Eka ja tokaluokkalainen kotona kahdestaan osan työpäivästä.
Meillä on lapset kotona kahdestaan osan työpäivästä Leikkivät/pelaavat ja tulevat toimeen kahdestaan hyvin.
Ongelmana on naapurin lapsi joka on myös yksin kotona ja olisi jokapäivä tulossa meille. Hän on kolmannella luokalla ja ehdotukset ovat aina tyyliin pelataan sählyä pihassa mutta ei oteta verttiä mukaan (ekaluokkalainen)
Tai pelataan pleikkaria mutta Vertti ei voi pelata meidän kanssa, tms
Nyt sitten kielsin kokonaan naapurin tulon meille/pihaan koska tulee jatkuvaa soittelua nuoremmalta että ei ole mitään tekemistä ja isommat ei halua olla hänen kanssaan.
Sanoin että kaveri pääsee meille vasta kun olen kotona, muuten saatte olla nyt kahdestaan täällä. Se sopi molemmille.
No mitä vielä, naapurin vanhemmat tulevat meille valittamaan että halutaanko tahallaan kiusata heidän lastaan. Vastasin niinkuin asia on että leikistä/peleistä ei tahdo tulla kolmestaan mitään. Niin tää aito sanoo mulle että naurettavaa että säädän vanhimman lapseni kavereita.
Jep joo, vastasin vaan että me mennään nyt näillä säännöillä ja laitoin oven kiinni. Nyt tää poika oli tänään käynyt 8 kertaa oven takana ja tietty lapset sitten soittavat mulle asiasta.
Mitä tässä nyt voisi tehdä?
Kommentit (6)
Ongelma ratkeaa kun lähetät kummatkin lapsesi sinne naapurille. Kerta naapurin äidin mielestä kaveruutta ei voi estää,niin ei estetä keneltäkään.
Minä olin 4v koko päivän isosiskon ja isoveljen kanssa
Tein tämän selväksi naapurin lapselle kyllä ja myös hänen vanhemmilleen.
Naapuriin en lasta päästä kun sielläkään ei ole ketään kotona koko päivänä ja nuorempi lapsi ei sinne kuitenkaan pääse. Niin kaikki sujuu täällä kotona paremmin kun ovat kahdestaan.
Ap
Ei tietenkään voi vierasta lasta päästää teille, kun olet itse töissä ja varsinkin kun pieni jätetään yksin ulkopuolelle.
Jos naapurin lapsen mielestä on reilua ja mukavaa jättää yksi leikkien ulkopuolelle, niin nauttikoon nyt sitten tilanteesta kun saa olla se yksin olija. Sitten voi katsoa tilannetta uudestaan kun kaikki mahtuvat leikkiin sovussa.
Minusta sinä teit oikean päätöksen. Voisitko itse sanoa sille naapurin lapselle, että meillä on nyt tälläiset säännöt ja niistä pidetään kiinni.