Halpoja tarjottavia vieraille nyt, kun hinnat ovat nousussa?
Hieno juttu, jos sinulla on varaa tarjota vieraille kilokaupalla lohta. Minulla ja aika monella muulla ei ole, kun ruoan hinta on kallistunut ja kallistuu yhä. Kerätään tähän ketjuun vinkkejä kahvin kanssa tarjottavista (suolaiset, makeat). Mitä sinä tarjoaisit vieraille?
Ap
Kommentit (41)
Ajattelin tarjota mökkiyllätysvieraille pettuleipää ja vesikeittoa. Paistan avotulella, en sentäs sähköä viitsi tuhlata.
Marjapiirakka ei ole kallista, kun itse tekee
Makkara on aika klassinen, kasvisruuista pavut/linssit on halpoja edelleen. Paputahna ja paahtoleipä menee iltapalana.
Juhliin vai ihan vain vieraisiin tuleville?
Todella moni ruoka on itse tehtynä edullista.
Esimerkiksi itse leivottu tuore leipä on todellinen herkku, samaten karjalanpiirakat yms. Leivän levitteeksi voi olla vaikkapa hernetahnaa tai hummusta.
Eipä vaikkapa raparperipiirakkakaan juuri maksa.
Suolaisista piirakoista pinaattipiirakka
Kaupan valmiit keksit on helpoja
Omenapiirakka on todella hyvää
Samoin mustikkapiirakka
Muurinpohjalettuja sekä suolaisina ja makeina.
Kuivakakku on halpa ja helppo, turhan väheksytty nykyaikana.
Mitenkä lohi liittyy kahvin kanssa tarjottaviin?
Nauravat nakit ja ranut halpis ketsulla?
Jälkkäriksi 20- vuotta pakkasessa lirunutta Bravo-suklaabanaania.
Lapsen kavereille tarjoan usein leipää ja hedelmiä, välillä paistan lettuja tai tarjoan jätskiä. Edullista ja ihan ok syötävää.
Rieskarullia porotäytteellä, kasvispiiras, täytettyjä kananmunia, ruisnappeja savukalatahnalla, juustokakkua marjamelballa, suklaabrownieseja, raparperi-kauracrumble vaniljakastikkeella.
Vaikka ruuan hinta on noussut, mielestäni säästöä saa ylimääräisiä limsoja ja sipsejä karsimalla. Jos olisi kahvitarjoilu, yllämainituista tulisi toki kuluja, mutta ei niin paljon, että pitäisi karsia merkittävästi. Esimerkiksi savukalatahnaan tulee 150g kylmäsavulohta, jonka voi vaihtaa vaikka säilykekalaan, jos haluaa säästöä pari euroa.
Itse leivotut korvapuustit, voisilmäpullat tai karjalanpiirakat. Kääretorttu. Piirakka ja vaniljakastike.
Kinkkupiirakka. Palttoonapit ja tuorejuustolevite (14% rasvaa) pikkusuolaisena. Itse leivotut pikkuleivät.
Pavlova sitrushedelmillä ja kiivillä (ei tuoreet marjat koska kalliit)
Vohvelit, saa tehtyä suolaisella tai makealla täytteellä. Makeita vohveleita varten varaisin kulhoihin erilaisia asioita, joiden avulla jokainen voisi koota mieleisensä vohvelin:
-kermavaahtoa/jäätelöä
-hilloa
-kinuskikastiketta/suklaakastiketta
-rouhittua suklaata
-tuoreita/pakastettuja marjoja
jne