Onko mulla flunssa vai onko refluksitauti taas aktivoitunut?
Kuivaa kutisevaa yskää, karhea hieman arka kurkku, ääni käheenä ja nuhaa.
Ihmettelen kun ei oo kuumetta, onko tämä flunssaa vai refluksioireilua.
Toisaalta sitten voiko refluksitautiin liittyä nuha?
Kommentit (13)
Jos ei ole päässä muuten sairas olo, veikkaan allergiaa
No hitto mie oon miettinyt muuten kans tuota allergiaa, mutta syön koivuallergian takia jo allergialääkettä että kai sen pitäisi estää oireet?
Vierailija kirjoitti:
No hitto mie oon miettinyt muuten kans tuota allergiaa, mutta syön koivuallergian takia jo allergialääkettä että kai sen pitäisi estää oireet?
Teepä kuule huvikses koronatesti. Minä luulin kans allergiaksi, tein lopulta varmuudeksi testin ja plussahan sieltä pätkähti.
Itse asiassa tiedän altistuneeni koronalle ja olen tehnytkin jo kaksi testiä mutta ne näytti negatiivista. Voisinhan tehdä vielä yhden kun niitä tuossa nyt on.
Nenää kutittaa välillä ja jopa aivastuttaa. Tämä sama allergialääke on vienyt koivuallergian oireet kaikkina muina vuosina sataprosenttisen täysin pois, joten tuntuisi oudolta ettei se nyt toimisikaan. Ja kun olen ollut melkeinpä vaan sisällä, ja on ollut sadepäiviäkin.
Testi siis tulille vielä kerran!
Ei-oo-totta!! Tikkuun tuli samantien kaksi viivaa!! Siis koronahan tää. No eipä ihme. Onneksi olen ollut viime viikon vaan kotona, mies kävi tekemässä ruokaostokset.
No, hyvä ettei ole kuumetta tai muuten huono olo.
Toivottavasti tämä menis nopeaan ohi, kurjaa olla kesällä sairaana. Olo oli alkuun selkeästi sairas, ilman kuumetta, mutta nyt muutaman päivän ollut vaan nää luettelemani oireet.
Itse asiassa aloin kyllä just ihmetellä voiko kotitesti näyttää koronan vielä puolitoista viikkoa oireitten alkamisen jälkeen?
Muistelen lukeneeni että se pitäisi tehdä 5-7 vrk oireitten alkamisesta.
Osaako kukaan sanoa tähän mitään?
Miten pitkään kotitestit on näyttäneet teille positiivista?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa aloin kyllä just ihmetellä voiko kotitesti näyttää koronan vielä puolitoista viikkoa oireitten alkamisen jälkeen?
Tietty voi.
Luulin aikaisemmin, että mahahappoja on liikaa ja niitä tulee sen vuoksi kurkkuun, mutta ilmeisesti happamuutta nousee kurkkuun, koska vatsahapot eivät minulla ole riittävän happamia. Omenaviinietikkaa otin pahemman närästyksen aikana ja alkoi röyhtäyttämään ja helpotti, jonkin ajan olen kokeillut ottaa pieniä määriä omenaviinietikkaa ja oireita ei ole ollut.
Täällä ei ap ole lekuripäivystystä
Refluksitaudissa voi olla kurkkuoireita mutta ei kai nuhaa kuitenkaan? Joten oisko ihan flunssaa?