Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyljeksit jotain ihmistä, vaikka et tunne häntä?

Yvonne kysyy
20.06.2022 |

Tähän kysymykseen toivon vastauksia niiltä, jotka näin menettelevät. Että mitä teidän päässä liikkuu.
Tätähän esiintyy koulussa, työpaikoilla ja varmaan eläkeläistenkin piireissä.
Mikä saa ihmisen jättämään toisen kaiken ulkopuolelle? Kohtelemaan kuin ilmaa? Uskomaan, kun joku sanoo "älä ole tuon kanssa tekemisissä". Vaikka tämä ulkopuolinen ottaisi kontaktia, niin ei jäädä juttelemaan tai mitään. jne.
Onko niin, että jos yhteisön pieni joukko on päättänyt, että näin tehdään, niin kaikki muut peesaa näitä, ettei saa samaa kohtelua?
Ja lähdetään nyt siitä, että ulkopuolelle jätetty on kaikin puolin "normaali" ihminen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan huomannut, että minä olen samanlainen kaikille? Olen hiljaa ja omissa oloissani, ellei minulta kysytä mitään.

Mutta vain sinä teet siitä ongelman.

Sinä. Ei muut.

Onko uteliaisuus ja toisista välittäminen nykyään rikos? Eikö mitään saisi kyseenalaistaa?

Ei ole. Mutta jos huomaat, ettei toista kiinnosta uteliaisuutesi ja välittämisesi, jätät hänet rauhaan.

- eri

Vierailija
22/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti jätetään lopulta kaiken ulkopuolelle, kun muut ihmiset saavat tarpeekseen.

Et mitenkään voi tietää onko se toinen narsisti jos et edes ole jutellut. Silloinhan olet joko itse narsisti tai olet sellaisen johdattelun uhri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti jätetään lopulta kaiken ulkopuolelle, kun muut ihmiset saavat tarpeekseen.

Et mitenkään voi tietää onko se toinen narsisti jos et edes ole jutellut. Silloinhan olet joko itse narsisti tai olet sellaisen johdattelun uhri.

Mut kun se yks kertoi siitä kaikkia kauheita juttuja.

Vierailija
24/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva tietää muttei yhtään järkevää vastausta noilta jotka tuolla tavalla käyttäytyy. Kateellista paskasakia, sanon minä.

-eri

Vierailija
25/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervsemmistolainen rapalanaama, joka on vegaani, kukan käyttäjä joku lgbtq tityy undulaatti odottamassa tilaisuuta tehdä joku tekaistu meeeeetooooo bullshit syyte , ei paljon tarvii kaveerata.

Vierailija
26/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyljeksin sinua, koska haluan näyttää kuka olen. Olen tyhmä ja aivoton, enkä omaa minkäänlaisia käytöstapoja. Kateellinen tyhjän jauhaja massalammas, jolle muut ovat kilpailijoita. Siis usko minua, kun paljastan itseni.

Vierailija
27/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervsemmistolainen rapalanaama, joka on vegaani, kukan käyttäjä joku lgbtq tityy undulaatti odottamassa tilaisuuta tehdä joku tekaistu meeeeetooooo bullshit syyte , ei paljon tarvii kaveerata.

Päättelitkö kaiken ton ulkonäön perusteella? 😅

Vierailija
28/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei vain kohtaa "kemiat". Joistain ihmisistä en vaan pidä vaikka en tunne yhtään.

Vierailija
29/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyljeksin, koska olen hänelle kateellinen. Hänen värähtelytaajuus on korkeampi kuin minun, ja sehän laskee minun värähtelytaajuuttani.

Vierailija
30/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jättävät itsekeskeisyytensä takia syrjään sellaiset tuttavat, sukulaiset tai työkaverit, jotka eivät satu olemaan heidän suosikkejaan. Syrjään jätetään sellaiset ihmiset, joista ei ole mitään hyötyä, huvia eikä mitään käyttöä jatkossakaan. Vähä aika ja energia käytetään sellaisten hyysäämiseen, jotka ovat kiinnostavissa töissä tai jotka ostavat jatkuvasti uusia taloja, autoja, veneitä, mökkejä, matkoja ja moottorikelkkoja. Näistä sitten jaksetaan jauhaa. Myös jonkun lapset saattavat kiinnostaa. Kiinnostavat ihmiset voivat olla kauniita, lahjakkaita tai rikkaita. Myös työttömyys tai sellainen työ, mitä pidetään vähäisenä, saattaa joillekin olla syy karsia tuttavia. Myös sairaudet, vammat ja muut kohtalon iskut karkoittavat porukkaa. Ylipäätään hankalat asiat. Moni ihminen on nykyään tarkka vapaa-aikansa käytöstä, koska työ vie voimat ja omat asiat pitää hoitaa. Luulen kuitenkin, että aika harvoin aikuiset kieltävät toisiltaan normaalin kanssakäynnin jonkun henkilön kanssa, joka on ihan tavallinen. Itse olen kahdenkesken ainoastaan silloin varoittanut jostain ihmisestä, jos tiedän, että hän on oikeasti hankala ja että hänen kanssaan joutuu liemeen. Ihan siis tosiasioihin perustuen eikä mitenkään haukkuen.

Vierailija
31/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku vieras ihminen käyttäytyy huonosti minua kohtaan, en halua edes tutustua. Jumala armahtaa, minä en.

Sama juttu. Jos joku ensikohtaamisella on tyly tai kohtelee minua huonosti, niin kiinnostukseni lopahtaa enkä välitä häneen tutustuakaan. Se ihminen saisi nähdä vaivaa, jotta saisi kiinnostukseni uudelleen heräämään (tosin ei sellaiset tyypit tietenkään ikinä niin tee).

Vierailija
32/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyljeksi ketään. Enhän edes tiedä niistä mitään. Ihme sopotusta

Vierailija
33/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Itse en niin tee, muodostan ihmisestä mielikuvan aina omien kokemuksieni kautta, enkä toisten väitteiden. Olen teinivuosilta oppinut että tämä kannattaa, sillä tutustuin silloin yhteen tyttöön, joka oli tosi hyvä tyyppi. Kaverini olivat hänestä kuitenkin etukäteen sanoneet, ettei hänen kanssaan kannattanut olla, koska hän oli niin ärsyttävä. Yksi kavereista ottikin pahasti nokkiinsa, kun aloin kaveerata tuon tytön kanssa siitä huolimatta.

Vierailija
34/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku vieras ihminen käyttäytyy huonosti minua kohtaan, en halua edes tutustua. Jumala armahtaa, minä en.

Sama juttu. Jos joku ensikohtaamisella on tyly tai kohtelee minua huonosti, niin kiinnostukseni lopahtaa enkä välitä häneen tutustuakaan. Se ihminen saisi nähdä vaivaa, jotta saisi kiinnostukseni uudelleen heräämään (tosin ei sellaiset tyypit tietenkään ikinä niin tee).

Jotkut loukkaantuvat jo siitä, ettei joku uusi työkaveri ole kiinnostunut tutustumaan henk.kohtaisella tasolla. Silloin jo pelkkä asiallinen käytös koetaan loukkaavana, kun oletusarvona on, että jokaisen uuden tuttavuuden pitäisi olla kiinnostunut ystävystymään.

Vierailija
35/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut loukkaantuvat jo siitä, ettei joku uusi työkaveri ole kiinnostunut tutustumaan henk.kohtaisella tasolla. Silloin jo pelkkä asiallinen käytös koetaan loukkaavana, kun oletusarvona on, että jokaisen uuden tuttavuuden pitäisi olla kiinnostunut ystävystymään.

Aloituksessa ei ole kyse loukkaantumisesta.

Vierailija
36/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kauniita ja fiksuja ihmisiä pääsee minun seuraani.

Muut ovat ihan pelkkää rapasakkia, minkä kanssa en välitä olla missään tekemisissä. 

Vierailija
37/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kiusaajat usein toteaa, AP:stakin voi sanoa, tai siitä ketä hyljeksitään, olet vain yliherkkä ja loukkaannut helposti. Ei sua kukaan oikeasti hyljeksi. :)

Vierailija
38/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei ole kyse loukkaantumisesta.

Lainattujen viestien kirjoittajien voidaan arvella loukkaantuneen "tylystä" käytöksestä. Pointti on, että jokainen ei koe toisten käytöstä samoin. Mikä on toisen mielestä tylyä jossain tietyssä tilanteessa, voi olla toiselle ok.

Vierailija
39/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten kiusaajat usein toteaa, AP:stakin voi sanoa, tai siitä ketä hyljeksitään, olet vain yliherkkä ja loukkaannut helposti. Ei sua kukaan oikeasti hyljeksi. :)

Oikeasti olet ihan merktyksetön,ekä sinusta kukaan välitä (vaikka omassa suuruudenhulluudessasi niin kuvittelisitkn).

Tosiasia on on ,että sinua on vaan kiva härnätä, koska sillä saa aikaan tuloksia nopeasti. (naaman ilmeesi muuttuu pian ja parhaassa tapauksssa saatat pirahtaa itkuunkin) häh häh häh hää...

Vierailija
40/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on vaan niin kivaa.

Sehän on loppujen lopuksi vain leikkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan