Ehodattakaa kesäisiä grilliherkkuja - vegaanisia totta kai!
Meillä on juhannuspippalot mökillä ja aateltiin miehen kanssa tehdä niin hyvät vegaanisafkat, ettei kukaan kaipaa yöks-pihviä, hyi-makkaraa tai kanaparan koipia. Meillä on jo kolme ruokalajia mietittynä, mutta lisää ideoita kaipailemme. Auttakaa ihanat eläinystävät!
Menyssä on jo:
- Grillattu kiinankaali-tomaatti-suolapähkinä salaatti
- Paprikat valkosipuli-leipä-peruna täytteellä
- Griillatut jumbo-herkkusienet.
MItä muuta keskikesän ihanaan vegaanijuhlaan ruuiksi?
Kommentit (79)
Mulle tulee jostain syystä ihan hirveät ilmavaivat jos syön pelkkää vegaania tai karppaan. Tiedän myös munta muuta jotka haluisivat olla kasvissyöjiä, mutta eivät pysty kun maha haluaa sekaruokavalion. Olisi kamalaa tulla tollasiin grillibileisiin missä tietää että haisee ja saa istua pöntöllä, parempien ihmisten alentaessa.
Vierailija kirjoitti:
Grillattu mansikkasalsa
Resepti, kiitos! Kuulostaa ihanalta esim tofun kanssa.
Ap
Varhaiskaali on herkullisempi vaihtoehto kiinankaalille.
Jälkkäriksi banaania tai ananasrenkaita grilliin, lisäksi kauravaniljajäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Aurajuustolla täytetyt ja pekoniin käärityt herkkusienet
Nää on kuule vegejuhlat. Vai onko toi possutonta pekonia? Sitä paitsi sieni ei ole kasvi.
En menisi ollenkaan juhliin joiden järjestäjä yökkäilee ruuille joista ei itse satu pitämään. Vai oletko joku 5vuotias?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee jostain syystä ihan hirveät ilmavaivat jos syön pelkkää vegaania tai karppaan. Tiedän myös munta muuta jotka haluisivat olla kasvissyöjiä, mutta eivät pysty kun maha haluaa sekaruokavalion. Olisi kamalaa tulla tollasiin grillibileisiin missä tietää että haisee ja saa istua pöntöllä, parempien ihmisten alentaessa.
Voi kurja : (
Olisiko tuo totuttelukysymys? Elimistöltä kestää aikansa tottua uuteen ruokavalioon. Mutta lopulta olo on kasviksilla paljon parempi. Tai oletko kokeillut keventää kalaan? Minun isäni (58 v karbaasi) jätti lihaproteiinin pois kuusi vuotta sitten ja korvasi sen kalalla. Juuri suolisto-ongelmien vuoksi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grillattu mansikkasalsa
Ap
Netissä on useita ohjeita. Tässä yksi niistä: https://www.rosaviinijaruoka.fi/resepti/grillattuja-mansikoita-kauraa-j…
Vierailija kirjoitti:
Jälkkäriksi banaania tai ananasrenkaita grilliin, lisäksi kauravaniljajäätelöä.
Ohis, mutta miksi kaurajäätelöä, kun kaupasta saa kunnon vegaanijäätelöitäkin, jotka ei maistu rehulta?
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskaali on herkullisempi vaihtoehto kiinankaalille.
On myös kokeiltu ja hyväksi havaittu. Kannattaa kokeilla!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grillattu mansikkasalsa
Ap
Tätä teen grillissä: https://www.anninuunissa.fi/vastustamaton-mansikkasalsa/
Tehkää italialainen leipäsalaatti (panzanella) grilliversiona: grillataan kovaksi käynyttä leipää, tomaatteja ja kokonainen valkosipuli. Palotellaan leipä ja tomaatti ja puristetaan joukkoon pehmeät valkosipulin kynnet. Lisätään tuoretta kurkkua kuutioina (kuoret pois!) ja oliiveja. Oliiviöljy-balsamico kastike ja lopuksi paljon basilikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tuo totuttelukysymys? Elimistöltä kestää aikansa tottua uuteen ruokavalioon. Mutta lopulta olo on kasviksilla paljon parempi. Tai oletko kokeillut keventää kalaan? Minun isäni (58 v karbaasi) jätti lihaproteiinin pois kuusi vuotta sitten ja korvasi sen kalalla. Juuri suolisto-ongelmien vuoksi.
AP
Sekasyöjät syövät kasviksia siinä missä vegetkin. Siinä porkkanassa ja ananaksessa ei ole mitään uutta. Ongelma on se, että se ei riitä siihen, että elimistö voisi hyvin, vaan siihen tarvitaan myös eläinperäistä ruokaa. Ihminenhän ei alkujaankaan ole ollut vain rehunpurija.
Mango-avokado-granaattiomenasalsa on myös tosi hyvää grilliruokien kanssa. Ohje löytyy tältä sivulta: https://thegreatbritishbakeoff.co.uk/recipes/all/liam-nans-sunday-dinne…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Juhlatilanteessa on vähän vaikea totutella :( kai ilmoittatte menun vieraille että halukkaat saa tuoda sopivat eväät?
Vierailija kirjoitti:
Tehkää italialainen leipäsalaatti (panzanella) grilliversiona: grillataan kovaksi käynyttä leipää, tomaatteja ja kokonainen valkosipuli. Palotellaan leipä ja tomaatti ja puristetaan joukkoon pehmeät valkosipulin kynnet. Lisätään tuoretta kurkkua kuutioina (kuoret pois!) ja oliiveja. Oliiviöljy-balsamico kastike ja lopuksi paljon basilikaa.
Kuulostaa ihan super hyvältä!
Viimeiselle päivälle jos leipää jää yli niin salaatiksi näin
Sanat vegaaninen ja herkku eivät kuulu samaan lauseeseen.
Öljyssä paahdetut pitkät pavut on tosi hyviä
Grillattu mansikkasalsa