Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulutaksilla kulkeva esim. pyörätuolissa istuva lapsi, pitääkö vanhemman olla aina vastassa?

Vierailija
02.02.2024 |

Jos lapsi saa koulukyyditykset ja on esim. pyörätuolissa tms syy. Niin pitääkö vanhempien olla aina aamuisin lähettämässä kouluun ja päivisin vastaanottamassa? Vai voiko esim. taksikuski tuoda lapsen sisälle ja auttaa ulkovaatteet ja kengät pois?

Jos on esim. työssäkäyvä yh niin eihän sitä millään pysty järjestämään, että olisi aina kotona taksin hakiessa ja lähtiessä!?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sinä jonkun tuntemattoman miehen riisumaan pyörätuolissa olevaa lastasi kun ovat kahden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman, lapsen hoitajan tai avustajan pitää olla läsnä lapsen tulless kotiin. Taksinkuljettajan vastuulla on lapsen kyyditseminen ja luovutus vastassa olevalle henkilölle.

Vierailija
4/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kykeneekö lapsi itse riisumaan ulkovaatteita vai ei ja kuinka toimintakykyinen hän muuten on. 

Vierailija
5/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissasi kuvittelet että jonkun kuskin homma on alkaa riisua lastasi? Voisiko hän vaikka samalla luoda pihastasi lumet ja pyöräyttää teille illaksi valmiiksi nakkikeiton, kun eihän sellaista voi yyhoolta kukaan odottaa?

Missä lapsen isä, isovanhemmat, kummit, maksettu hoitaja tms? Sinä päätit tuoda elävän olennon maailmaan, nyt se on sinun vastuullasi siitä huolehtia, vaikka kuinka olisi yyhoolle vaikea konsepti. 

Vierailija
6/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski kuljettaa autoa, ei ole mikään avustaja.

Vierailija
7/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäiväkerho voisi olla yksi ratkaisu.

Omaishoidontuki on varmasti myös yksi tapa, jos vanhempi ei pysty tekemäön töitä täysiä tunteja. Ja muutenkin toki.

Vierailija
8/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä taksikuskilla on autossa muitakin lapsia, ei hän voi jättää lapsia keskenään autoon ja mennä yhtä lasta auttamaan kotiin. Ja miten lapsi muka pärjää kotona yksin, jos ei saa ulkovaatteitakaan pois?

Vierailija
9/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi, joka ei pysty itseään riisumaan, ei pysty jäämään yksin kotiin.

Hanki avustaja.

Vierailija
10/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman, lapsen hoitajan tai avustajan pitää olla läsnä lapsen tulless kotiin. Taksinkuljettajan vastuulla on lapsen kyyditseminen ja luovutus vastassa olevalle henkilölle.

Mutta miten tämä onnistuu työssäkäyvältä yh:lta?? Avustajaa ei saa, on kysytty. Miten muut työssäkäyvät pystyvät olemaan sekä aamulla että päivällä vastassa? Eihän siinä välissä ehdi tekemään työpäivää. Esim. minun oltava klo 7 töissä, lapsi haetaan taksilla ennen klo 8. 

Vierailija
11/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapäiväkerho voisi olla yksi ratkaisu.

Omaishoidontuki on varmasti myös yksi tapa, jos vanhempi ei pysty tekemäön töitä täysiä tunteja. Ja muutenkin toki.

Olen hakenut myös omaishoidontukea, ei saatu.

Vierailija
12/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi kuvittelet että jonkun kuskin homma on alkaa riisua lastasi? Voisiko hän vaikka samalla luoda pihastasi lumet ja pyöräyttää teille illaksi valmiiksi nakkikeiton, kun eihän sellaista voi yyhoolta kukaan odottaa?

Missä lapsen isä, isovanhemmat, kummit, maksettu hoitaja tms? Sinä päätit tuoda elävän olennon maailmaan, nyt se on sinun vastuullasi siitä huolehtia, vaikka kuinka olisi yyhoolle vaikea konsepti. 

Heko heko. Kyllä ne taksikuskit esim. vie pyörätuolissa olevat vanhuksetkin sisälle kotiin ja auttavat päällysvaatteet pois jne.

Vierailija
13/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki avustaja.

MIstä minä sen avustajan hankin?? Olen kysynyt vammaispalvelusta apuja, ei saa. Olen hakenut omaishoitajuutta, ei saa. 

Vierailija
14/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ole kiltti ja kerro että trollaat. On muuten ihan liian sakeaa settiä. 

Vierailija
15/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksinkuljettajan tehtävä on kuljettaa oppilas sovittuun nouto-/jättöpaikkaan, joka usein on kyytiläisen kodin piha, mutta voi olla vaikka kotitien risteys. Siitä eteenpäin lapsi on vanhempien vastuulla. Taksilla on myös aikataulu, jonka mukaan lapsia kuljetetaan. Monessa paikassa kotiinpäin kuljetukset aloitetaan jo puoliltapäivin ja saatetaan jatkaa pelkkää koululaisten kuljettamista kolmeen, jopa neljään saakka. Ja ajllaan pitäisi olla joka kerta, muuten on vastassa murjottavia kouluavustajia.

Vierailija
16/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki avustaja.

Tuo on totta. Todellako olisi niin, että taksikuski auttaa lapselta takin päältä ja jättää tämän sen jälkeen yksin kotiin? 

Vierailija
17/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heko heko. Kyllä ne taksikuskit esim. vie pyörätuolissa olevat vanhuksetkin sisälle kotiin ja auttavat päällysvaatteet pois jne.

Missä päin näin? Kyllä minä sen kymmenen vuotta huolehdin ne vanhukset sisälle, mutta sen jälkeen kun asiakas oli kynnyksen sisäpuolella hän jatkoi siitä itsekseen.

Vierailija
18/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki avustaja.

MIstä minä sen avustajan hankin?? Olen kysynyt vammaispalvelusta apuja, ei saa. Olen hakenut omaishoitajuutta, ei saa. 

Tee lasu, ilmoita, että lapsesi on hengenvaarassa luonasi, koska et kykene hänestä huolehtimaan, ja viranomaiset järjestävät lapsellesi turvallisen kodin.

Vierailija
19/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajan saa palkkaamalla sellaisen.

Vierailija
20/79 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki avustaja.

Periaattessa pitäisi järjestyä apua esim. avustaja, hoitaja, aamuhoito koululla, pidempi Iltapäivähoito kuin klo 16.00 asti. Omasta vuosien kokemuksesta ei järjesty ainakaan pääkaupungissa. Itse oltava lähettämässä kouluun ja iltapäivähoidosta taksia vastassa. Siihen aikaa kun Ip on ilmoitettu loppuvan eli matka-aika ei tule siihen päälle. Vaihtoehtoisesti  järjestettävä itse, joku toinen henkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi