Nyt kun alkaa nuo helteet ja jopa +30 asteen lämpötiloja luvattu niin minä..
Meinaan pissata housuuni siitä onnesta, että meille asennettiin ilmalämpöpumppu pari kk sitten.
Ah auvoa, onnea ja helpotusta 🥰😁
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole viekä koskaan tarvittu Suomessa, edellisessä talossa sellainen oli mutta käyttämättä jäi.
Muutamana päivänä vuodessa sisälämpö 29, ei haittaa yhtään. Pidämme lämpimästä. Etelässäkin pidämme laitetta hetken päällä kun olemme itse poissa, ei koskaan silloin kun olemme paikalla. Inhoan sitä puhallusta!!
Niin sehän se on ihana olla sisällä kun hiki virtaa selkää pitkin ja öisin ei pysty nukkumaan.
Laitteessa on tosiaan eri säätöjä, ei tarvitse laittaa puhallukselle. Ei se ole mikään tuuletin.
Kannattaa opetella käyttämään niitä laitteita.
No en mä kyllä hirveästi hikoile, selkää pitkin valuu hiki vain jos lähden helteellä juoksulenkille tai teen jotain rankkaa raksahommaa. Mutta sitähän ei ole pakko tehdä, voi kävellä eikä hikoile:) Eikä mua toisaalta pari tippaa hikeä hirvitä, palelu kyllä.
Miten saat viilennyksen huoneesta toiseen jos ei ole ilman virtaus (puhallus) päällä?? Onko sinulla sisäyksiköt joka huoneessa?? Inhoan pienintäkin kylmän ilman hipaisua, vedon tunne on kamala!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on helteitä? Katsoin meidän alueen 10pv ennusteen ja 21 astetta on korkein mihin yltää.
Täällä eteläsuomessa. Loppuviikoksi luvattu yli 25 ja sunnuntaina lähes 30astetta.
Ainakaan Helsinkiin tai Turkuun ei ole luvattu. Turkuun sunnuntaina 27 ja Helsinkiin Forecan mukaan 26, Ilmatieteen laitoksen 23.
Ei ole Helsingin suunnalla hellettä ainakaan tänään! Aamuviideltä vain asteen enemmän kuin tammikuussa😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole viekä koskaan tarvittu Suomessa, edellisessä talossa sellainen oli mutta käyttämättä jäi.
Muutamana päivänä vuodessa sisälämpö 29, ei haittaa yhtään. Pidämme lämpimästä. Etelässäkin pidämme laitetta hetken päällä kun olemme itse poissa, ei koskaan silloin kun olemme paikalla. Inhoan sitä puhallusta!!
Niin sehän se on ihana olla sisällä kun hiki virtaa selkää pitkin ja öisin ei pysty nukkumaan.
Laitteessa on tosiaan eri säätöjä, ei tarvitse laittaa puhallukselle. Ei se ole mikään tuuletin.
Kannattaa opetella käyttämään niitä laitteita.No en mä kyllä hirveästi hikoile, selkää pitkin valuu hiki vain jos lähden helteellä juoksulenkille tai teen jotain rankkaa raksahommaa. Mutta sitähän ei ole pakko tehdä, voi kävellä eikä hikoile:) Eikä mua toisaalta pari tippaa hikeä hirvitä, palelu kyllä.
Miten saat viilennyksen huoneesta toiseen jos ei ole ilman virtaus (puhallus) päällä?? Onko sinulla sisäyksiköt joka huoneessa?? Inhoan pienintäkin kylmän ilman hipaisua, vedon tunne on kamala!
No kiva että sä et hikoile. Normi-ihmisellä nukkuminen +29 asteessa on tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, nyt on keksitty "ilppi". Miksi puhutte suomea kuin pikkulapset, ovatko aivot surkastuneet?
Mitäs sanoisitte jos minä kertoisin meidän äknagissasta?
Siksi että ilmalämpöpumppu on työläs kirjoittaa.Sama kuin kynä olisi "kuula-kärki-kynä" - sana jota kukaan ei käytä.
Suomalaiset on sitten heikkoja kun ei jaksa edes kirjoittaa. Amerikkalaisille ei ole yhtaan vaikeata sanoa tai kirjoittaa air conditioner, ei sille ole tarvinnut keksia mitaan lellittelynimea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, nyt on keksitty "ilppi". Miksi puhutte suomea kuin pikkulapset, ovatko aivot surkastuneet?
Mitäs sanoisitte jos minä kertoisin meidän äknagissasta?
Siksi että ilmalämpöpumppu on työläs kirjoittaa.Sama kuin kynä olisi "kuula-kärki-kynä" - sana jota kukaan ei käytä.
Suomalaiset on sitten heikkoja kun ei jaksa edes kirjoittaa. Amerikkalaisille ei ole yhtaan vaikeata sanoa tai kirjoittaa air conditioner, ei sille ole tarvinnut keksia mitaan lellittelynimea.
Kyllä on tullut eteeni ac-lyhenteitä. Joten ei ne jenkit nyt niin parempia taas ole 😅
Meillekin tulee ilpi, mutta saatiin vasta syyskuulle, ruuhkaa ja lisäksi on hankaluuksia saada osia laitteisiin, kiitos maailmantilanteen.
Meillä Toshiban laite ekaa kesää. Talvella lämmitti hyvin ja pienensi sähkölaskua nyt ppis päältä kokonaan kun ei ole lämmityksen tai viilenyksen tarvetta. Täytyykin tuyustua mille asetukselle se kannattaa helteellä napata, muuhin ei tarvetta kuin että yöllä on sopiva lämpötila nukkua, päivällä pärjää ilmankin. Talo pysyy ok lämpötilassa kun pitää kaihtimet kiinni lämpiääminä päivinä ja tuulettaa ristivedilla myöhään illalla. No nyt ilppi hoitaa tuuletuksen tehokkaammin ilman itikoita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Toshiban laite ekaa kesää. Talvella lämmitti hyvin ja pienensi sähkölaskua nyt ppis päältä kokonaan kun ei ole lämmityksen tai viilenyksen tarvetta. Täytyykin tuyustua mille asetukselle se kannattaa helteellä napata, muuhin ei tarvetta kuin että yöllä on sopiva lämpötila nukkua, päivällä pärjää ilmankin. Talo pysyy ok lämpötilassa kun pitää kaihtimet kiinni lämpiääminä päivinä ja tuulettaa ristivedilla myöhään illalla. No nyt ilppi hoitaa tuuletuksen tehokkaammin ilman itikoita.
Meillä on riittänyt monesti se "kosteudenpoistaja" asetus.
Lämpöä! Ihanaa!
Täkit pesuun ja juhannus pussilakonoilla. Ehkä niitäkään ei tarvita.