Onko täällä yli 60-vuotiaita kirjoittelemassa?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä roikkuvat jotkut mummelit?
Mekin olimme kerran nuoria äitejä. Itse olen nyt 65 ja vertailen nykyaikaa omaan nuoruuteeni. Muuttunut on ja paljon.
Eikö tämä olekaan vapaa keskustelupalsta?
Olen melkein 60 vee ja vastustan ikärasismia.
Palstaillut vuodesta 1998
Vierailija kirjoitti:
62v. Jumitin tänne kun sain kuopukseni, nyt 20v:D
Samoin kävi mulle, minä 62, kuopus pian 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistat heidät siitä, että he kirjoittavat kokonaisia lauseita, osaavat kieliopin ja käyttäväyt anglismien sijasta suomenkieisiä sanoja. He kävivät koulunsa ennen peruskoulu-uudistusta.
Tämä!
Mahtaako yksikään vanhan kunnon ajan koulun käynyt( vaikka vain kansakoulun) kirjoittaa ketä kun pitäisi olla kuka?
Tai ehkä olen murrealueelta jossa osattiin pronominien käyttö
Tarkoituksella kirjoitan joskus. Olin yli 30 kun kuulin ensimmäistä kertaa. Siinä on pienenpieni ero. Joskus sillä saa lauseeseen vokaaliharmoniaa, siihenkin sitä joskus käytän.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs poika arvelisit, jos ensin miettisit ihan hiljaa omassa päässä?
M
Vierailija kirjoitti:
Enpä menisi nyt kauheasti suomenkielen osaamisellani retostelemaan, mutta pikkuisen yli 60 olen kuitenkin.
Ja ystävälliseseen sävyynkin kirjoitat. Mukavaa!
Vierailija kirjoitti:
Tunnistat heidät siitä, että he kirjoittavat kokonaisia lauseita, osaavat kieliopin ja käyttäväyt anglismien sijasta suomenkieisiä sanoja. He kävivät koulunsa ennen peruskoulu-uudistusta.
Tosin kaikki eivät ole oppineet, että kirjakieli on muodollista käyttöä varten ja epämuodollisissa keskusteluissa käytetään tilanteeseen sopivaa puhekieltä. Autismia ei silloin diagnosoitu, joten joillakin autisteilla saattaa olla kovinkin jäykkä käsitys kielenkäytön muodollisuuksista. Tunnistat heidät tuosta äärimmäisestä jäykkyydestä ja vuorovaikutusproblematiikasta. Siksi me vanhemmat autistit viihdymmekin täällä niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Useilla mummeleilla on ollut joskus vauva, mikä ei ole sinun elämänpiiriisi kuuluva juttu.
T.70+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 61-vuotias nainen. Enemmän kyllä vain luen, mutta kirjoittelen myös silloin tällöin.
Miksi kysyt? Oletko itsekin samaa ikäluokkaa?
Huomaahan näistä "muistele 80-luvun nuoruutta " ketjuista, että paljonkin on meidän ikäisiä.
Olen huomannut että jopa suuria ikäluokkia muitakin kuin minä. Tosin en noihin seksikeskusteluihin osallistu enkä lue ees.
Joihinkin lapsijuttuihin saatan kommentoida kun nuoren polven kautta on lapset nykyajassakin jotenkin ajankohtaista. Anoppien haukkumisesta vimmastun.
Saisiko mies lisäpisteitä, jos ei sanoisi sanaakaan existään, vaan kehuisi kaikki entiset anoppinsa oman äitinsä ja isoäitiensä lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin kaikki eivät ole oppineet, että kirjakieli on muodollista käyttöä varten ja epämuodollisissa keskusteluissa käytetään tilanteeseen sopivaa puhekieltä. Autismia ei silloin diagnosoitu, joten joillakin autisteilla saattaa olla kovinkin jäykkä käsitys kielenkäytön muodollisuuksista. Tunnistat heidät tuosta äärimmäisestä jäykkyydestä ja vuorovaikutusproblematiikasta. Siksi me vanhemmat autistit viihdymmekin täällä niin hyvin.
Nyt tänne tuli joku kotilääkäri diagnooseja tekemään kirjoitustyylien perusteella.
Vierailija kirjoitti:
60 on uusi 40.
Oikeastaan 65 on uusi 35, jos katsotaan vaikka mahdollista lapsentekoa. Sitä kun alkaa liikkua 65+ naisia hyvinkin nuorekkaina.
Vierailija kirjoitti:
Täytin just 76.
Samoin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aihe vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tänne tuli joku kotilääkäri diagnooseja tekemään kirjoitustyylien perusteella.
Joku kuulemma tekisi diagnoosin silläkin perusteella, jos käytössä olisi vaikka pö ytä t ietok one.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytin just 76.
Samoin.
Täällä kolmas, elokuussa 76.
Olin vauva -55 ;-)