Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjettömän rasittava tuttavani on varannut saman juhannuksenviettopaikan

Vierailija
22.06.2022 |

kuin minä ja mieheni. Ahdistaa. Kyseessä on yleinen paikka jossa paljon ihmisiä. Olen odottanut juhannusta kuin kuuta nousevaa, mutta nyt se tuntuu olevan pilalla jo etukäteen. Olen pahalla tuulella jo valmiiksi.

Kyseessä on siis sosiaalisesti taidoton ihminen jolla on aivan jatkuva puheripuli. Aiheet ovat aina samoja eivätkä ole ikinä kiinnostaneet ketään alun perinkään. Hän ei ymmärrä normaalia puhetta; kaikki pyynnöt olla välillä hiljaa kaikuvat kuuroille korville.

Tämä tuttava on aivan innoissaan että ollaan samassa paikassa ja voidaan viettää yhteistä juhannusta. Minua melkein itkettää.

Voisiko joku kertoa tulevasta pas kasta jussistaan, ihan vain vertaistukena?

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon tunnevampyyri...

Vierailija
102/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat paikkaa, aikuinen ihminen. Lopeta tollanen itkeminen. Tai kerrot rttä haluat olla rauhassa ja jos ei ole munaa kertoa että haluat olla rauhassa niin ihan oma häpeä. Jotenkin olet antanut hänen ymmärtää että kanssasi voi käyttää olla seurassa, joten mieto myös omaa köytöstäsi.

Olen ignoorannut tätä ihmistä törkeästi jo pari vuotta. Sillä ei ole vaikutusta. Aion toki sanoa suoraan etten kaipaa hänen seuraansa, vaan kun tiedän jo nyt ettei silläkään ole vaikutusta.

Ap

Sun sanominen ei tunnu menevän perille. Pistä miehesi sanomaan, josko tehoaisi paremmin.

Mies lupasi heti sanoa asiasta suoraan kun kuuli kuka on tulossa samoille mestoille. Tiedän vain että ainakaan alkuillasta hänestä ei ole sanomaan yhtään mitään riittävän tiukasti. On aivan liian sovinnainen ja kohtelias ihminen, vaikka tietääkin ettei se tässä tapauksessa todellakaan riitä.

Pistän enemmän toivoa ystävääni, joka hänkin on kohtelias ja ystävällinen tyyppi muttei siedä mitään sontaa tai häiriköintiä määräänsä enempää. Toivon että hän saa suunsa auki nopeasti. Ystäväni käytöksestä minua ei voi syyttää millään logiikalla, luojan kiitos.

Ap

Kurjaa vetäytyä ystävän selän taakse kun itsellä ei riitä ryhtiä vetäytyä tilanteesta pois tai luonteenlujuutta puhutella ihmistä suoraan, että olet häiriöksi. Sun ja ystäväsi "suunnitelma" syöttää hänelle pilaantunutta kanaa on myös sairas, ruokamyrkytys voi olla jopa hengenvaarallinen tila. Miksi alentua itse samanlaiseksi kiusaajaksi ja häiriköksi vain siksi ettei kehtaa sanoa asioita suoraan?

Mene jo pois, trolli.

Eikö vastaus miellyttänytkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat paikkaa, aikuinen ihminen. Lopeta tollanen itkeminen. Tai kerrot rttä haluat olla rauhassa ja jos ei ole munaa kertoa että haluat olla rauhassa niin ihan oma häpeä. Jotenkin olet antanut hänen ymmärtää että kanssasi voi käyttää olla seurassa, joten mieto myös omaa köytöstäsi.

Olen ignoorannut tätä ihmistä törkeästi jo pari vuotta. Sillä ei ole vaikutusta. Aion toki sanoa suoraan etten kaipaa hänen seuraansa, vaan kun tiedän jo nyt ettei silläkään ole vaikutusta.

Ap

Sun sanominen ei tunnu menevän perille. Pistä miehesi sanomaan, josko tehoaisi paremmin.

Mies lupasi heti sanoa asiasta suoraan kun kuuli kuka on tulossa samoille mestoille. Tiedän vain että ainakaan alkuillasta hänestä ei ole sanomaan yhtään mitään riittävän tiukasti. On aivan liian sovinnainen ja kohtelias ihminen, vaikka tietääkin ettei se tässä tapauksessa todellakaan riitä.

