Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä yli 60-vuotiaita kirjoittelemassa?

Vierailija
21.06.2022 |

Miten on?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistat heidät siitä, että he kirjoittavat kokonaisia lauseita, osaavat kieliopin ja käyttäväyt anglismien sijasta suomenkieisiä sanoja. He kävivät koulunsa ennen peruskoulu-uudistusta.

Tosin kaikki eivät ole oppineet, että kirjakieli on muodollista käyttöä varten ja epämuodollisissa keskusteluissa käytetään tilanteeseen sopivaa puhekieltä. Autismia ei silloin diagnosoitu, joten joillakin autisteilla saattaa olla kovinkin jäykkä käsitys kielenkäytön muodollisuuksista. Tunnistat heidät tuosta äärimmäisestä jäykkyydestä ja vuorovaikutusproblematiikasta. Siksi me vanhemmat autistit viihdymmekin täällä niin hyvin.

Nyt tänne tuli joku kotilääkäri diagnooseja tekemään kirjoitustyylien perusteella.

Joku kuulemma tekisi diagnoosin silläkin perusteella, jos käytössä olisi vaikka pö ytä t ietok one.

Nykyään on hyvin helppo tehdä diagnooseja, ja ihan kotisohvalta koulujäkäymättömältäkin onnistuu se.

Vierailija
42/57 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

61 oon. Kielioppini osaan. Puhekielen taidan. Tekeeköhän Me Naiset juttua vauvalaisten ikäjakautumasta???

Kiva on, että täällä on eri-ikäisiä. Kaikille on tilaa, jos kohteliaisuutta piisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kETÄÄN EI OSAA Suomen kielioppia; jotain siel tääl. Olen (en oikeesti) yli 60v (joskus, hyvä treenata jo nyt), ja vain nuori ajattelee, että on olemassa jonkin ikäisiä.

Vierailija
44/57 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yli 60 v. Luen ja kirjoittelen silloin tällöin kommentteja. Kiinnostavia aiheita on.

Vierailija
45/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistat heidät siitä, että he kirjoittavat kokonaisia lauseita, osaavat kieliopin ja käyttäväyt anglismien sijasta suomenkieisiä sanoja. He kävivät koulunsa ennen peruskoulu-uudistusta.

Tosin kaikki eivät ole oppineet, että kirjakieli on muodollista käyttöä varten ja epämuodollisissa keskusteluissa käytetään tilanteeseen sopivaa puhekieltä. Autismia ei silloin diagnosoitu, joten joillakin autisteilla saattaa olla kovinkin jäykkä käsitys kielenkäytön muodollisuuksista. Tunnistat heidät tuosta äärimmäisestä jäykkyydestä ja vuorovaikutusproblematiikasta. Siksi me vanhemmat autistit viihdymmekin täällä niin hyvin.

Nyt tänne tuli joku kotilääkäri diagnooseja tekemään kirjoitustyylien perusteella.

Joku kuulemma tekisi diagnoosin silläkin perusteella, jos käytössä olisi vaikka pö ytä t ietok one.

Nykyään on hyvin helppo tehdä diagnooseja, ja ihan kotisohvalta koulujäkäymättömältäkin onnistuu se.

Aivan. Toista se oli ennen, kun kylähullu-diagnoosin antoon vaadittiin asianmukainen diagnoosinantolupa, jonka sai vain pätevyyskoulutukseen hyväksytyistä virallisisista koulutuskeskuksista jos läpäisi valvotun harjoittelujakson.

Vierailija
46/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v jo, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
47/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63, ei lapsia

Vierailija
48/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän ensi kuussa 65 v. Kolmen lapsen äiti, yhden mummo. Identiteettini on kuitenkin muualla kuin lapsissani. Olen oma persoonani, oman elämäni subjekti.

Vierailija
49/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul onkii, pöytätietokonekinkin 💾🖨🔋🔌🖥🖱

En nyt muista otinko joka osasta kuvan😃

Vierailija
50/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 60 v pöytätietonetta ei kyllä saisi enää käyttää muuten kuin museoviraston asianmukaisella voimassaolevalla museopöytätietokoneen ajokortilla ja silloinkin tulisi verkkojännitettä laskea 210 volttiin, ja käyttää valkoisemattomia luonnonkuitusormikkaita sekä asiaankuuluvia suojalaseja, jotta vältettäisiin silmänreikien muodostuminen materiaaliltaan jo haurastuvaan laitteeseen. Määräys ei kuitenkaan koske viranomaisvalvonnassa olevia ohjussiiloja.

Korppu-tyyppistä levykettä ei tuon ajan koneissa ollut. Viisituumainenkin lerppu on modernimpaa tuotantoa, joten ystävällisesti voisit vastata periodinmukaisilla kuvilla.

Vierailija
51/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluaisin, mutta rupesi ujostuttamaan. Miten itse asiassa suhtautuisit minuun, jos kysyisin sinulta jotain?

Vierailija
52/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluaisin, mutta rupesi ujostuttamaan. Miten itse asiassa suhtautuisit minuun, jos kysyisin sinulta jotain?

Mä oon muuten rillipää 61 v miesoletettu, 192 cm 95 kg, ei ole pömppää yhtään, leveäharteinen vartalotyyppi, osaan puhua ja pussata. Sun takiasi voin ajaa partani pois, jos haluat.

Vierailija
53/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon muuten rillipää 61 v miesoletettu, 192 cm 95 kg, ei ole pömppää yhtään, leveäharteinen vartalotyyppi, osaan puhua ja pussata. Sun takiasi voin ajaa partani pois, jos haluat.

Siis mun ruma parta on vaan naistenkarkotteena, kunnes tapaan sen oikean. Olisitko sinä minun oikeani? Miten voisimme oppia sen?

-sama M

Vierailija
54/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

61 oon. Kielioppini osaan. Puhekielen taidan. Tekeeköhän Me Naiset juttua vauvalaisten ikäjakautumasta???

Kiva on, että täällä on eri-ikäisiä. Kaikille on tilaa, jos kohteliaisuutta piisaa.

Olipa kivasti sanottu kieliopin osaamisesta ja puhekielen taitamisesta.

Konekin oppii muodollisen kieliopin, vaan tuo taitaminen vaatii jo enemmän.

Vierailija
55/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!💚

Vierailija
56/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 60 v pöytätietonetta ei kyllä saisi enää käyttää muuten kuin museoviraston asianmukaisella voimassaolevalla museopöytätietokoneen ajokortilla ja silloinkin tulisi verkkojännitettä laskea 210 volttiin, ja käyttää valkoisemattomia luonnonkuitusormikkaita sekä asiaankuuluvia suojalaseja, jotta vältettäisiin silmänreikien muodostuminen materiaaliltaan jo haurastuvaan laitteeseen. Määräys ei kuitenkaan koske viranomaisvalvonnassa olevia ohjussiiloja.

Korppu-tyyppistä levykettä ei tuon ajan koneissa ollut. Viisituumainenkin lerppu on modernimpaa tuotantoa, joten ystävällisesti voisit vastata periodinmukaisilla kuvilla.

No jos toi korppu ei kuulu kys koneeseen niin saatoin vahingossa osoittaa kameralla omaa naamaani.

Ja muuten, koneeseen sopivat korput tai lerput onkin tosiaan pyöreän muotoisia, sori.

Vierailija
57/57 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v ja mies. En se hopeakettu enkö myöskään 55+ joka näyttää jopa vain kolmikymppiseltä...vaan ihan tavan äijä. Isä ja puoliso toki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän