Pärjäisitkö 2000 e/kk nettotuloilla?
Siis ei loppuelämää, mutta väliaikaisesti. Esim vuoden?
Kommentit (83)
En. Netto 3600e ja se ei riitä enää mihinkään, kun kaikki on kallistunut. Yhtään ei jää säästöön. Huolimatta siitä, että miehen netto on 5100e.
Tähän asti oon pärjännyt vähemmälläkin.
Pärjäisin loistavasti koko loppuelämän. Nyt netto on 1600€.
3kk sitten olisin pärjännyt. Nyt en.
Olen pärjännyt jo monta vuotta. Mitään ylimääräistä en saa ostettua, enkä harrastettua, mutta välttämättömät saan ja laskut ja vuokran maksettua.
Tuolla rahalla pitäisin autoa ja harrastaisin kalliisti. Olisi ihan luksuselämää. Tai sitten säästäisin sivuun pahanpäivän varalle.
Nyt en, mutta parin kuukauden päästä pärjäisin ja eläkkeellä onkin sitten jo pakko pärjätä.
Se mikä oli 2000e pari kuukautta sitten, on nyt 2500e. Niin se menee.
Meitä on 4 ja ollaan pärjätty vuosia 2000e nettotuloilla.
Minun netto on tuota luokkaa ja miehellä enemmän, mutta ei, en pärjää.
Omakotiasuminen, bensa, sähkö, kahden lapsen kilpaurheilu.
Välillä ahdistaa toden teolla, mistä rahat laskuihin.
Tuon verran menee kuukaudessa asumiseen ja syödäkkin pitäisi. En siis pärjäisi ja onneksi ei tarvitse.
Heittämällä, asumiskulut on vain 250€ kuukaudessa, jäisi 1750€ elämiseen.
Pärjään pienemmällä, ihan jatkuvasti. Ja elätän myös lapsen. Hyvin pärjätään kun olen tarkka ja on mahdollisuus myös pieneen ylimääräiseen kuten viikon lomaan Välimerellä kesälomalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla pitäisin autoa ja harrastaisin kalliisti. Olisi ihan luksuselämää. Tai sitten säästäisin sivuun pahanpäivän varalle.
Sama, toi olisi huikea summa.
Vierailija kirjoitti:
En. Netto 3600e ja se ei riitä enää mihinkään, kun kaikki on kallistunut. Yhtään ei jää säästöön. Huolimatta siitä, että miehen netto on 5100e.
Teidän kulutustottumuksissa on tarkistamisen varaa, tuloista teidän pärjääminen ei ole kiinni.
Ap, tarkentava kysymys, onko 2000 e sun mielestä pieni summa?
Mun keskimääräinen nettotuloni viimeiseltä vuodelta on 1875e. Ja tässä sitä ollaan, joten vastaus on: kyllä pärjään.
Toki taloudessa on toinenkin palkansaaja, hän saa suunnilleen saman, ehkä satasen tai pari enemmän.
Asutaan omakotitalossa isossa kaupungissa, meillä on uudehko kesämökki järvenrannalla, kaksi dieselautoa, koira ja kaksi teiniä.
Vielä pärjätään, mutta kohonneiden kulujen vuoksi ns. turhia kuluja on jo ruvettu karsimaan.
Sähkön hinta tuplautui, kun vanha sähkösopimus päättyi, polttoaineen hinta on naurettava ja ruoka kallistuu koko ajan. Pakko on jostain tinkiä.
Olen tinkinyt ostamistani palveluista. Esim hierojalla tai kampaajalla en käy enää lainkaan ja irtisanoin meidän viikkosiivouksenkin, vaikka vihaan siivoamista.
Oon pärjänny kohta 20 vuotta. Ei ongelmaa.
En. En rupea kituuttamaan tai karsimaan. Oma nettotulo 3700 €/kk. Se riittää juuri nykyiseen elintasooni ja säästämiseen ja sijoittamiseen.
Helposti.