Pärjäisitkö 2000 e/kk nettotuloilla?
Siis ei loppuelämää, mutta väliaikaisesti. Esim vuoden?
Kommentit (83)
Nyt opiskelijana olen aika tarkkaan tuolla pärjännyt, mutta monesta on pitänyt tinkiä.
Tuo olisi luksusta, saisin säästöönkin kuukausittain tuosta n.1400e. Nettotulot itselläni puolta vähemmän eli n.1000e/kk ja pärjään näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä oli 2000e pari kuukautta sitten, on nyt 2500e. Niin se menee.
Hinnat nousee 25% ja palkat nousee 2,5 promillea
Vierailija kirjoitti:
Juuri narisivai uutisissa ettei ole varaa kotimaan matkailuun kun bensa niin kallista... No, nousi n.60 senttiä litralta eli meidän auton osalta 3.6 e/100km enempi. Ei tunnu yhtään missään! Emmekä rikkaita ole! En usko kenenkään suomessa olevan noin köyhä ettei vaivasta 3-4 euroa pysty enempi maksamaan.
Pakko tarttua tähän. Mihin hintaan vertaat??
Kotimaan kesälomamatkan kohdalla pitää verrata viime kesän hintaan, jolloin vielä tehtiin niitä KESÄLOMAmatkoja kotimaassa.
Voihan sitä hintaa verrata vaikka eiliseen ja sanoa, että "ei tunnu missään polttoaineen hinnannousu, noussut vain 2snt/litra".
Viime kesänä dieseliä sai 1,40e/litra. Tänään hinta on tällä kylällä tankille-äpin mukaan 2,40e.
Jos vedän tankin tyhjästä täyteen, se maksaa nyt 168euroa, kun viime kesänä se oli 98e. 70 litran tankki, hintaero siis 70 euroa.
Ero on vähän isompi, kuin se 3 tai 4e mitä tarjosit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri narisivai uutisissa ettei ole varaa kotimaan matkailuun kun bensa niin kallista... No, nousi n.60 senttiä litralta eli meidän auton osalta 3.6 e/100km enempi. Ei tunnu yhtään missään! Emmekä rikkaita ole! En usko kenenkään suomessa olevan noin köyhä ettei vaivasta 3-4 euroa pysty enempi maksamaan.
Kotimaan kesälomamatkan kohdalla pitää verrata viime kesän hintaan, jolloin vielä tehtiin niitä KESÄLOMAmatkoja kotimaassa.
Voihan sitä hintaa verrata vaikka eiliseen ja sanoa, että "ei tunnu missään polttoaineen hinnannousu, noussut vain 2snt/litra".Viime kesänä dieseliä sai 1,40e/litra. Tänään hinta on tällä kylällä tankille-äpin mukaan 2,40e.
Jos vedän tankin tyhjästä täyteen, se maksaa nyt 168euroa, kun viime kesänä se oli 98e. 70 litran tankki, hintaero siis 70 euroa.
Täällä bensa 2,80e ja diesel 2,60e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä hintaa verrata vaikka eiliseen ja sanoa, että "ei tunnu missään polttoaineen hinnannousu, noussut vain 2snt/litra".Viime kesänä dieseliä sai 1,40e/litra. Tänään hinta on tällä kylällä tankille-äpin mukaan 2,40e.
No riippuu toki auton kulutuksesta ja päivän hinnasta mutta kyllähän nyt 70 litran tankilla ajelee yli 1000 km? Eli alle 7 e / 100 km olisi nousu. Lomamatkalla se ei olisi ongelma mut onhan se pitkillä työmatkoilla aika hulppeaa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Netto 3600e ja se ei riitä enää mihinkään, kun kaikki on kallistunut. Yhtään ei jää säästöön. Huolimatta siitä, että miehen netto on 5100e.
En kyllä kehtais julkisesti, edes nimettömänä, tunnustaa olevani noin avuton/onneton tunari talousasioissa ettei 3600e riitä mihinkään. Ja vielä mies samanlainen 😄. Vakka kantensa löytänyt.
Miten isot menot oikein on jos 8k ei riitä kuukaudessa? Noutoruokaa kaiken aikaa, hillitön vuokra, kuusi lasta vai mitä ihmettä..
Kuudesta alle 17v lapsesta saa kuitenkin lapsilisää noin 862 euroa, ilman korotuksia eli edes ne eivät selitä tuollaista holtitonta rahan käyttöä.
Mulla on ollu jo 8 vuotta netto 2800e kuussa josta ulosotto vei tonnin ja vuokra 1300e ja sit viel laskut. Kohta se aika on ohi enkä osaa kuvitellakaan miltä tuntuu ku ylimääränen tonni kuussa rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu jo 8 vuotta netto 2800e kuussa josta ulosotto vei tonnin ja vuokra 1300e ja sit viel laskut. Kohta se aika on ohi enkä osaa kuvitellakaan miltä tuntuu ku ylimääränen tonni kuussa rahaa!
Laitat 45% tuloistasi asumiseen. Ulosotto on ihan hyvä sana kuvaamaan tätä.
Tilapäisesti kyllä. Olen pärjännyt 700€/kk netollakin. (2 aik+1 lapsi sillon)
Miten sitä voisi lakata pärjäämästä? Jos ei ole muuta vaihtoehtoa niin ihminen pärjää jollain tavalla millä vain nettosummalla.
Ainakin tähän asti olen pärjännyt hyvin hieman tuota pienemmällä netolla. Asun yksin Helsingissä. Rahaa jää myös säästöön joka kuukausi joten voin aina tarvittaessa pienentää säästöön menevään summaa ja saada siten lisää käyttörahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ulosotossa?
Loistavasti!
Olen opiskelujen vuoksi saanut nyt menneen vuoden ajan alle 1100e/kk ansiosidonnaista plus vaihdellen 0-400e satunnaisista töistä kuukaudessa ja olen pärjännyt. Toki koko ajan pitää olla kartalla tuloista ja menoista.
N52
Todellakin pärjäisin ja saisin joka kuukausi 1000 e säästöön. Pärjään noin tonnilla kuussa. Nyt netto 1820 e/kk.
2000 olisi varsin tervetullutta. Pärjäisin hienosti ja jäisi jotain säästöönkin.
Hyvin pärjään, jää säästöönkin. Asunto maksettu, ei autoa
Minulla jää käteen 2060. Pärjään hyvin. Asunto 230, ruoka 250, puhelin 50. Lopuilla ostan lahjoja, teen pieniä matkoja ja säästän.
Jos noilla tuloilla ei pärjäisi on elämänhallintanne aika viturallaan