtyivät hienosti käyrille, ja syke vaihteli siinä 120 ja 160 välillä; eli " hyvät kaaret" , niinkuin sh asian ilmaisi :)
Sitten ultrattiin lääkärillä sydän, eikä se miksikään ollut muuttunut siitä Brunon rakenneultrasta, missä kaikki oli kunnossa. Ainoastaan rytmihäiriöiden aikaan sydän selkeästi " seisahtui" hetkeksi, mikä oli kyllä aika pelottavan näköistä!
Sain samalla painoarviota sieltä: Muhku on nyt n. 1670g painava jässikkä, ja tuon plus muiden mittojen perusteella viikkoja olisi kasassa jo 30+4! Eli näyttää uhkaavasti siltä, että meille tulee ihka aito joulutonttu kylään tänä vuonna... ;)
(Tai sitten saan pönkeä sellaista lähemmäs viisikiloista yliaikaista jässikkää ulos päivätolkulla...)
Lopputulos: lääkäri luki Brunon lausunnon ja sanoi, että jos hän on sydämen todennut terveeksi ja samaa näytti tämänpäiväinenkin ultra, niin tuskin tarvitsee konsultoida muuta lääkäriä, koska " Bruno on vielä minuakin taitavampi lääkäri" :D Sitten tämä vaatimaton herrasmies kirjoitti mulle lähetteen verikokeeseen jossa katsotaan kilpirauhasarvot, koska niiden toiminta voi kai aiheuttaa sikiölle rytmihäiriöitä. Muuten jatkohoitona on " normaali neuvolaseuranta" .
Hurjin juttu koko päivässä oli se, kun mun jälkeen käyrille meni joku nainen, ja sitten kohta kun sh meni katsomaan sitä käyrää, jo kuuluikin että " paarit heti tänne, nyt mennään hätäsektioon!" Sitten paikalle juoksi ehkä kymmenen hoitsua ja lääkäri veti kumihanskoja käteen neuvotellessaan kuka leikkaa. Ja sieltä dopplerista kuuluva syke oli maksimissaan 80, en tiedä oliko äidin vai lapsen! Pikkaisen tuli kylmät väreet kun se odottaja oli tullut ilmiselvästi ihan viattomaan liikeseurantaan, ja sitten lähdettiinkin hätäsektioon tuli hännän alla! Sillä raukalla ei edes ollut ketään mukana, joutui yksin synnyttämään... Toivottavasti ei noin käy itselle, oli kyllä pelottava tilanne. Tuntui nämä omat murheet aika pieniltä sillä hetkellä, Muhkun sydän kuitenkin sentään sykki koko ajan ihan reippaalla sykkeellä!
Eipä mulla tässä oikein muuta kommentoitavaa, kun tulin vaan suoraan kertomaan kuulumisia, ja nyt pitää mennä syömään - lähdin aamupalan turvin klo 12 tuonne Kättärille, ja nyt vasta pääsin kotiin...
Kandi & Muhku 29+5 (tai ehkä vähän enemmänkin)
[color=FF00FF]ONNITTELUT OPELLE JA KOKO PERHEELLE PIKKUISEN SYNTYMÄN JOHDOSTA! Eipä Ahaa kyllä mikään iso vauva ollut, mutta eiköhän se nopeasti saa lihaa luidensa ympärille;)
Titille lohtu hali täältäkin! Aina se on vaan rankkaa joutua kokemaan tuollaista!
Kandi oli ollut kättärillä.. onneksi muhkulla kuitenkin oli kaikki hyvin!! Nuo rytmihäiriöt taitavat kyllä olla tosi tavallisia.. mutta kyllähän sitä tuollaista aina säikähtää.
Voihan tylsyys, äitiyspakkaus ei tullut tänäänkään=( Kamalaa odottaa jotain pakettia näin kamalasti.. noh, kaippahan sieltä tulee. Olikohan amy joka eilen kyseli, niin juu, olen saanut päätöksen sekä rahasta että pakkauksesta joten kyllä sen sieltä pitäisi piakkoin tulla.. kahden viikon kuluessa luki siinä lapussa ja nyt on reilu viikko menny!!
Argh, ei taas selkä kestä istumista yhtään työpäivän jälkeen, että kai se on pakko mennä sohvalle lepäilemaan ja odottamaan illan ohjelma tarjonnan alkua.
Voikaahan paksusti=)
t. siru ja tiiti rv 27+0[/color]
eli mäkin kävin tänään neuvolassa, kuulumiset rauhallisemmat kuin kandilla:):
hemppa 113 (ei vieläkään rautaa)
rr: 124/86 (ollut mulla liki tossa melkein koko raskauden)
painon muutos 120g/vko (huh! viimeks olikin yli kilo neljäsataa per viikko)
sf: 29
simppiksen syke: 140 (muksautti mittajaa kesken kaiken:))
liikkeet ++
raivotilassa oli, mutta liikkuu vielä. kätilöopiskelija oikein esitteli mulle missä menee selkä, pää, jalat:)
titiuulle lohtuhali. linkki ei auennut ainakaan mulle, mutta ikävää että näin kävi:(
tylsä tähän heti perään laittaa mutta onnittelut opelle PIKKUprinsessasta:)
mut nyt loppuu virta itteltä. kävelin kolmisen kilsaa tuonne neuvolalle ja sit käytiin vielä uimassa miehen kaa kilsa. ja tietty kaupassa, kohta saakin ruokaa!
palaan huomenna kommentoimaan lisää.
tikru ja simppis 29+4
katoitteko unisexin? oli mammavaatteista. olin itseasiassa ite bebesillä kun tuota kuvattiin. mut tulee tosiaan viikonloppuna uusintana. " raskaanaolevien tulis käyttää korkkareita, vaikka neuvolassa sanottais mitä, niin pysyy pohkeet timmeinä" by kukapa muu kuin saimi nousiainen
-se sama-
piiiiitkästä aikaa taas mullakin osuu tämä näppäimistökin käsiin, kun nyt JoJo ja viivi olivat näyttäneet hyvää esimerkkiä, että voisi välillä kirjoittaakin eikä vain lueskella... Kun siis itsellänikin on ollut melkein tirkistelijä -olo, kun luen melkein joka päivä teidän juttuja ja tunnutte jo kovin tutuilta monet, enkä kuitenkaan ole antanut itsestäni juuri mitään... Pahoittelut tästä, koitan parantaa tapani ja olla aktiivisempi, viimeistään kun äitiysloma alkaa niin loppuu nämä selitykset kiireestä. Teen kylläkin edelleen kahta työtä tavallaan (olen vakkarityössäni 37,5 h viikossa ja lisäksi teen toiminimelläni iltaisin ja viikonloppuisin töitä satunnaisesti, tänä vuonna aikas paljon, noin 10-15 tuntia viikossa tuon vakityön lisäksi). Joten usein en meinaa vain jaksaa/ehtiä kommentoida vaikka teidän juttuja luenkin.
Mutta onnea onnea onnea Opelle pikkuisestä tyttösestä ja Larskulle ihanaisesta poikasesta! kertokaahan syntymisen tarinaa kun jaksatte ja ehditte!
Kiva kuulla , että Viiperon Kaapo kääntyi suosiolla, toivotaan että pysytteleekin oikein päin loppuun asti!
Hyvä kandi, että vauvan sykkeet tuli tarkistettua ja osataan asiaa seurailla jatkossakin. Käsittääkseni vaarattomia rytmihäiröitä on usein ainakin pienillä lapsilla, mutta tosiaan on hyvä että asia on tarkkailussa, ettei tarvitse suotta murehtia.
Titi-uulle isot pahoittelut tapahtuneesta, jaksamista ja parempaa mieltä!
Möröttimelle kanssa jaksuja loppuun asti, ikävää että on niin kivuliasta! Onneksi se kaikki palkitaan pian ihanaisella vauvelilla.
Hermionelle vilkutus myös tänne puolelle mikäli lueskelet! vasta sieltä tampereen seudun odotttajista osasin katsoa, että aika samoissa mennään ja samoilla suunnilla asutaan, ompas mukavaa!
Poppis, tulehan sitten taas kertomaan mitä sielä painonvartioissa sanottiin, on aina niin kiva seurailla sun menoa, kun samoissa mennään! :)
omaa napaa: neuvolaa ei ole vielä vähään aikaan ja edellisestäkin on jo aikaa, joten en nyt tiedä mitä tällähetkellä kuuluu, mutta olo on aikas samallainen kuin ennenkin, napero pyörii ja liikkuu ahkerasti ja se näkyy jo ulospäin kun masu muljahtelee (mies nauraa että ihan kun Alienissä... hihiii). Mutta tällä hetkellä on vaan ihanaa kun se liikkuu niin tietää, että hyvin siellä menee kun liikeet ei vielä ole kivuliaita.
Ylä selkä vaivaa kovasti työpäivän aikana ja olinkin muutama viikko sitten viikon saikulla sen vuoksi, nyt taas sinnittelen jonkin aikaa ennenkuin uudestaan haen saikkua. vaiva kun on semmonen että sen kanssa just ja just pärjää töissäkin, mutta völillä yltyy niin pahaksi että miettii että onko järkeä väkisin kipeäälä selällä tehdä töitä. Olen vaan vähän huono menemän lääkäriin... mutta tarkkaillaan tilannetta!
voikaa hyvin kaikki!
-iisa ja napero 25+6
kävin töiden jälkeen kaupungilla asioilla, mm. Obsidanit oli taas loppu ja piti hakea lisää - tuntuu että ne on aina loppu! Ihan liian pieni pakkauskoko sanon minä.
Mutta hei - Opelle hirmuisen isot onnittelut!!! Tuli kyllä tippa silmään kun luin Ahaan mitat (olis varmaan kyllä muutenkin tullut). Voi miten pienoinen rinsessa!
TitiUulle lähettelen lämpöisiä kaukohaleja. Surullinen olo tuli kun voi kuvitella, miten surkeat fiilikset on nyt TitiUun perheessä :(
Möröttimen vointi kuulostaa melkoisen tuskaiselta. Toivotaan, että saat helpotusta (=toimintaa) ihan heti kohta!
Oli kiva kuulla että Viiperolle ei jääny mitään traumoja kääntelyoperaatiosta! Jotenkin sitä suhtautuu ko. toimenpiteeseen varsin kauhunsekaisin tuntein...
Mulla jäi tänään päikkärit väliin joten alkaa olla jo aika mennä yöunille. Flunssa alkaa helpottamaan, mutta räkää on edelleen ja korvat paukkuu oudosti lähes joka kerta kun niistän! Kuulo on myös melko huono. Pitäisköhän niitä käydä näyttämässä jossain?? Maha tuntuu nyt kasvaneen, ja ihan sieltä alkuraskaudesta tutut repivät kipuilut on tulleet takas - kasvukausi mitä ilmeisemmin menossa :)
Öitä!
Makkara 23+1
Kaupunkireissu imi mehut ja oli pakko nukkua päikkärit. En tiedä, olisinko herännyt ennen aamua, ellei mies olis tullut töistä ja herättänyt... :)
Mutta nyt niitä luvattuja kommentteja!
mammanalku oli saanut kassikaupalla uusia vaatteita, nauti ihmeessä! Mä olen ostanut vaan yhden hameen ja yhdet housut ja kasan paitoja. Nyt vähän harmittaa, kun samoilla housuilla kulkee päivät pitkät, mutta en enää viitsi lähteä kauppoja koluamaan.
Aurora saa tänään miehen kotiin. Jospa se poitsu rupee potkimaan isin kunniaksi!
Heidillä on ollut hemmottelupäivä. Ihanaa, että jaksat vielä koko päivän olla menossa!
amykin jaksaa käppäillä ja treffailla kavereita. Aattelepas, jos huomenna lääkäri sanoo, että EkaVekara syntyy ihan just... tuolla on marraskuisissa jo pari mennyt tai menossa synnyttämään, toinen lähetettiin normaalin kontrollin jälkeen käynnistykseen.
iida-linnea kyseli vaatteiden käyttöajasta - mä ainakin olen voinut käyttää samoja housuja ihan tähän asti ja kyllä nää ihan loppuun asti menee. Mutta jouduin siirtymään äitiysvaatteisiin vasta aika myöhään kun maha oli sen mallinen pitkään, et normaalit vaatteet meni.
kandilla on tänään ollut täysi päivä neuvoloita ja polikäyntejä. Ihanaa, että kaikki oli hyvin. Niitä rytmihäiriöitähän voi olla vielä syntymän jälkeenkin, eikä ne silti ole merkki mistään vakavammasta. Hyvä kuitenkin, että tarkkailevat tilannetta.
poppis on valvonut viime yön, voi harmitus! Mä kans pyörin yöllä jonkin aikaa vessareissun jälkeen, mutta sain sit onneks unta parin sivun lukemisen jälkeen. En oikein tiedä, et onko Kafka sopivaa iltalukemista raskaana ollessa, voi unet muuttua entistä kummallisemmiksi. Mutta nautin kyllä siitä tosi paljon, kun Kafkalla kaikki on aina niin outoa. Nauran välillä ihan katketakseni niille jutuille... Niin, siitä verenpaineesta sanottiin et jos se nousee yhdelläkään, niin ollaan tarkkailutilanteessa. eli kun alapaine oli viime viikolla 84, niin jo 85:stä oltais lähettämässä. Nyt kun iltapäivällä mittailin, niin alapaine oli koko ajan 99-100... Mä kyllä soitin jo aamupäivällä neuvolaan mutta kun oma täti oli taas jossain menossa, niin käskivät vaan soittaa huomenaamulla uudelleen, jos paineet on edelleen koholla. Tänään on iltapäivällä koskenut vähän päähänkin, mutta saattaa johtua siitä, että söin kaverin hääkakkua. Sokeri kun tuppaa kivistämään päätä välillä. Mutta ei se ehkä ihan näin kauan ole normaalisti kestänyt.
Mä muuten yritin olla tänään ahkera ja pistin sekä astianpesukoneen että pyykit pyörimään, jälkimmäiset jopa kahdesti. Uni vaan yllätti ja lakanat jäi märkinä pyykkikoriin... mies ne kävi sit viemässä ullakolle. Oonko vähän huono kotiäiti??
Mä en muuten usko, että rupeen etuilemaan synnytysjonossa, ei oo yhtään sellanen olo. Pitäähän meidän amy tosiaan päästää ensin, ja JoJO ja mörötinkin on listalla edellä! Harmi muuten, että mörötin joutuu niin kovasti kärvistelemään kipujen kanssa, mutta pidä mieli tiukasti vauvassa, niin kestät sen. Ja anopille voit sanoo, että soitat sitten, kun synnytys alkaa.
mykis kans ottaa illalla lämmintä maitoa, että uni pysyis koko yön simmuissa!
JoJo on panikoinut samoja asioita ku minäkin tulevasta. Se on just sitä, et on liikaa aikaa yksin miettiä. Mä tunnen itseni tosi kauheeksi, mutta mulle tuli esim. pikku-millin viestistä hyvä mieli, siis siitä, et itkettää vauvan kanssa kaikki. Ikäväähän se on, mutta jotenkin helpottaa se, ettei muutkaan koe sitä vauva-arkee vaan ihanana ja helppona, saan minäkin sitten panikoida ja pelätä ja tiedän, et silti siitä tulee selviämään jollain tavalla.
viivi oli palstoilla pitkästä aikaa, tänne vaan! Kirjottelet, kun siltä tuntuu. Ei tää mikään suljettu palsta ole, jokainen kirjottaa oman tarpeensa mukaan.
Ladiella vaan g-puuhat jatkuu, toivottavasti saat sen pian valmiiksi!! Pääsetkö muuten kokoarvioon kun sf-mitta on iso?
Viiperon käännös oli onnistunut, tai siis Kaapon käännös, hieno homma.
sirun paketti antaa odotuttaa itseään, mutta ei siihen enää kauaa mene.
tikrukin on ollut mega-aktiivinen. Huomenna vielä korkkarit jalkaan ja menoks... olispas hauska munkin laittaa korkkarit, mahtais näyttää ihanalle näissä turvonneissa pallojaloissa!
Iisa ja Hermione oli kasautuneet Tampere-pinoon, mä en oo saanut aikaiseksi. Toivottavasti Iisan selkäkivut ei pahene, muista levätä välillä kunnolla.
SS, mene ihmeessä sinne lääkärille, jos olo ei ala yhtään helpottamaan.
Lopuksi vielä Titi-uulle isot pahoittelut, elämä on niin epäreilua.
Nyt lopetan romaanini ja taidan mennä suihkuun. Pitäis keksiä huomiseksi jotain tekemistä, ettei menis päivä ihan vaan minuutteja laskiessa.
-Osse
www.missymom.net