Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttää aamulla pitkään nukkuvat

Vierailija
22.06.2022 |

Nytkin lähdössä erään tutun kanssa. En kehdannut ilmoittaa lähtöä aiemmaksi kuin klo 10. Ihan kuin heidän nukkumisensa olisi jotain pyhempää kuin mun aika aamuisin. Myös äitini aina paheksuu sitä, että olen joka paikkaan lähdössä niin aikaisin.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema aamuvirkuille

Vierailija
42/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkku, joka pitää niitä, jotka jaksavat valvoa aamuyöhön menetettyinä tapauksian herää klo23 siihen että katto on syttynyt tuleen, soittaa häkeen. Häke toteaa, että kaikki alueen palomiehet ovat aamuvirkkuja, joten ovat kaikki nukkumassa. Tulevat sitten aamulla seitsemän aikaan sammuttamaan palon, soittaja voi mennä itsekin takaisin nukkumaan. Aamuvirkku kiittää häkeä, on se hyvä kuinka palomiehet ovat kunnon ihmisiä, eikä mitään aamuyöhön valvojia, nukkuvat yöllä kuten soittajakin. Kyllä maailman pitää pysähtyä siksi aikaa kun kunnon ihmiset nukkuvat, joten aamuvirkku menee tyytyväisenä takaisin nukkumaan tulen levitessä koko taloon. Häken työntekijänkin olisi parempi mennä nukkumaan, jotta olisi kunnon ihminen.

Aamuvirkuista saa tällaisen käsityksen aika monesti. Jostain ihme syystä väitetään, kuinka aamuvirkut olisivat älykkäämpiä kuin iltavirkut, vaikka totuus on että iltavirkut olisivat vähintään yhtä hyviä koulussa, jos saisivat opiskella silloin, kun ovat luontaisesti virkeimmillään, kuten aamuvirkut saavat nyt.

Erilaisuuden ymmärtäminen on ainakin äänekkäimmillä itsensä korottaja-aamuvirkuilla nollissa. Kiitos teille aamuvirkuille, jotka ymmärrätte ettei ihmiskunta pysty toimimaan, jos kaikki olisivat aamuvirkkuja, ettekä ärsyynny vaan ymmärrätte erilaista rytmiä läheisiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä juuri heräsin ja aion nukkua vielä vähän aikaa, koska tein klo neljään asti yöllä töitä.

Vierailija
44/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun tasaisesti 6-7 tuntia. Normaalisti käyn nukkumaan 23 jälkeen ja herään kuuden jälkeen. Jos joskus näillä vuosilla viitsin riekkua johonkin aamuyön kolmeen, niin siltikin nukun sen päälle saman seitsemisen tuntia, eli herään kymmenen maissa. Yksinkertaista. Iltapäivään nukkumisesta tulee aivan järkyttävä tokkurainen olo loppupäiväksi ja tuntuu menevän koko päivän täysin hukkaan.

Vierailija
45/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aamun virkku illan torkku! Joten en ole henkilöiden kanssa tekemisissä ,joille aamut vaikeita,pääsevät likelle vasta ilta päivällä.,Eivät edes yritä tapaamisiin herätä ajoissa ja eivät siis kunnioita toisen ihmisen aikaa.Jätän kylmästi taakseni sellaiset ihmiset. Niin ei turhaa hatutus tule!

Jännä että ne aamuisin pitkään nukkuvat ovat sinusta ainoita joiden pitää "kunnioittaa toisen ihmisen aikaa". Sinua toisten kunnioittaminen ei mielestäsi koske kun sinähän olet tässä se joka ei kunnioita pitkään nukkuvien aikaa. Ihmeellisiä minä, minä, minä tyyppejä jotka aina kuvittelee, että muiden täytyy tehdä kaikki kompromissit.

Vierailija
46/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa natinaa. Toiset on aamuvirkkuja ja toiset iltavirkkuja. Itteeni ärsyttää aamut ihan sikana ja oon huonolla tuulella, koska en oo saanut nukkua pitkään. Mutta töiden takia on pakko herätä aikaisin.

Ite virallisesti "herään" eloon vasta joskus iltapäivällä.

SItten on jaksamista vaikka mihin ja myöhään yöhön. Näin olemme erilaisia. 

Turha siitä on hernettä ottaa nenään. Vai haluisitko heti aamulla seuraks ihmisen, jota vi...tu..ttaa, koska on vielä väsynyt, eikä jaksa ees puhua?

Vierailija
47/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei voita sitä, että saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ilman herätyskelloa. Lomalla odotan eniten tuota. Ja hitaita aamuja. Eiköhän tämä maailma pyöri muutenkin jo aamuvirkkujen rytmin mukaan niin antakaa ihmisten elää rytminsä mukaan edes lomilla ja lopettakaa se mollaaminen. Mieluiten minäkin olisin aamuvirkku, koska voin oikeasti fyysisesti pahoin jos pitää herätä liian aikaisin. Olen koko päivän väsynyt. Tätä on joutunut tekemään niin opiskeluaikoina kuin nyt työelämässä. Olen aina vihannut klo: 8. aamuja.

Vierailija
48/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aamun virkku illan torkku! Joten en ole henkilöiden kanssa tekemisissä ,joille aamut vaikeita,pääsevät likelle vasta ilta päivällä.,Eivät edes yritä tapaamisiin herätä ajoissa ja eivät siis kunnioita toisen ihmisen aikaa.Jätän kylmästi taakseni sellaiset ihmiset. Niin ei turhaa hatutus tule!

Samoin jos sinun kanssasi yrittää sopia tapaamista klo 21 tai 22, et kunnioita toisen aikaa itsekkäällä aikaisella nukkumaanmenollasi.

Vierailija
49/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhannusaamu kaverin mökillä. Nukun lattialla ohuen patjan päällä. Olen ollut hereillä jo pari tuntia. En kuitenkaan kehtaa mennä keittiöön kolistelemaan ja kahvia keittämään.

Makaan siis sijoillani, kunnes muu porukka herää.

Tämä siis muutama vuosi sitten. Ei toistu enää ikinä.

Niin tuttu tunne. Ei pelkästään juhannuksena, vaan aina vieraillessa, varsinkin kesäisin. Pimeänä vuodenaikana pitkään nukkumisen voi vielä joten kuten ymmärtää, mutta kultaisena kesäaamuna??! Sinä NUKUT??!

Sinä taas olet nukkumassa jo klo 21, kun muut pitää hauskaa?

Vierailija
50/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun seurustelin aamuvirkun miehen kanssa. Istuessamme ravintolaivassa  kesäiltaa herra alkoi klo 23 nurista ja haukotella, minä  ilmoitin että lähteköön jos tahtoo ja oikeasti  lähti. Jätti minut kaksin sangriakannun kanssa.  Menin hänen luokseen kuitenkin yöksi kun niin oli sovittu ja tiesin missä vara-avain on, klo 9 sitten heräsin kun  imuroi.. en tiedä oliko kosto vai aamuvirkkuuta, ehkä molempia. 

Samoin leffa-illat olivat leffa-iltapäiviä kun tyyppi oli klo 22 kypsä sänkyyn ja nurisi  ja naukui minua viereen. Ja sitten  nurisi kun katsoin kännykkää, kun eihän minua nukuttanut yhtään.

Vierailija
51/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minuakin ärsyttää, vaikka tämä taitaa olla asia jota ei saisi ääneen sanoa. Varsinkaan saman katon alla en sietäisi ihmistä, joka voisi helposti nukkua vaikka puoleen päivään. Tinderissä heitin heti vasemmalle nämä "hitaat aamut"-ihmiset. Ällöttää ajatus aamu-unisesta meiningistä.

Vierailija
52/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun seurustelin aamuvirkun miehen kanssa. Istuessamme ravintolaivassa  kesäiltaa herra alkoi klo 23 nurista ja haukotella, minä  ilmoitin että lähteköön jos tahtoo ja oikeasti  lähti. Jätti minut kaksin sangriakannun kanssa.  Menin hänen luokseen kuitenkin yöksi kun niin oli sovittu ja tiesin missä vara-avain on, klo 9 sitten heräsin kun  imuroi.. en tiedä oliko kosto vai aamuvirkkuuta, ehkä molempia. 

Samoin leffa-illat olivat leffa-iltapäiviä kun tyyppi oli klo 22 kypsä sänkyyn ja nurisi  ja naukui minua viereen. Ja sitten  nurisi kun katsoin kännykkää, kun eihän minua nukuttanut yhtään.

Onko tuollaisia miehiä oikeasti? Tänne kiitos!

Vierailija
53/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää aikaisin nukkumaan menijät. Kesällä varsinkin, kun päivä on pitkä ja ulkoilla voi vasta illalla. Terassille ei voi mennä, ei lenkille, iltakahvitkin on ihan nounou, kun just pitää käydä nukkumaan.

Vierailija
54/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei voita sitä, että saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ilman herätyskelloa. Lomalla odotan eniten tuota. Ja hitaita aamuja. Eiköhän tämä maailma pyöri muutenkin jo aamuvirkkujen rytmin mukaan niin antakaa ihmisten elää rytminsä mukaan edes lomilla ja lopettakaa se mollaaminen. Mieluiten minäkin olisin aamuvirkku, koska voin oikeasti fyysisesti pahoin jos pitää herätä liian aikaisin. Olen koko päivän väsynyt. Tätä on joutunut tekemään niin opiskeluaikoina kuin nyt työelämässä. Olen aina vihannut klo: 8. aamuja.

Miten aikaisin herääminen sulkee pois hitaat aamut?? Hitaan aamun merkityshän juuri on nousta aikaisin kun "koko muu maailma nukkuu" ja hitaasti comfyilla päivään. Jos heräät iltapäivällä nini sitten sinä vietät hidasta iltapäivää kun kaikki ympärillä touhottavat.

Vierailija
55/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellistä miten monet asiat voi ärsyttää. Niin, kaikki eivät halua elää samalla tavalla ja kaikki eivät ole aamuvirkkuja! Tykkäisitkö sinä sitten siitä, jos tämä sinun iltavirkku ystävä yrittäisi tuppautua sinulle kylään tai kysyä sinua jonnekin kun kello on jo kymmenen illalla, silloin kun sinua nukuttaa?

Se että ei häiritse toisen unia ja yrittää tehdä toiselle mukavan olon, on perushuomioimista ihmissuhteissa. Toisten pakottaminen tai paheksuminen heidän elämänrytmistään on turhaa ja toivotonta.

Vierailija
56/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herään yleensä viideltä ja sitten olenkin jo aamupäivällä aivan sippi.

Vierailija
57/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ei väliä, mutta talven pimeydessä herään aikaisintaan klo 9-10

Pimeään herääminen on pahinta minulle.

Vierailija
58/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aikaisin herääminen sulkee pois hitaat aamut?? Hitaan aamun merkityshän juuri on nousta aikaisin kun "koko muu maailma nukkuu" ja hitaasti comfyilla päivään. Jos heräät iltapäivällä nini sitten sinä vietät hidasta iltapäivää kun kaikki ympärillä touhottavat.

En herää iltapäivällä. Älä sinä määrittele mikä kenellekin on hitaan aamun syvin merkitys.

Vierailija
59/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen klo 21.00 nukkumaan ja arkisin kello herättää 3.30, ei muuten jaksaisi, viikonloppuisinkin herään viimeistään klo 7.30 vaikka saisi nukkua, silloinkin menen nukkumaan viimeistään klo 22.00, ei pysy silmät auki.

Vierailija
60/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kesäaamut on ihmisen parasta aikaa, joten ymmärrän. Ymmärrän myös sen, ettei kaikki ole aamuvirkkuja. Mutta joku tolkku pitäisi kuitenkin olla. Omassa tuttavapiirissä on näitäkin, joiden kanssa ei voi sopia yhtään mitään ennen iltapäivää, koska nukkuvat helposti puoleen päivään. Eikä kyse ole mistään syrjäytyneistä, vaan normaaleista työssäkäyvistä ihmisistä, joilla sitten vapailla ollessa rytmit on ihan mitä sattuu. Oma toimeliain aika päivästä on kyllä siinä vaiheessa jo ohi, joten tällaiset ihmissuhteet sitten hiljalleen vain hiipuvat. Heitä sitten luultavasti ärsyttää se, etten itse ole kiinnostunut riekkumaan aamuyöhön saakka. Ehkä se on sitten heidän mielestään ihmisen parasta aikaa?

"Varsinkin kesäaamut on ihmisen parasta aikaa," No, minun mielestäni eivät ole. 

"Ymmärrän myös sen, ettei kaikki ole aamuvirkkuja." Ymmärrätkö? Niin kuin oikeasti?

"Mutta joku tolkku pitäisi kuitenkin olla." Mikä tolkku? Ja miksi? Ja kuka sen määrittelee - ilmeisesti kaltaisesti aamuvirkku?

"nukkuvat helposti puoleen päivään" Saa nukkua.

"rytmit on mitä sattuu" Saa olla. Siis oikeasti, mitä haittaa siitä on että joku saa kerrankin vapaalla elää niin kuin itsestä tuntuu parhaalta? 

"Oma toimeliain aika" Niin, OMA. Nyt päästiin jo vähän jyvälle. 

"Ehkä se on sitten heidän mielestään ihmisen parasta aikaa?" BINGO.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi