Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön kerran päivässä yhden ison aterian. Muita? Oletteko laihtuneet?

Vierailija
20.06.2022 |

Tämä riittää minulle. Iho on paremmassa kunnossa, jaksan hyvin ja unentarve on vähentynyt. Muutama kilokin lähtenyt.
Tämä on uusi elämäntapani.

Kun syön, niin ateriani sisältää runsaasti kasviksia, jokin proteiini sekä rasvoja.
Syön vhh- ruokavaliota noudattaen.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka ja terve kirjoitti:

Tuskin löytyy ravitsemusterapeuttia tai lääkäriä, joka tuota suosittelisi.

Ei tietenkään ole. Se on kaikista luonnollisin ja terveellisin tapa syödä ja lääkärit saavat rahaa lääkeyhtiöiltä. Tarkoitus on pitää sut elossa, ei terveenä.

Vierailija
42/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

163/56 ei ole hyvät mitat. Pituuteen nähden liikaa painoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Oma vatsalaukkuni on sen verran pieni ettei sinne yksinkertaisesti mahdu kerralla kaikki tarpeellinen. Eli tuo tyyli ei varmaankaan sovi pienimahaisille.

Tunnistan tämän. Joudun syömään useammin, jos meinaan jaksaa esim. treenatessa sekä palautuen siitä riittävän nopeasti. Energiavaje kortautuu muutoin herkutteluna.

Tosin, usein kerran viikkoon pitää syödä jotain energiatiheämpää, kun ei arkisin vaan ehdi.

Syön siis samoin vähän kerralla, kun ei vaan mee paljoa.

Vierailija
44/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerta-annos hiilihydraatteja liian suurena menee suoraan rasvakudokseen.

Ihmisen on tarkoitus varastoida rasvaa ja käyttää sitä varastoitua rasvaa. Rasva palaa jatkuvasti 24 tunnin paastolla.

Vierailija
45/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Yksi ateria päivässä, kahdesti viikossa kaksi ateriaa (tiistai ja torstai). Olen laihtunut 45 kiloa.

Onneksi olkoon! Saanen kysyä, ketoiletteko samalla, entä mihin aikaan päivästä ateria syödään?

Vierailija
46/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön 5-7 kertaa päivässä. Olen energinen, nukun hyvin ja pysyn painossani 163/56. Pyrin ottamaan hiilihydraatit hitaasti imeytyvinä, mutta en rajoita niitä. Naudan- tai hevosenlihaa 2-4 krt kuukaudessa, broileria tai possua ei ikinä. Ei myöskään kananmunia.

Kehität itsellesi silti rasvamaksaa jatkuvalla puputuksella.

Vierailija
47/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä koitin tuota ja toimi kuukauden-pari. Sitten alkoi kovat nälät tulla ketoosista huolimatta, ja aloin niiden myötä sortua syömään muulloinkin ja yleensä jotain mitä eii pitänyt syödä (kuten hiilareita, alkoholia). Sittemmin olen rajannut paaston vain 16 tuntiin ja syön jäljelle jäävän 8 h aikana 3 kertaa. Tämä toimii mulla pitkän päälle paremmin.

Et varmaan syönyt tarpeeksi sillä yhdellä kerralla. Mä olen syönyt näin miltei vuoden enkä näe, että enää vaihtaisin takaisin. Olo on kylläinen ja hyvä näin. Aina jos on pakko poiketa jonkun loman tai juhlien vuoksi en voi odottaa, että pääsen taas syömään omalla rytmilläni eli kerran päivässä.

Vierailija
48/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihoin tolla tavalla, koska olin tottunut siihen, että syön 3 pientä ateriaa päivässä. Ei sopinut mulle. Väittäisin, että sopii paremmin miehille, kuin naisille. 

Mä olen 40-vuotias nainen

T. edellinen 45-kiloa vuodessa pudottanut

Vierailija
49/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän typerää monestakin eri syystä. Ota sama muona annos ja jaa se 5 osaan. Popsit 4h välein, ja nukut välissä 8h. Tuo kerran päivässä saa kropan aineenvaihdunnan ja hormonit totaalisekaisin.

Päinvastoin suurin osa ikuisuuslaihduttajista hyötyisi siitä, jos keräilisivät ne viisi pientä ateriaansa yhdeksi isoksi.

Vierailija
50/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Oma vatsalaukkuni on sen verran pieni ettei sinne yksinkertaisesti mahdu kerralla kaikki tarpeellinen. Eli tuo tyyli ei varmaankaan sovi pienimahaisille.

Tunnistan tämän. Joudun syömään useammin, jos meinaan jaksaa esim. treenatessa sekä palautuen siitä riittävän nopeasti. Energiavaje kortautuu muutoin herkutteluna.

Tosin, usein kerran viikkoon pitää syödä jotain energiatiheämpää, kun ei arkisin vaan ehdi.

Syön siis samoin vähän kerralla, kun ei vaan mee paljoa.

Tuota... mä treenaan vähintään 1.5 tuntia päivässä, useana päivänä viikossa kahdet kahden tunnin treenit. Pärjään yhdellä aterialla mainiosti. Kyse on siitä, osaako kehosi käyttää rasvaa energiaksi vai ei.

Vierailija
51/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellu_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Yksi ateria päivässä, kahdesti viikossa kaksi ateriaa (tiistai ja torstai). Olen laihtunut 45 kiloa.

Onneksi olkoon! Saanen kysyä, ketoiletteko samalla, entä mihin aikaan päivästä ateria syödään?

En ketoile, koska urheilen paljon. Olen syönyt puuroa ja useamman palan leipää joka ikinen päivä, marjoja paljon. Täysrasvaiset maitotuotteet ja voita, munia, pekonia.

Itse syön yleensä iltapäivästä 16-17 välillä. Mutta tärkeintä elimistön hormoneille on, ettei syö ainakaan tuntiin heräämisen jälkeen tai kahta tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
52/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

163/56 ei ole hyvät mitat. Pituuteen nähden liikaa painoa.

Höpö höpö.. Riippuu ruumiinrakenteesta ja ihan sopivan painoinen.

Itse 163cm ja 64kg ja sanottu hyvä kroppaiseksi. Salilla käyn.

Vierailija
53/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketosticks näytti kohtaisen ja vahvan värin väliä. Eli ketoosissa ilmeisesti olen. :)

Ap

Mut eikö sua pelota et menetät lihaksetkin?

Vierailija
54/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni sopii myös. Ei tarvitse sen kummemmin miettiä syömisiä.

Ketoilun myötä tämä tuli itsekseen, kun ei vain ole nälkä.

Tämä on auttanut ahmintahäiriöön ja hiilihydraattiriippuvuuteen todella hyvin.

Toisille tosin sopii säännöllinen syöminen, ihmiset ovat erilaisia. Mutta oma kroppani voi paljon paremmin näin ja varsinkin kun on ollut taipumusta järjettömään ahmimiseen, niin tämän ansiosta on mieliteot kadonneet lähes kokonaan.

Ennen kärsin nälästä jatkuvasti, kun söi, tuli aina vain enemmän nälkä ja kauhea mieliteko syödä lisää. Nyt syön illalla viiden jälkeen ja jaksan hyvin koko päivän.

Vierailija
55/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että täällä on muitakin!

Vierailija
56/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketosticks näytti kohtaisen ja vahvan värin väliä. Eli ketoosissa ilmeisesti olen. :)

Ap

Ketoosissa keho on rasvapolttoinen, eli ei vaikuta lihaksiin.

Vierailija
57/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti keton ja omadin myötä ekalla viikolla 4 kg, tosin varmasti nestettä, mutta silti. Kyllä sen olossa huomaa

muita havaintoja

-ei ole nälkää

-ei ole makeanhimoja

-ruokaa on kaapissa aina paljon, koska tulee syötyä vähemmän

-pirteämpi ja energisempi olo

-mieliala kohonnut

-ahdistus poissa

-rahaa säästyy, koska syö vähemmän energiarikkaamman ruoan ansiosta, eikä syö herkkuja

ja vielä eräs tärkeä huomio

-alkoholin himo jäänyt pois tyystin

tämä on iso asia ja vaikuttaa valtavasti osaltaan mielen hyvinvointiin. Aikaisemmin minulla oli lähes joka toinen päivä mieliteko saada 4 iltakaljaa, eli jonkinlainen alkoholismi oli kehittymässä.

Nyt ei tee ollenkaan mieli.

Vierailija
58/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paasto lisää kasvuhormonin tuottoa. Mihin ne lihakset häviäisivät? Kalorirajoittajilta ja 5 kertaa päivässä puputtavilta lihakset lähtee.

Vierailija
59/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ketoosissa keho on rasvapolttoinen, eli ei vaikuta lihaksiin.

Tää on just sellainen juttu, jota nämä dieettiteollisuuden orjat eivät ikinä käsitä. Keho alkaa syömään lihaksia, koska se ei saa tarpeeksi energiaa eikä osaa käyttää hiilarihiirien rasvaa ravinnoksi.

Vierailija
60/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta laihtua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme