En edelleenkään ymmärrä, että miksi se kanta-astuminen on niin paha juttu
Menin kuitenkin nukkumaan jo 00 ja nyt aamulla tuli naapuri valittamaan ihan kävelystä vaan, vaikka normaalia elämä ääntä. Olen ihan terve ihminen, joten kävelessäni astun kanta edellä, koska se on luonnollisin kävely tapa varsinkin jos ei kävele ripeästi.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mun alakerrassa on varmaan jäänyt joku äänieristysmatto lattiaa laitettaessa pois. Koko talo tärisee kun nykyinen asukas (mies, n. 120-130 kg) jymistelee menemään. Jostain syystä se tykkää kävellä kämpässä ympäriinsä ja paiskoa ovia myös. Edellinen asukas oli samanlainen (nainen, n. 90-100 kg) remuaja. Molemmat myös puhuvat huutamalla ja nauravat todella äänekkäästi. Ei ole kerrostalojen äänieristyskään päivänselvä juttu.
Isot ihmiset siis kävelevät kämpissään paljon, sulkevat ovet kovaäänisesti,
puhuvat ja nauravat? Oliko ennen näitä jättimäisiä meluajia joku pieni ja äänetön olento? Vai onko kyse vain ja ainoastaan huonosta äänieristyksestä ja materiaaleista talossas?
Vierailija kirjoitti:
Valitettava totuus on että osa ihmisistä on yliherkistyneitä kaikille äänillä joita kuulevat muista asunnoista. Silloin jokainen askel koetaan kovana töminänä vaikka se ei sellainen oikeasti olisikaan. Muuten ei ole selitettävissä se että osan ihmisistä yläpuolella asuu aina se kanta-astuja muuttivat he minne tahansa ja osa ihmisitä ei koskaan häiriinny missään.
Meillä rivarissa asui eräs todella yliherkkä persoona. Hän valitti, kun heräsi öisin meiltä kuuluviin mekkaloihin. Se oli hämmentävää, kun meillä hyvin säännöllinen elämä, ysiltä kaikki rauhoittuu ja kympiltä alkaa hiljaisuus. Kerran tuli kertomaan, kuin just edellisyönä heräsi kolmelta, kun meillä tömisteltiin, kolistetltuin ja laahattiin lattialla jotakin. Mut itse olin silloin hereillä, ja tiedän, että kukaan ei edes kuorsannut siihen aikaan. Koskaan ei selvinnyt, miksi hän kuuli mitä kuuli. Uudet naapurit eivät kuule mitään.
Mieheni on kantapääastuja pahimmasta päästä. Suorastaan toivoisin, että alakerran naapuri tulisi valittamaan, jotta hän ottaisi asian vakavasti. Näin kanssaeläjänä on ärsyttävää kuunnella parkettilattian kuminaa, varsinkin jos mies esimerkiksi ottaa muutaman juoksuaskeleen mennessään avaamaan ulko-ovea. Kaikkein ärsyttävintä on ostaa hänelle kivat sukat lahjaksi, kun ne kuluvat heti kantapäästä puhki. Hän ei itse näe tässä mitään ongelmaa.
On luonnollista kulkea päkiöillä, ei kantapäillä. Olen pilannut kengillä luonnolliset askeleesi? Kantaastuminen on rumaa. Se aiheuttae meteliä. Kuulostaa kolkolta ja kömpelöltä.
vasta 3 kerralla yläkerran teinille meni jakeluun hankia matot pieni pelle mutta katto lamput tärisi.
Olen asunut kerrostalossa useamman vuoden. Jo alkuaikoina opin tavan kävellä ilman kanta-astumista eli vähän samalla tavalla kuin balettitanssijat kävelevät. Kävelen samalla tavalla mökillä koska muuten mökki tärisee. Sen huomaa siitä, että muut ovat kanta-astujia ja mökki tärisee heidän kävellessään (he asuvat omakotitalossa). Muualla kuin sisällä, kävelen ihan normaalisti eli kanta edellä.
Kotona kuulen kun alakertalainen tömistelee menemään, hän on paha kanta-astuja ja yleensä se alkaa klo 22 jälkeen - en tiedä mitä hän puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kerrostalossa useamman vuoden. Jo alkuaikoina opin tavan kävellä ilman kanta-astumista eli vähän samalla tavalla kuin balettitanssijat kävelevät. Kävelen samalla tavalla mökillä koska muuten mökki tärisee. Sen huomaa siitä, että muut ovat kanta-astujia ja mökki tärisee heidän kävellessään (he asuvat omakotitalossa). Muualla kuin sisällä, kävelen ihan normaalisti eli kanta edellä.
Kotona kuulen kun alakertalainen tömistelee menemään, hän on paha kanta-astuja ja yleensä se alkaa klo 22 jälkeen - en tiedä mitä hän puuhaa.
Vuosia luulin, että naapuri käyttää puukenkiä kotonaan. Sitten selvisi, ettei näin ollut. Nykyisen naapurin portaissa kulku kuulostaa myös siltä, että hänellä olisi puukengät. Nyt kun tiedän, että vika on rakenteissa, ei tulisi mieleenkään valittaa siitä, saati pyytää kävelemään eri tavalla! Yöaikaan kova musiikki ym. äänet on eri asia, mut valittaa nyt jonkun kävelystä menee jo harhaisuuden puolelle. Jos et ole erityisherkkä (aistisellainen), kyse on asenteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapset astuvat kantapäillä. On se kyllä ymmärrettävää, että osa aikuisista ei koskaan kehity tässä asiassa.
Sinäkö astut aina päkiä edellä? On varmaan melko erikoisen näköistä.
Esim. paljasjalkakengillä kävelevät kävelevät niin, että päkiä tai jalan keskikohta osuu ensimmäisenä lattiaan. Eipä se mitenkään erityisen kummalliselta näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa se muuallakin kuin kerrostalossa. Veljeni pienirakenteinen vaimo on aivan järkyttävä tömistelijä. Nähtiin pitkästä aikaa äidin syntymäpäivillä viime viikonloppuna ja meinasi hermo mennä siihen kantapäiden jyskytykseen, vaikka ihan omakotitalossa oltiin. Sitä ääntä kun ei pääse mitenkään karkuun, vaan se tunkeutuu tajuntaan, vaikka olisi miten keskittymässä muiden kanssa seurustelemiseen.
Tuo kuulostaa enemmänkin joltain aistiyliherkkyydelta.
Sitä minulla ei kyllä ole. Tuo jatkuva jytinä vaan toimi kyseisessä tilaisuudessa kiinalaisen vesikidutuksen tapaisena ärsytyksenä.
Kannattaa kävellä rauhallisesti ja vaikka villasukat jalassa.
Onpa ruma tapa kirjoittaa toisesta ihmisestä!