Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihon? Ruokavalio:

Vierailija
21.06.2022 |

Aamiainen klo 7.00 lasillinen mustikkakeittoa /2dl
Töissä lounas-salaatti (yleensä kaksi perunaa, tai vähän täysjuväriisiä kylkeen. Salaattiin kuuluu vihersalaatti, paprika, kurkku.
Iltapäivällä kotiin tultuani ruisleipä oivariinilla ja ruohosipulilla
llalla banaani.
Mitat 173cm/67kg.

En käsitä miksen laihdu?

Liikun päivittäin työmatkat polkupyörällä yhteensä 3km, sen jälkeen koiran kanssa kaksi lenkkiä n. 1km (iäkäs koira, ei jaksa enempää ja mies käyttöö pienemmät pissalenkit.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän oot jo aivan unelmien mitoissa? Miksi pitäisi laihtua? Mulla sama juttu, mutta oon sua 10 kg painavampi. Itellä syynä kilpirauhanen ja lääkitys, joka lihottaa esim. hidastamalla aineenvaihduntaa

Vierailija
22/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olet jo normalipainoinen joten siitä on lähtökohtaisesti melko hankalaa pudottaa painoa. Miksi muuten edes pitäisi?

Ei ole vaikeaa.

Olen itse 165cm ja painoin kaksi kuukautta sitten 55kg. Nyt olen puolitoista kiloa hoikempi. Tuntuu paremmalta olla entisissä, tutuissa mitoissa. Parempi kiristellä silloin, kun tarvitsee pudottaa pari kiloa eikä vasta sitten kun parikymmentä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole liikuntaa nimeksikään. 1,5km pyörällä suuntaansa, siihen menee maksimissaan 15minuuttia. Ja pari köpöttelyä koiran kanssa.

Vierailija
24/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ei ole yhden päivän syömiset.

Vierailija
25/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävisit ihan lääkärin juttusilla. Kehossa voi olla vikaa.

Vierailija
26/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet jo normalipainoinen joten siitä on lähtökohtaisesti melko hankalaa pudottaa painoa. Miksi muuten edes pitäisi?

Ei ole vaikeaa.

Olen itse 165cm ja painoin kaksi kuukautta sitten 55kg. Nyt olen puolitoista kiloa hoikempi. Tuntuu paremmalta olla entisissä, tutuissa mitoissa. Parempi kiristellä silloin, kun tarvitsee pudottaa pari kiloa eikä vasta sitten kun parikymmentä.

Onhan se joo aika mysteeri, että jotkut ihmiset kerkeävät jopa 300 kiloisiksi ennen kuin havahtuvat, että jotain olisi pakko tehdä. Oli miten oli, se on jo hyvä alku, että edes siinä parin kymmenen liikakilon kohdalla ryhtyy painonalentamisprosessiin.

Vierailija
27/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppas vielä mitä kaikkea syöt noiden aterioiden välillä.

Vierailija
28/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti vikaa onkin noilla syömisillä. Ei siihen lääkäri auta, vaan ruoka.

Vierailija
29/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole liikuntaa nimeksikään. 1,5km pyörällä suuntaansa, siihen menee maksimissaan 15minuuttia. Ja pari köpöttelyä koiran kanssa.

Ei se liikunta olekana avaintekijä.

Vierailija
30/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti: syöt kaloreita ylimäärän kulutukseen nähden. 

Vierailija
31/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään säästöliekkiä ei ole olemassakaan. Jos tuolla tavalla syöt päivästä toiseen pidemmän aikaa, laihdut väkisinkin. Tosin uskon, että söit eilen noin ja tänään sitten pizzaa ja kermaista pastaa. Liikuntaahan et harrasta.

Vierailija
32/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mutta vääränlainen ruokavalio voi oikeesti vahingoittaa kehoa riippuen kauanko sitä syö. En meinannut etteikö ruokavaliolla olisi mitään väliä, mutta jos jotain vaurioita on jo sattunut, ne kannattaa myös selvittää.

Mulla jatkuva puutostila ja keho heikentynyt (mm. suolisto..), mutta ei onneksi painonnousua. 

Vierailija
33/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen ja laihtuminen on puhdasta kalorimatematiikkaa. Jos syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat, niin laihdut. 

Vierailija
34/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mutta vääränlainen ruokavalio voi oikeesti vahingoittaa kehoa riippuen kauanko sitä syö. En meinannut etteikö ruokavaliolla olisi mitään väliä, mutta jos jotain vaurioita on jo sattunut, ne kannattaa myös selvittää.

Mulla jatkuva puutostila ja keho heikentynyt (mm. suolisto..), mutta ei onneksi painonnousua. 

Niinhän tossa sanottiinkin, että vikaa voi olla ap:n mukaisella huonolla ravinnolla. Siihen auttaa ruoka, ei lääkäri.

Vierailija
35/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaprosentti ei taatusti ole normaali vaikka paino olisikin kun proteiini puuttuu lähes kokonaan.

Vierailija
36/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän tossa sanottiinkin, että vikaa voi olla ap:n mukaisella huonolla ravinnolla. Siihen auttaa ruoka, ei lääkäri.

En halua enää kinastella, mutta sanoin: "--mutta jos jotain vaurioita on jo sattunut, ne kannattaa myös selvittää"

Vierailija
37/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihominen ja laihtuminen on puhdasta kalorimatematiikkaa. Jos syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat, niin laihdut. 

Eipä olekaan! Hormonien vaikutus painoon on merkittävä, ja niistä varsinkin insuliinin eritykseen vaikuttaa paljon se, mitä syöt ja kuinka usein - ei niinkään kerta-annoksen koko tai kalorimäärä.

Vierailija
38/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti: liikunnalla mitään merkitystä painonpudotuksen kannalta. Ite liikuin jääkaapin ja sohvan väliä ja pudotin 5 kiloa kahdessa kuukaudessa. Nyt pudonnut yht. 15 kg kahden vuoden aikana. Sillä on merkitystä mitä suuhunsa pistää. Komppaan vahvasti kaikkia jotka ruokavaliossa proteiinin puuttumiseen ovat kiinnittäneet huomiota.

Vierailija
39/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen lihoo, jos saa energiaa enemmän kuin kuluttaa. Piste. Mikä tässä jo ala-asteella opetetussa yhtälössä on niin kovin, kovin vaikeaa aikuisen(?) ihmisen ymmärtää? Jääkaappi kiinni ja hus, lenkille siitä.

Vierailija
40/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian harvoin liian vähän. Elimistö tottuu olemaan kokoajan säästöliekillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi