Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön kerran päivässä yhden ison aterian. Muita? Oletteko laihtuneet?

Vierailija
20.06.2022 |

Tämä riittää minulle. Iho on paremmassa kunnossa, jaksan hyvin ja unentarve on vähentynyt. Muutama kilokin lähtenyt.
Tämä on uusi elämäntapani.

Kun syön, niin ateriani sisältää runsaasti kasviksia, jokin proteiini sekä rasvoja.
Syön vhh- ruokavaliota noudattaen.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on kuin muodikas OMAD -pätkäpaasto.

Vierailija
22/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka ja terve kirjoitti:

Tuskin löytyy ravitsemusterapeuttia tai lääkäriä, joka tuota suosittelisi.

Ei tietenkään Suomessa. Ymmärrätkö, miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön iltapäivän kahvin kanssa pari ruisleipää juustolla, makkaralla ja vihanneksilla. Illalla sitten joku lämmin ruoka. Tämä toiminut vuosikausia, ei painonvaihteluita. Toki joskus herkkuja tulee vedettyä😋

Vierailija
24/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketosticks näytti kohtaisen ja vahvan värin väliä. Eli ketoosissa ilmeisesti olen. :)

Ap

Vierailija
25/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin ennen noin. Painoa tuli puolessa vuodessa 15kg. Nykyisin syön pieniä aterioita säännöllisesti noin 5 kertaa päivässä. Painoa tippunut 3 kuukaudessa lähes 10kg. 

Vierailija
26/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut suurinpiirtein koko aikuisikäni samanpainoinen, mutta viime vuosina syönyt vain yhden lämpimän aterian päivässä. En voi siis sanoa laihtuneeni. Tällä systeemillä kuitenkin suolistoni on rauhoittunut eikä oireile enää ripulilla jokaisen syömisen jälkeen. välipaloja saatan syödä useammin, joten näin se päivittäin kalorimäärä varmasti pysynyt suurinpiirtein samana ja siitä painon muuttumattomuuskin kertoo.

Vierailija
27/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tota jo joskus 90-luvulla teininä ja paino tippui ropisten. Söin siis vain sitä mitä koulussa oli tarjolla, ei siinä mitään protskuja tai muita mittailtu 😄

En edelleenkään tykkää puputtaa jatkuvasti jotain, erona nuoruuteen vain se, että olen ollut kasvissyöjä jo yli 20 vuotta. Edelleen syön max. kolme kertaa päivässä, yleensä harvemmin. Olen siis keski-ikäinen, hoikka ja terve 🙂

Vierailija
28/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii tämä tyyli myös. Laihdun aina lomalla tästä syystä, syön pienen aamupalan, kunnon lounaan ja illalla jonkun hedelmän. Se lounas sisältää runsaasti kasviksia myös.  Mutta viikolla arkena en ehdi ja puolilta päivin on liian nälkä,  joten on salaattieväät ja se ei kyllä laihduta, vaikka syön illalla normaalia kotiruokaa. Mulle siis sopii suht. varhainen syöminen, mikä pitää nälkää iltaan asti.  

Vierailija
29/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka ja terve kirjoitti:

Tuskin löytyy ravitsemusterapeuttia tai lääkäriä, joka tuota suosittelisi.

Tämä on nimenomaan yksi parhaita tapoja syödä, jos tuntuu että voi hyvin. Elimistölle jää aikaa korjata itseään, eikä verensokeri jatkuvasti kohoa.

Jokaiselle tämä ei sopi, pitää löytää se oma hyvä rytmi. Pätkäpaasto missä vaan muodossa on kuitenkin hyvä juttu.

Vierailija
30/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin tolla tavalla, koska olin tottunut siihen, että syön 3 pientä ateriaa päivässä. Ei sopinut mulle. Väittäisin, että sopii paremmin miehille, kuin naisille. 

Vierailija
31/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän typerää monestakin eri syystä. Ota sama muona annos ja jaa se 5 osaan. Popsit 4h välein, ja nukut välissä 8h. Tuo kerran päivässä saa kropan aineenvaihdunnan ja hormonit totaalisekaisin.

Vierailija
32/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sentään joka päivä??? Kaksi ,kolme isoa ateriaa riittää viikossa, loppu leivällä ja kahvilla, toki paperihommissa ei tarvi noita isoja ollenkaan.

Vierailija
33/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin paljon söin ateriat,liikuin kaksi pääareriaa.Nyt laihduin taas sama käytäntö.Ruokaa pitäisi syödä 4-5hvälein tosin ei yöllä!nuku.Ja mitä syöt..se on se juttu.

Vierailija
34/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin just, että jos tekisin tätä niin, että kävisin joka arkipäivä syömässä työpaikkalounaan, enkä mitään muuta söisi koko päivänä, ja viikonloppuisin tilaisi kotiin jotkut lounaat, mun ei tarvitsisi käydä koskaan kaupassa tai säilyttää kotona ruokaa.

Olen pätkäpaastonnut 16/8 -metodilla, ja se sopii minulle hyvin.

Vierailija
35/61 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen, mutta en mitään välipaloja. Kohtuulliset annokset. 

Vierailija
36/61 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että paljon riippuu energian kulutuksesta että toimiiko tuo vai ei. Toimistotyössä on toiminut, mutta aikoinani kun olin raksahommissa niin siellä piti syödä aamulla ja lounastauolla että riitti energiaa hommiin. Toki kulutuskin oli sitten eri luokkaa.

Vierailija
37/61 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 67-vuotias nainen. Aikanaan kaksi lasta synnyttänyt, yli 30 vuotta kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastanut enkä vieläkään tähän päivään mennessä lihonut!

Minulla on myös ne "isot luut" eli en ole sirorakenteinen. Pituuttakin 168 cm.  Painoa ei silti ole kertynyt eikä kerry, tänä aamuna vaakalla tostesin että kilo vähemmän kuin eilen, eikä yhtään olisi vara pudottaa koska ikäni ja naispuolisuuteni takia olen vaarassa saada osteoporoosin. Siitä lääkäri varoittelee. 

Syön neljä kertaa päivässä; aamiainen, lounas päivällinen sekä illalla vielä ennen nukkumaan menoa esim. banaanin ja ehkä raejuustoa tms. En saa nukuttua vatsa tyhjänä.

Kilpirauhasen takia minun pitäisi lihoa hillittömästi, raskauksien jäljiltä minulla pitäisi olla kymmenen kiloa ylipainoa. Mutta kun ei ole. 

Ehkä salaisuus onkin juuri se, että syön useammin ja pieniä aterioita. En syö välipaloja enkä mitään naksuja ja niksejä ja suklaata ja kaljaa ja pullaa. Kun ne ei maistu.  Suhtaudun ruokaan ruokana en lohduta sillä itseäni enkä hukuta suruani ruokaan. Ruoka on minulle ravintoa joka on välttämätöntä jotta pysyn hengissä ja jaksan arjessa. Ajatukseni ja elämäni ei pyöri ruoan ympärillä ja sen miettimisessä. 

Ehkä se salaisuus onkin juuri siinä; syön elääkseni en elä syödäkseni.  En ole mistään erityisen laihasta suvusta. Isäni oli kyllä hoikka mutta äitini painoi suurimmillaan yli 80 kiloa ja oli kaksi senttiä minua lyhyempi. Hän kyllä sitten laihdutti polvikulumien takia normaalipainoon.

Sisaristani kaksi on ylipainoisia, minä ja yksi sisar nomaalipainossa. Veljistä yksi on suorastaan lihava, kaksi normaalia. 

Normaalipainossa pysymisen salaisuus on myös siinä, ettei alun perinkään päästä itseään pullahtamaan. On paljon vaikeampaa alkaa korjata jo tapahtunutta vahinkoa kuin ennaltaehkäistä se.

Jo 2–16-vuotiaista pojista 29 % ja tytöistä 18 % oli ylipainoisia. Pojista 9 % ja tytöistä 4 % oli luokiteltavissa lihaviksi. Kyllä todellakin on kyseessä asia jota ei voida ohittaa olan kohautuksella.

Vierailija
38/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän typerää monestakin eri syystä. Ota sama muona annos ja jaa se 5 osaan. Popsit 4h välein, ja nukut välissä 8h. Tuo kerran päivässä saa kropan aineenvaihdunnan ja hormonit totaalisekaisin.

Höpö höpö. En ymmärrä mistä tähän ketjuun aina löytyy näitä väittäjiä. Toisille sopii, toisille ei. Monet ovat juuri nimenomaan kertoneet, että tiuhaan syöminen kasvattaa nälkää.

Tutkimustuloksetkin puhuvat kiistatta omadin puolesta.

Onko täällä muita omadilaisia linjoilla? Olisi mielenkiintoista kuulla, miten on mennyt.

Vierailija
39/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Yksi ateria päivässä, kahdesti viikossa kaksi ateriaa (tiistai ja torstai). Olen laihtunut 45 kiloa.

Vierailija
40/61 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 67-vuotias nainen. Aikanaan kaksi lasta synnyttänyt, yli 30 vuotta kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastanut enkä vieläkään tähän päivään mennessä lihonut!

Minulla on myös ne "isot luut" eli en ole sirorakenteinen. Pituuttakin 168 cm.  Painoa ei silti ole kertynyt eikä kerry, tänä aamuna vaakalla tostesin että kilo vähemmän kuin eilen, eikä yhtään olisi vara pudottaa koska ikäni ja naispuolisuuteni takia olen vaarassa saada osteoporoosin. Siitä lääkäri varoittelee. 

Syön neljä kertaa päivässä; aamiainen, lounas päivällinen sekä illalla vielä ennen nukkumaan menoa esim. banaanin ja ehkä raejuustoa tms. En saa nukuttua vatsa tyhjänä.

Kilpirauhasen takia minun pitäisi lihoa hillittömästi, raskauksien jäljiltä minulla pitäisi olla kymmenen kiloa ylipainoa. Mutta kun ei ole. 

Ehkä salaisuus onkin juuri se, että syön useammin ja pieniä aterioita. En syö välipaloja enkä mitään naksuja ja niksejä ja suklaata ja kaljaa ja pullaa. Kun ne ei maistu.  Suhtaudun ruokaan ruokana en lohduta sillä itseäni enkä hukuta suruani ruokaan. Ruoka on minulle ravintoa joka on välttämätöntä jotta pysyn hengissä ja jaksan arjessa. Ajatukseni ja elämäni ei pyöri ruoan ympärillä ja sen miettimisessä. 

Ehkä se salaisuus onkin juuri siinä; syön elääkseni en elä syödäkseni.  En ole mistään erityisen laihasta suvusta. Isäni oli kyllä hoikka mutta äitini painoi suurimmillaan yli 80 kiloa ja oli kaksi senttiä minua lyhyempi. Hän kyllä sitten laihdutti polvikulumien takia normaalipainoon.

Sisaristani kaksi on ylipainoisia, minä ja yksi sisar nomaalipainossa. Veljistä yksi on suorastaan lihava, kaksi normaalia. 

Normaalipainossa pysymisen salaisuus on myös siinä, ettei alun perinkään päästä itseään pullahtamaan. On paljon vaikeampaa alkaa korjata jo tapahtunutta vahinkoa kuin ennaltaehkäistä se.

Jo 2–16-vuotiaista pojista 29 % ja tytöistä 18 % oli ylipainoisia. Pojista 9 % ja tytöistä 4 % oli luokiteltavissa lihaviksi. Kyllä todellakin on kyseessä asia jota ei voida ohittaa olan kohautuksella.

Kiva, että kerroit, mutta

tämä on one meal a day- ketju.

Useamman kerran päivässä syöville on varmasti oma ketjunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä