Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttää aamulla pitkään nukkuvat

Vierailija
22.06.2022 |

Nytkin lähdössä erään tutun kanssa. En kehdannut ilmoittaa lähtöä aiemmaksi kuin klo 10. Ihan kuin heidän nukkumisensa olisi jotain pyhempää kuin mun aika aamuisin. Myös äitini aina paheksuu sitä, että olen joka paikkaan lähdössä niin aikaisin.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto. Mut sun aamuaika on kuitenkin tärkeämpää kuin heidän nukkumisaika ?

t. toinen aikainen, joka tekee kompromisesseja koska elämä usein sitä vaatii

Vierailija
2/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nukkua esim 6 tuntia, ja mieti sen jälkeen onko jokainen tunti vrk saman arvoinen vai olisiko jonkin voinut uhrata nukkumiseen. Samahan vaikkei nukkuisiollenkaan, koska aikaa se vaan on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikainen mato linnun nappaa!

Vierailija
4/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aamun virkku illan torkku! Joten en ole henkilöiden kanssa tekemisissä ,joille aamut vaikeita,pääsevät likelle vasta ilta päivällä.,Eivät edes yritä tapaamisiin herätä ajoissa ja eivät siis kunnioita toisen ihmisen aikaa.Jätän kylmästi taakseni sellaiset ihmiset. Niin ei turhaa hatutus tule!

Vierailija
5/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kesäaamut on ihmisen parasta aikaa, joten ymmärrän. Ymmärrän myös sen, ettei kaikki ole aamuvirkkuja. Mutta joku tolkku pitäisi kuitenkin olla. Omassa tuttavapiirissä on näitäkin, joiden kanssa ei voi sopia yhtään mitään ennen iltapäivää, koska nukkuvat helposti puoleen päivään. Eikä kyse ole mistään syrjäytyneistä, vaan normaaleista työssäkäyvistä ihmisistä, joilla sitten vapailla ollessa rytmit on ihan mitä sattuu. Oma toimeliain aika päivästä on kyllä siinä vaiheessa jo ohi, joten tällaiset ihmissuhteet sitten hiljalleen vain hiipuvat. Heitä sitten luultavasti ärsyttää se, etten itse ole kiinnostunut riekkumaan aamuyöhön saakka. Ehkä se on sitten heidän mielestään ihmisen parasta aikaa?

Vierailija
6/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihmiset jotka haluaa yhdeksältä illalla iltapalan kun muut vielä istuvat terassilla nauttimassa kesäillan tunnelmista.

Vierailija
7/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golden Stunde hat Gold im Mund!

Vierailija
8/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ottaa päähän kaikki jotka ei ole jalkeilla jo ennen kuutta. Jotain rotia elämään laiskiaiset stana!

Vierailija
9/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kesäaamut on ihmisen parasta aikaa, joten ymmärrän. Ymmärrän myös sen, ettei kaikki ole aamuvirkkuja. Mutta joku tolkku pitäisi kuitenkin olla. Omassa tuttavapiirissä on näitäkin, joiden kanssa ei voi sopia yhtään mitään ennen iltapäivää, koska nukkuvat helposti puoleen päivään. Eikä kyse ole mistään syrjäytyneistä, vaan normaaleista työssäkäyvistä ihmisistä, joilla sitten vapailla ollessa rytmit on ihan mitä sattuu. Oma toimeliain aika päivästä on kyllä siinä vaiheessa jo ohi, joten tällaiset ihmissuhteet sitten hiljalleen vain hiipuvat. Heitä sitten luultavasti ärsyttää se, etten itse ole kiinnostunut riekkumaan aamuyöhön saakka. Ehkä se on sitten heidän mielestään ihmisen parasta aikaa?

Koko ikäni olen nukkunut aamuisin tooosi pitkään ,kun on ollut vp tai loma, lukuunottamatta yli 40 v työuraa,kun menin töihin säännöllisesti klo 9.00 ja tietysti silloin kun lapset olivat pieniä ja oli myös pakko herätä aikaisin.

Mutta, aah nyt ,kunnolenollut eläkkeellä jo kymmenen vuotta , nukun aina pitkään ja herättyäni olen todella aikaansaava.

Vierailija
10/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki ihmiset ärsytätte mua myös, etenkin ap.

Vierailija
11/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, mun on nälkäääää!!

Vierailija
12/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihmiset jotka haluaa yhdeksältä illalla iltapalan kun muut vielä istuvat terassilla nauttimassa kesäillan tunnelmista.

Kai terassiltaki ruokaa saa? Vai pitääkö olla puurohautaa ja pussiteetä?

Vierailija
13/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo klo 10 on kyllä minusta oiva kompromissi aamuvirkun ja pitkällä aamuun nukkuvan välillä ja taitaa siltikin lipsahtaa sille pitkään nukkuvalle varsin aikaiseksi aamuajaksi, koska pakottaa heräämään jo kahdeksan maissa (tai jos on sutjakka liikkeelle lähtijä ja matka tapaamiseen olematon, niin ehtii yhdeksältäkin herätä), mikä ei minusta ole pitkään nukkumista, vaan vapailla täysin normaali aika nousta ylös. Pitkään nukkuvat ei ole kymmeneltäkään hereillä.

Oma äitini olisi menossa jo ennen kymmentä asioille (ennen kuin vaatekaupatkaan on auki...), mutta kompromissina ollaan saatu sovittua menot klo 10.30-11.00 alkavaksi.

Samoin neuvolassa olen sanonut, ettei aikaiset aamuajat klo 8-9 tienoilla käy, koska tuohon aikaan aletaan vasta heräillä lasten kanssa.

Omasta mielestä aikainen herätys aamulla on ennen klo 7. Normaaliaika herätä klo 7-9 ja jos menee yhdeksän jälkeen, niin herätys on myöhäisen puolella ja oikeasti aamutorkut heräävät vasta 10 jälkeen. Sitten on nämä menetetyt tapaukset, jotka eivät ole hereillä puolen päivän aikaankaan.

Vierailija
14/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen täysin ilta/yöihminen. Tuotti tuskaa mennä aikaisin nukkumaan, jo pikkulapsena minulla oli nukahtamisvaikeuksia. Aamulla ei päässyt ylös sängystä. Lapsuus tosin oli osittain (ei koko ajan vaan tietyiltä osin) turvaton, joten en tiedä oliko sillä osuutta asiaan.

Sitten tapahtui jotain mystistä ja minusta tuli entiseen verrattuna aamuihminen, mua alkaa nukuttaa illanvietossakin 23 ja alan haukotella. Sanoisin siis, että turha siitä on ulista mikä kenenkin rytmi on, kun se ei ole noin vain päätettävissä, käännä itse rytmisi erilaiseksi kuin mitä luonto sulle sanoo ja tule sitten kertomaan miten helppoa se oli.

Vierailija
15/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli iltapäivän puolella tapaaminen = aamuyöhön asti riekkuminen? :DD Voi sentään kun te aamuihmiset väsähdätte aikaisin...

Vierailija
16/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusaamu kaverin mökillä. Nukun lattialla ohuen patjan päällä. Olen ollut hereillä jo pari tuntia. En kuitenkaan kehtaa mennä keittiöön kolistelemaan ja kahvia keittämään.

Makaan siis sijoillani, kunnes muu porukka herää.

Tämä siis muutama vuosi sitten. Ei toistu enää ikinä.

Vierailija
17/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli iltapäivän puolella tapaaminen = aamuyöhön asti riekkuminen? :DD Voi sentään kun te aamuihmiset väsähdätte aikaisin...

Onko sulla haasteita luetun ymmärtämisessä?  

Vierailija
18/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla nuo kaikki lapset vielä nukkuu, kello kymmenen. Ihanaahan se on lomalla nukkua kun kerrankin ei tarvi herätä aikaisin. Itse en saa enää nykyisin unta aamuisin vaikka se mukavaa olisikin, tänäänkin heräsin tuossa kuuden jälkeen ja nyt väsyttää. Kahvia keitin ja laitoin pyykit koneeseen pyörimään. Mietiskelen tässä mitähän tänään tekisin, mutta ei oikein mitään jaksakaan kun ei saanut aamulla pidempään nukutuksi.

Vierailija
19/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rasittavaa porukkaa, nukkuvat elämänsä ohi.

Vierailija
20/83 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisissä ja heidän tavoistaan sekä tottumuksissa on eroja.

Osa tekee vuorotyötä, on ykkösvapaita, pitkiä työputkia, menee iltavuorosta aamuvuoroon...

Jotkut meistä haluavat nukkua pidempään ja nauttia kiirettömistä aamuista, kun siihen suinkin on mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi