Halpoja tarjottavia vieraille nyt, kun hinnat ovat nousussa?
Hieno juttu, jos sinulla on varaa tarjota vieraille kilokaupalla lohta. Minulla ja aika monella muulla ei ole, kun ruoan hinta on kallistunut ja kallistuu yhä. Kerätään tähän ketjuun vinkkejä kahvin kanssa tarjottavista (suolaiset, makeat). Mitä sinä tarjoaisit vieraille?
Ap
Kommentit (41)
Ei vieraita=ei lisäkuluja. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Rieskarullia porotäytteellä, kasvispiiras, täytettyjä kananmunia, ruisnappeja savukalatahnalla, juustokakkua marjamelballa, suklaabrownieseja, raparperi-kauracrumble vaniljakastikkeella.
Vaikka ruuan hinta on noussut, mielestäni säästöä saa ylimääräisiä limsoja ja sipsejä karsimalla. Jos olisi kahvitarjoilu, yllämainituista tulisi toki kuluja, mutta ei niin paljon, että pitäisi karsia merkittävästi. Esimerkiksi savukalatahnaan tulee 150g kylmäsavulohta, jonka voi vaihtaa vaikka säilykekalaan, jos haluaa säästöä pari euroa.
Aika paljon olet sipsejä ja limuja vetänyt jos niistä nipistämällä pystyt säästämään 10 % kauppalaskuistasi.
Ei kannata kutsua vieraita jos ei ole tarjota kunnon ruokaa.
Korvapuusti
Voisilmäpullat
Itse tehdyt keksit
Pataleipä
Vaniljajäätelöä hillon tai marjojen kanssa
Pannukakku, letut. Nyt alat poimimaan metsästä mustikoita ja keität ne hilloksi lettujen ja pannarin päälle.
Itse tehdyt kaurakeksit, tiikerikakku ja pullapitko.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kutsua vieraita jos ei ole tarjota kunnon ruokaa.
Entä jos vieraat tulevat vain kahville? Onko silloinkin pakko tarjota ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Pannukakku, letut. Nyt alat poimimaan metsästä mustikoita ja keität ne hilloksi lettujen ja pannarin päälle.
Itse tehdyt kaurakeksit, tiikerikakku ja pullapitko.
Mustikan kukista/raakileista ei tule hyvää hilloa. Eli ihan vielä ei kannata aloittaa sitä poimimista. Kannattaa odottaa siihen, että marjat ovat kypsiä.
Omena-kaurapaistos ja sen kanssa vaniljajäätelöä
On tosi tosi hyvää ja halpaa
Viime viikonloppuna tarjottiin lohta. Ei sitä nyt kuitenkaan kilokaupalla syöty. Tavallinen kilon painoinen kirjolohi jonka toinen file tehtiin uunissa ja toinen savustettiin.
Muuta tarjottavaa oli sen verran että lohi riitti oikein hyvin.
Ostin kokonaisen lohen kilohintaan 7,9€. Minusta ei ollut kallista.
Itse en mene kylään syömistä varten mutta ilahduttavaa tietysti jos halutaan tarjota jotakin. Kuppi kahvia ja lasi vettä ihan ok. Myös vieras voi itse viedä jotakin kyläpaikkaan, etenkin jos viipyy pidempään/yöpyy. Kesällä marjat ja pallo jäätelöä on jo luksusta kahvin kera tai pala marjapiirakkaa.
Opettele ap kalastamaan. Mökillähän sinä olet, jos kerta vieraita on tulossa. Onkiminen ei tarvitse edes kalastuslupaa. Kun savustat ne ahvenet, vieraasi ovat jopa kateellisia sulle, kun niin hyvät ruuat väsäsit. Jos ei ole savustinta, niistä tulee herkkua myös nuotiolla paistettuna, hakkaavat mennen tullen grillimakkarat.
Minun yksi kaveri kutsui aina ennen kahville ja soitti juuri kun olin tulossa että "tuo maito tullessas kun on loppu"
Nykyään siellä ei huvita käydä kun kahvikin on aina loppu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rieskarullia porotäytteellä, kasvispiiras, täytettyjä kananmunia, ruisnappeja savukalatahnalla, juustokakkua marjamelballa, suklaabrownieseja, raparperi-kauracrumble vaniljakastikkeella.
Vaikka ruuan hinta on noussut, mielestäni säästöä saa ylimääräisiä limsoja ja sipsejä karsimalla. Jos olisi kahvitarjoilu, yllämainituista tulisi toki kuluja, mutta ei niin paljon, että pitäisi karsia merkittävästi. Esimerkiksi savukalatahnaan tulee 150g kylmäsavulohta, jonka voi vaihtaa vaikka säilykekalaan, jos haluaa säästöä pari euroa.
Aika paljon olet sipsejä ja limuja vetänyt jos niistä nipistämällä pystyt säästämään 10 % kauppalaskuistasi.
Ei vaan kyse on just siitä, että en ostele limuja ja sipsejä ylipäätään. Mieluummin tarjoan kivat tarjoilut vieraille, mikään listalta ei maksa kerran tarjottuna niin paljon etteikö voisi säästää sen muutaman euron tai kympin muualta. Vaikka sitten kulkemalla pyörällä tai kävellen kauppaan.
Vaniljajäätelö ja marjoja päälle on kyllä kahvin kanssa tosi hyvä
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tarjota mökkiyllätysvieraille pettuleipää ja vesikeittoa. Paistan avotulella, en sentäs sähköä viitsi tuhlata.
Pettu se vasta onkin kallista jo muutenkin. Sehän on nykyisin luontaistuotekamaa.
nakkipiilot, kinkku-makaronisalaatti, bravo banaani-suklaajäätelö, pullavapitkoa, jotain halpispiparia
Paluu juurille.
Piirakka jossa vaikka paprikaa, kirsikkatomaatteja tms täytteenä
Useimpien ruokien hinnat ovat nousseet muutamia prosentteja. Jos tarjottavat siis maksoivat ennen sata euroa, nyt ne maksavat noin 110 euroa. Se kymppi ei talouttani kaada joten laitan tarjoilut kuten ennenkin. Suhteellisuudentaju olisi ihan hyvä säilyttää vaikka hintojen noususta metelöidään joka paikassa.