Työllisyys parantunut, uusi hakumalli toimii
Mutta myönsivät, kyseessä osa-aika ja tilapäistyöt. Juu hurraa, iloitkaamme tästä. Ja näidenkin työllistyneiden pitää hakea kokoaikaistyötä. Hieman pääsi pieni tirskahdus, nauroin ääneen.
Kommentit (22)
Niin kauan kun työpaikkoja on vähemmän kuin työnhakijoita, kaikki temput ovat tilastokikkailua. Sad but true.
Se on hupaisaa että aina kun kesätyöt alkavat on isot otsikot miten työllisyys parani. Syksyllä sitten taas nousee takaisin kun vakiporukka palaa lomilta töihin.
Eli mitä tämä todistaa? Suurin osa työttömistä on sitä ihan omasta tahdostaan. Keppiä kun saa koko kansalta, niin kyllä sitten maistuu työt. Ja näin on oikein hyvä.
Kun nämä osa-aikaiset ja tilapäiset hakee lopun elatuksen samasta kassasta mihin veromarkkoja maksaa. No tosin maksaa itse itsensä. Mutta iloitkaamme kun hallitus jälleen onnistunut. Kilven kiilloitus.
Olen nyt hakenut 6 työpaikkaan ja kaikista tuli sinua ei valittu viesti. Arvelinkin kyllä, että vain hakeminen lisääntyy ei työnteko.
No, viihdyn kotonakin. Leivon, teen käsitöitä, urheilen, lepään, katson telkkaria jne.
Suomeen tarvitaan uusi yrityksiä, jotka voivat tarjota uusia työpaikkoja ihmisille. Mutta se ei käy vasemmistolle, koska yrittäminen ja yritykset ovat näille paha asia.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt hakenut 6 työpaikkaan ja kaikista tuli sinua ei valittu viesti. Arvelinkin kyllä, että vain hakeminen lisääntyy ei työnteko.
No, viihdyn kotonakin. Leivon, teen käsitöitä, urheilen, lepään, katson telkkaria jne.
Oon hakenut ainakin 30 paikkaan ja kaikista tuli sama viesti. Tein työvalmentajan kanssa täydellisiä hakemuksia ja CV:kin hiottu. Työkokemusta ei vain ole paljon..
Melkein voisi jo tuoda ulkomailta huippuosaajia, työvoimaprklpula uhkaa pahasti. Ainakin 100 000 varmuudeksi.
Mun työttömyys päättyi toukokuun puolivälissä. Sillä vaan ei ollut mitään tekemistä uuden hakumallin kanssa vaan menin kesätöihin samaan paikkaan kuin aiempinakin vuosina.
Joka hallitus on harrastanut temppu työllistämistä, tempuilla on pikkuisen eri nimi, puheet tempun tekijältä suuret ja todellinen vaikutus työttömyyteen lähes nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon hakenut ainakin 30 paikkaan ja kaikista tuli sama viesti. Tein työvalmentajan kanssa täydellisiä hakemuksia ja CV:kin hiottu. Työkokemusta ei vain ole paljon..
Tuo CV:n hiominen, naurettavaa touhua. Nämä pupukurssivalmentajat vaan yrittävät tehdä itsensä tarpeelliseksi. Aivan turhaa touhua se leikkaa ja liimaa valmennuskurssit.
Vastahan tuo uusi malli alkoi viime kuussa. Ei mitään tekemistä asian kanssa.
No jaa. En kyllä keksi, mitä iloa on henkilöstöosastolle käydä läpi ylimääräisiä hakemuksia, kun valinnat on jo tehty, enkä usko että niitä edes käydään läpi. Työttömyysongelma on vain siirretty yksityiselle puolelle. Ei se hr:kään ilmaiseksi pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvitaan uusi yrityksiä, jotka voivat tarjota uusia työpaikkoja ihmisille. Mutta se ei käy vasemmistolle, koska yrittäminen ja yritykset ovat näille paha asia.
Ongelma harvoin on hyvissä neuvoissa eli työpaikkoja todellakin tarvitaan. Mutta kun pitäisi sitten saada niitä uusia työpaikkoja niin tuleekin ongelma. Niitä kun ei synny tyhjästä ja jonkun pitäisi ottaa yrittäjän riski ja perustaa sellainen. Mutta sitten tuleekin uusi ongelma, sillä eihän se ole mitenkään suotavaa, että yrittäjä saisi palkaksi kunnon korvauksen. Heti kun alkaa tienaamaan vähäänkään tulee kaiken maailman solidaarisuusverot yms. ja veroprogressio vie työnteosta kaiken järjen. Eli pääsee paljon helpommalla kun vaan käy päivisin "töissä" tai sitten muuten vaan istuskelee päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo CV:n hiominen, naurettavaa touhua. Nämä pupukurssivalmentajat vaan yrittävät tehdä itsensä tarpeelliseksi. Aivan turhaa touhua se leikkaa ja liimaa valmennuskurssit.
Nyt töitä haetaan videohakemuksilla / -esittelyillä, etähaastatteluin, netistä löytyvin cv-pohjin, joita voi muokata kulloisenkiin työpaikkaan sopivaksi. Tämä kaikki oli kyllä ainakin minulle ihan uutta, kun kurssin nyt kävin.
Luulisi että työpaikat vähenevät kohta jos lainojen korot nousevat mitä välillä hehkutetaan uutisissa.
Joo, minutkin palkattiin palkkatuella muutamaksi kuukaudeksi osa-aikaiseksi, mutta kokopäivätyötä ei ole mikään pakko kyllä hakea, koskapa en saa soviteltua päivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten, kun on tarpeeksi työkokemusta, on aivan liian vanha.
Kerrottiinko tuossa "työllisyys parantunut"-uutisessa vertailua samaan ajankohtaan edellisinä vuosina? Ainakin hoitoalalla on huutava pula sijaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt töitä haetaan videohakemuksilla / -esittelyillä, etähaastatteluin, netistä löytyvin cv-pohjin, joita voi muokata kulloisenkiin työpaikkaan sopivaksi. Tämä kaikki oli kyllä ainakin minulle ihan uutta, kun kurssin nyt kävin.
Suurempi ongelma on löytää työpaikka, johon hakea. Opettelitteko sitä?
Terveisin valmennuskurssin opettaja.
Samoin täytyy muistaa, että jäätelön syönti lisää hukkumiskuolemia.