Pistän enemmän toivoa ystävääni, joka hänkin on kohtelias ja ystävällinen tyyppi muttei siedä mitään sontaa tai häiriköintiä määräänsä enempää. Toivon että hän saa suunsa auki nopeasti. Ystäväni käytöksestä minua ei voi syyttää millään logiikalla, luojan kiitos.

Ap

Kurjaa vetäytyä ystävän selän taakse kun itsellä ei riitä ryhtiä vetäytyä tilanteesta pois tai luonteenlujuutta puhutella ihmistä suoraan, että olet häiriöksi. Sun ja ystäväsi "suunnitelma" syöttää hänelle pilaantunutta kanaa on myös sairas, ruokamyrkytys voi olla jopa hengenvaarallinen tila. Miksi alentua itse samanlaiseksi kiusaajaksi ja häiriköksi vain siksi ettei kehtaa sanoa asioita suoraan?

Ei olla oikeasti suunnittelemassa mitään ruokamyrkytysjekkuja. Muut varmasti ymmärsivät sen vitsiksi. Ollaan puhuttu miehen kanssa myös hukkumisen edesauttamisesta sekä nukutusnuolihankinnoista, mutta nekin saavat jäädä puheen tasolle.

Tosiaan, suoraan sanominen ei tässä tapauksessa auta. Kuten olen jo moneen kertaan kirjoittanutkin. Osaan kyllä sanoa asioita suoraan kun tarve vaatii.

Ap

No ethän sä osaa. Aiemmin kirjoitit että kuuntelit häntä puolitoista tuntia tekemättä elettäkään. Ja kirjoitit myös ettet kehtaa sanoa suoraan kun joudut pitämään näennäisen kohteliaita välejä yhteisen työpaikan vuoksi. Jos hän häiritsee sinua työajan ulkopuolellakin niin kyllähän tuolle pitää stoppi tehdä.

Vierailija
104/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei olla oikeasti suunnittelemassa mitään ruokamyrkytysjekkuja. Muut varmasti ymmärsivät sen vitsiksi. Ollaan puhuttu miehen kanssa myös hukkumisen edesauttamisesta sekä nukutusnuolihankinnoista, mutta nekin saavat jäädä puheen tasolle.

Tosiaan, suoraan sanominen ei tässä tapauksessa auta. Kuten olen jo moneen kertaan kirjoittanutkin. Osaan kyllä sanoa asioita suoraan kun tarve vaatii.

Ap

No ethän sä osaa. Aiemmin kirjoitit että kuuntelit häntä puolitoista tuntia tekemättä elettäkään. Ja kirjoitit myös ettet kehtaa sanoa suoraan kun joudut pitämään näennäisen kohteliaita välejä yhteisen työpaikan vuoksi. Jos hän häiritsee sinua työajan ulkopuolellakin niin kyllähän tuolle pitää stoppi tehdä.

Juu, kuuntelin puolitoista tuntia testinä. Tai siis en kuunnellut, mutta en poistunut paikalta. Se kerta avasi silmäni sille ettei minun tarvitse olla kohtelias ja sietää käytöstä jonka lasken henkiseksi väkivallaksi.

Olen sittemmin useamman kerran kehottanut suoraan tyyppiä olemaan hiljaa, tuloksetta.

Ja ei, en sanonut etten voi sanoa suoraan, vaan että en voi olla liian töykeä.

Ap

Vierailija
105/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto nyt niin aktuellia.

Vierailija
106/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille, että ette menekään sinne paikkaan juhannuksena. Vaikka oikeasti menisittekin. Jos siellä edes jotenkin onnistuu välttelemään häntä, vaikea sanoa, kun en tiedä mikä paikka kyseessä. Tai sitten ette ole huomaavinaankaan koko tyyppiä, jatkatte vaan omaa juttua, vaikka kuinka se selittäisi vieressä. Tai alat itse selittää aina sen päälle kaikkea joutavaa.

Vierailija
107/145 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sille, että ette menekään sinne paikkaan juhannuksena. Vaikka oikeasti menisittekin. Jos siellä edes jotenkin onnistuu välttelemään häntä, vaikea sanoa, kun en tiedä mikä paikka kyseessä. Tai sitten ette ole huomaavinaankaan koko tyyppiä, jatkatte vaan omaa juttua, vaikka kuinka se selittäisi vieressä. Tai alat itse selittää aina sen päälle kaikkea joutavaa.

Ikävä kyllä ei ole mahdollista vältellä. Se olisikin paras vaihtoehto.

Ignoraaminen on ihan hyvä keino, mutta laskeehan se tunnelmaa kun yksi papattaa vieressä tauotta vaikka muut keskittyisivät puhumaan keskenään.

Ap

Vierailija
108/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap mahdollista että soitat juhannusviettopaikkaan, esiinnyt tämän rasittavan ihmisen sisarena ja perut heidän varauksen? Tyyliin " sisareni varasi mökin/ huoneen mutta on sairastunut vakavasti eikä pääsekään tulemaan". Otat etukäteen selville ne tiedot mitä kysyvät etukäteen ( nimi, osoite, puh. ja syntymäpäivä...ei kukaan muista ulkoa sotun loppuosaa joten se ei haittaa jos et tiedä) Hyvässä lykyssä heidät käännytetään portilla/ respassa jne. ja rauhaisa juhannus teille taattu.

Muista käyttää prepaid- liittymää soittaessa.

Vierailija
109/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap mahdollista että soitat juhannusviettopaikkaan, esiinnyt tämän rasittavan ihmisen sisarena ja perut heidän varauksen? Tyyliin " sisareni varasi mökin/ huoneen mutta on sairastunut vakavasti eikä pääsekään tulemaan". Otat etukäteen selville ne tiedot mitä kysyvät etukäteen ( nimi, osoite, puh. ja syntymäpäivä...ei kukaan muista ulkoa sotun loppuosaa joten se ei haittaa jos et tiedä) Hyvässä lykyssä heidät käännytetään portilla/ respassa jne. ja rauhaisa juhannus teille taattu.

Nyt on sen luokan evil mastermind-ajattelua että nostan todellakin hattua! :D

Hätä ei kuitenkaan enää ole tämän näköinen; tuttavalta tuli vajaa tunti sitten viesti etteivät he pääsekään tulemaan paikalle. Rukouksiini on siis vastattu. Mitään syytä ei kertonut, mutta ei sillä ole väliäkään. Tärkeintä on etteivät tule.

Nyt alkaa tuntua juhannukselta! 

Ap

Vierailija
110/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei tuttava siis tulekaan? Jospa tekee yllärin, eli ilmoittaa viime tipassa, että päästiinpä sittenkin tulemaan.

Vierailija
111/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan lukenut tän ketjun. Tai sen mies ja tunnistanut. Onnea tuleviin tilanteisiin töissä.

Vierailija
112/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei tuttava siis tulekaan? Jospa tekee yllärin, eli ilmoittaa viime tipassa, että päästiinpä sittenkin tulemaan.

Hassua miten luin tämän viestin minuutti sen jälkeen kun ystäväni lähetti viestin samasta aiheesta. :D

Ensin valtava helpotuksen aalto ja sitten entistäkin suurempi pettymyksen karvas kalkki kun pääsevät sittenkin paikalle.

Toivotaan nyt parasta!

Ap

Vierailija
113/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan lukenut tän ketjun. Tai sen mies ja tunnistanut. Onnea tuleviin tilanteisiin töissä.

Mulle tuli heti sama mieleen. Ei kuitenkaan vaikuttanut mitenkään kiukkuiselta viesteissään (ja niitähän taas tuli muutaman metrin pituudelta random aiheista vaikken vastannut kuin siihen ekaan).

Ap

Vierailija
114/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hätä ei kuitenkaan enää ole tämän näköinen; tuttavalta tuli vajaa tunti sitten viesti etteivät he pääsekään tulemaan paikalle. Rukouksiini on siis vastattu. Mitään syytä ei kertonut, mutta ei sillä ole väliäkään. Tärkeintä on etteivät tule.

Ap

LOL. Unohdit trollatessasi mitä kello on.

Vierailija
115/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sellainen juhannuksenviettopaikka on, johon voi kuka tahansa tulla mutta joka pitää varata mutta on kuitenkin yleinen. Tämä on taas niitä palstahulluun juttuja.

Vierailija
116/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi tehdä juhannuksen töitä. Ei ole pakko viettää mitään.

Vierailija
117/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

LOL. Unohdit trollatessasi mitä kello on.

Nyt meni ohi.

Ap

Vierailija
118/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi tehdä juhannuksen töitä. Ei ole pakko viettää mitään.

Niin voi. Onneksi enää ei tarvitse. Juhannus on vuoden ykkösjuhla.

Ap

Vierailija
119/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, ap. Jos ei ole tavannut tällaista ihmistä, voi olla vaikea kuvitella että heitä on olemassa.

Jos tällaiselle sanoo että no niin, meidän kuulumiset taitaa olla nyt vaihdettu ja jatkan nyt iltaa omassa seurueessani, hän loukkaantuu.

Jos normaali ihminen kokee itsensä loukkaantuneeksi, hän vetäytyy ja jättää jatkossa vähän etäisyyttä. Tällainen ihminen ei. Hänen pitää sen sijaan saada siinä paikassa tietää, että miksi? Miten niin kuulumiset vaihdettu? Miksi et halua olla minun seurassani? Miten niin puhun liikaa? En puhu, kaikki on ihan totta mitä olen puhunut? Ei kai siinä ole mitään väärää että tuttavan kanssa keskustelee, miten on? Eli mikä on ongelma? Niin hänen kälyn kummin kaimakin väitti että hän puhuu liikaa, mutta kälyn kummin kaiman serkku reputti ajokokeen, eli siitä selvisi että hän oli kaikkiaan väärässä, ja myös heidän kanssaan on aivan mukavasti oltu reissussa, joten miksi te nyt ette muka voi edes yhtä juhannusta yhdessä viettää?

Ja seuraa perässä, ja nauttii jokaisesta sekunnista jonka onnistuu toisen huomiota varastamaan.

Normaalien ihmisten päivä myös menee pilalle kunnon riitelystä, eli ei ole helppoja konsteja ulos noista tilanteista.

Tässä on muuten hyvin kuvailtu tuo ihmistyyppi. Kirjaimellisesti kiimassa jokaisesta sekunnista, jonka saa vietyä toisten aikaa. Haluaa pitää itsensä äänessä ja ottaa tilan muilta.

Tuo on totta, että normaalien ihmisten päivä menee pilalle konflikteista. Juhannuksena pitäisi saada olla rauhassa ja rennosti.

Korostetaan vielä sellaisille, jotka eivät tunne tuota ihmistyyppiä. Kyse ei ole kännissä jankkaajista, vaikka repliikit ovat ihan samanlaisia. "Tämä paikka on varattu." "Ai että oikein varattu, eikä minulle? No kuule annas kun mä kerron. Ei ollut tarkoitus häiritä, oli vain niin nättiä likkaa liikkeellä. Tai nyt kun läheltä katson, niin ethän sä nätti ole. Tota kaveria mä voisin kyllä... Antakaa nyt istun hetkeksi. Kato mä kerron teille... Mä oon sellainen mies, että" ja tähän kohtaan kymmenen minuutin örinämonologi, jonka jälkeen mies istuu viereiseen pöytään ja tuijottaa ja huutelee sieltä, kunnes naisten ilta on lopullisesti pilalla.

Kirjoitettuna hauskan kuuloinen. Oikein suomalainen näytelmähahmo. Mutta paikanpäällä tämä on psyykkisesti raskasta. Tälle on olemassa jokin psykologian termikin, miten tuollaiset ihmiset imevät muilta hapen.

Olet niin oikeassa! Nämä ihmistyyppikuvaukset ovat todella oivallisia.

Jos itse omaa vähän samaa luonteenlaatua, ilta ei ole pilalla siitä, että 10 min välein joutuu toistelemaan, että mene pois, kiitos ei, jne. Monella kuitenkin on.

Pahin versio näistä muuten on se, joka tunkee aluksi kaljan kanssa pöytään sönkäten, että kuule mä tarjoan sulle, vaikka olet niin hankala. Vaikka sanot, että ensinnäkään en juo kaljaa missään oloissa ja toisekseen maksan omat juomani, niin sehän ei ole mikään poismenon kehotus, vaan aihe alkaa jänkkäämään, että miksi et juo ja mitä muka maksat. Sillä kaljallahan tämä oikeus kun on jo ostettu.

Vierailija
120/145 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs pakko sen hankalan tyypin seurassa on olla - vaivihkaa poistut kauemmas jos tunkee liian likelle

Ei ole pakko, mutta kyseinen tyyppi ei käy täysillä. Seuraa ihmisiä kuin hai laivaa ja pitkää tauottomia monologejaan. Jos sille sanoo että ole hiljaa, se vaikenee 0,7 sekunniksi. Sitten moottoriturpa taas käynnistyy.

Ap

"Omiiituinen höpöööttäjä! "😂

Otan osaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi