Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihon? Ruokavalio:

Vierailija
21.06.2022 |

Aamiainen klo 7.00 lasillinen mustikkakeittoa /2dl
Töissä lounas-salaatti (yleensä kaksi perunaa, tai vähän täysjuväriisiä kylkeen. Salaattiin kuuluu vihersalaatti, paprika, kurkku.
Iltapäivällä kotiin tultuani ruisleipä oivariinilla ja ruohosipulilla
llalla banaani.
Mitat 173cm/67kg.

En käsitä miksen laihdu?

Liikun päivittäin työmatkat polkupyörällä yhteensä 3km, sen jälkeen koiran kanssa kaksi lenkkiä n. 1km (iäkäs koira, ei jaksa enempää ja mies käyttöö pienemmät pissalenkit.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ruokitte näin huonoa trollia?

Vierailija
42/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kävisit ihan lääkärin juttusilla. Kehossa voi olla vikaa.

Varmasti vikaa onkin noilla syömisillä. Ei siihen lääkäri auta, vaan ruoka.

Tiedän, mutta vääränlainen ruokavalio voi oikeesti vahingoittaa kehoa riippuen kauanko sitä syö. En meinannut etteikö ruokavaliolla olisi mitään väliä, mutta jos jotain vaurioita on jo sattunut, ne kannattaa myös selvittää.

Mulla jatkuva puutostila ja keho heikentynyt (mm. suolisto..), mutta ei onneksi painonnousua. 

Niinhän tossa sanottiinkin, että vikaa voi olla ap:n mukaisella huonolla ravinnolla. Siihen auttaa ruoka, ei lääkäri.

En halua enää kinastella, mutta sanoin: "--mutta jos jotain vaurioita on jo sattunut, ne kannattaa myös selvittää"

Ok, lopeta sitten vänkääminen jo ennen kuin aloitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen lihoo, jos saa energiaa enemmän kuin kuluttaa. Piste. Mikä tässä jo ala-asteella opetetussa yhtälössä on niin kovin, kovin vaikeaa aikuisen(?) ihmisen ymmärtää? Jääkaappi kiinni ja hus, lenkille siitä.

Älä jaksa.

Vierailija
44/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian harvoin liian vähän. Elimistö tottuu olemaan kokoajan säästöliekillä.

Ruokailujen välillä ei ole merkitystä tuohon mainitsemaasi.

Vierailija
45/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet jo normalipainoinen joten siitä on lähtökohtaisesti melko hankalaa pudottaa painoa. Miksi muuten edes pitäisi?

Ei ole vaikeaa.

Olen itse 165cm ja painoin kaksi kuukautta sitten 55kg. Nyt olen puolitoista kiloa hoikempi. Tuntuu paremmalta olla entisissä, tutuissa mitoissa. Parempi kiristellä silloin, kun tarvitsee pudottaa pari kiloa eikä vasta sitten kun parikymmentä.

Sama. Kuukausi sitten 166/60, nyt viisi kiloa vähemmän, olo loistava eikä ole tarvinnut kärsiä nälästä.

Vierailija
46/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit , kilpirauhasenvajaatoiminta, stressi, ja mitä näitä nyt on.Syy ei ainakaan ole siinä että olet ruoka-aikoina kotona!!

Vierailija
47/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko joka päivä vähintään 1,5 litraa vettä?

Vierailija
48/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit , kilpirauhasenvajaatoiminta, stressi, ja mitä näitä nyt on.Syy ei ainakaan ole siinä että olet ruoka-aikoina kotona!!

Paljon yksinkertaisenpaa=PROTEIININPUUTE (jos joku välkky todella syö noin)

Vierailija
49/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana kiinnitin huomioita tuon leivän päällä olevaan ruohosilppuun :D

Mutta toi ruokavaliosi on ihan onneton. Käytännössä pelkkää viljaa ja sokeria.

Kokeile pätkäpaastoa tai jotain muuta paastomallia. Sen kerran kun syöt niin syö kunnolla.

Vierailija
50/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

trollit näköjään elää pelkällä hiilarilla

Vierailija
51/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen lihoo, jos saa energiaa enemmän kuin kuluttaa. Piste. Mikä tässä jo ala-asteella opetetussa yhtälössä on niin kovin, kovin vaikeaa aikuisen(?) ihmisen ymmärtää? Jääkaappi kiinni ja hus, lenkille siitä.

Säkin voisit päivittää tietosi niistä ala-astejoista. Ihminen on pikkasen monimutkaisempi kokonaisuus kuin pelkkä laskutoimitus riituvihon sivulla.

Ruuan laadulla ja ateriarytmillä on varmasti suurempi merkitys kuin kalorien laskemisella.

Vierailija
52/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan kymmentä kiloa ja neljä lähteny. Lihoin hetkellisen liikuntakyvyn menettämisen takia kun söin liikaa.

Oikeasti päivässä mun hiilarit on tässä:

2x 30g riisiä/pastaa (pari ruokalusikallista), 40g kaurahiutaleita, pellavansiemeniä ja vehnäleseitä 10g .

Sitten ananasta, rahkaa, sokeritonta mehukeittoa 30g ja protskuja (vaalee liha).

En jaksa koko ruokavaliota luetella mut pointti tää:

Jos et liiku ja yrität laihtua niin hiilareita saat syödä oikeesti TOSI vähän. En voinut uskoa punnitessa, mite vähän riisiä/pastaa saa olla!😁

Ne pitää korvata kasviksilla ja tomaattia ja kurkkua oltava lautasella päivittäin yli puoli kiloo.

Kesällä ovat vieläpä halpaa!

Mutta syöt siis väärin. Teetä ruokavalio ravitsemusalan ammattilaisella. Niin mäkin tein, ei ole vitamiininpuutoksia eikä nälkää tarvi nähdä. Täytyy vaan muistaa syödä kaikki ateriat, nälkäisenä ei laihdu terveellisesti.

Vierailija
53/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihdutan kymmentä kiloa ja neljä lähteny. Lihoin hetkellisen liikuntakyvyn menettämisen takia kun söin liikaa.

Oikeasti päivässä mun hiilarit on tässä:

2x 30g riisiä/pastaa (pari ruokalusikallista), 40g kaurahiutaleita, pellavansiemeniä ja vehnäleseitä 10g .

Sitten ananasta, rahkaa, sokeritonta mehukeittoa 30g ja protskuja (vaalee liha).

En jaksa koko ruokavaliota luetella mut pointti tää:

Jos et liiku ja yrität laihtua niin hiilareita saat syödä oikeesti TOSI vähän. En voinut uskoa punnitessa, mite vähän riisiä/pastaa saa olla!😁

Ne pitää korvata kasviksilla ja tomaattia ja kurkkua oltava lautasella päivittäin yli puoli kiloo.

Kesällä ovat vieläpä halpaa!

Mutta syöt siis väärin. Teetä ruokavalio ravitsemusalan ammattilaisella. Niin mäkin tein, ei ole vitamiininpuutoksia eikä nälkää tarvi nähdä. Täytyy vaan muistaa syödä kaikki ateriat, nälkäisenä ei laihdu terveellisesti.

Mitkä "kaikki" ateriat?

Mä syön kolmesti päivässä, siinä on mun kaikki.

Vierailija
54/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kävisit ihan lääkärin juttusilla. Kehossa voi olla vikaa.

Varmasti vikaa onkin noilla syömisillä. Ei siihen lääkäri auta, vaan ruoka.

Toki mutta kyllä siitä huolimatta pitäisi laihtua.

Vierailija
55/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tosi asiassa noin yksinkertaista.

Vierailija
56/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä söin tasan kerran päivässä, lounaan, ja just sitä mitä huvitti. Muuten elin ja liikuin ihan Samoin kuin ennenkin. Kahdessa kuukaudessa

-12kg enkä alussakaan painanut kun 65kg. Eli en todellakaan usko mihinkään säästöliekkiin.

Vierailija
57/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt aivan liian vähän

Laihdutuksen kannalta ei ole sellaista asiaa kuin liian vähäinen ravinto.

Energia ei ole mahdollista taikoa tyhjästä!

Vierailija
58/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juotko joka päivä vähintään 1,5 litraa vettä?

Juoin n. litran. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän